Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Me

Me

15-01-2011 om 19:40

Oudere verliefdheden

Enige tijd geleden kwam ik erop uit dat mijn man hopeloos verliefd was op een collega (smsjes met liefkozingen ed) Ik wist toen niet wat ik zag, ik vertrouwde hem meer dan 100%, zou mijn hand letterlijk in het vuur gestoken hebben dat hij zoiets nooit zou doen. Ik heb hem voor een keuze gesteld en hij koos duidelijk voor mij.
Nu alles wat verwerkt was heb ik hem bij wijze van spreke het mes op de keel gezet met vragen of hij nog zulke ervaringen achter de rug had, ik kreeg uiteindelijk 3 namen van vrouwen waarop hij ook stapelverliefd geweest is. Hoever dat lichamelijk geweest is weet ik niet (het waren collega's waarmee hij ook zakenreisjes deed)
pffft, hij laat mij nu wel terug duidelijk zien dat ik ALLES voor hem ben (maar dat deed hij destijds dus ook) Ik weet niet goed hoe ik dit moet zien, wat ik kan vertrouwen. Hebben anderen hier ervaringen mee ??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik vraag me af

bedoel je dat je man heeft opgebiecht dat hij 4x verliefd is geweest in het verleden?
of bedoel je dat hij 4x een affaire heeft gehad?
verliefd worden we allemaal weleens ,maar het gaat er om of je er iets mee doet.

Me

Me

16-01-2011 om 11:06

Niet duidelijk

tja, hij heeft de verliefdheden opgebiecht omdat hij daarbij niet onder de 'bewijzen' uit kon, Hoever het fysisch geweest is weet ik dus niet, ik weet wel dat ze samen op hotel gingen (voor hun werk) en als ik dan telefoneerde dat ik dan zeeer vreemde reacties kreeg welke ik toen totaal niet kon plaatsen; Nu weet ik dus wel dat hij toen met die verliefdheden zat en weet ik niet of zijn reageren kwam door het vechten 'tegen' de gevoelens en de drang of dat die reacties waren door een zich betrapt voelen of schuldgevoel ed.... het is ook wel zo dat ik sms-jes vond welke zich in alle duidelijkheid beschreven, (schat, liefste, kussen, missen....) en waarmee hij toen dus pas stopte (?) nadat ik het vroeg
Ik weet dus wel dat hij een veel stiekemer leven achter mijn rug heeft als dat ik mij vroeger zou kunnen inbeelden, moet hem dus toch op een bepaalde manier anders zien...ik was toch enigszins te naief !

Ik zou

als mijn man zou opbiechten dat hij 4x verliefd is geweest en zelfs nachten weg is geweest met deze vrouwen,en ik sms-en zou lezen die duiden op meer dan verliefd zijn,zou ik precies willen weten wat er gebeurt is.naar aanleiding van wat er gebeurt is zou ik mijn conclusies trekken.
4x verliefd worden zou ik mee kunnen leven,al zou ik me wel afvragen hoe goed onze relatie is.
vier keer vreemd gaan zou voor mij absoluut de limit zijn,dan pak ik zijn koffers.

Polly Shearman

Polly Shearman

16-01-2011 om 19:02

4 keer verliefd?

één keer verliefd worden, oke, twee keer... dat snap ik heel goed, dat kan gebeuren.
Vier keer vind ik erg veel, bovendien lijkt het er dus op dat meneer niet alleen verliefd was maar er ook wat mee heeft gedaan.
Ik zou hem per direct buiten zetten.

nonotje

nonotje

16-01-2011 om 23:13

Niet duidelijk

smsjes met schat, liefst, kussen, missen ontstonden bij mij alleen maar als er al sexuele relatie was. ~en uit de tijd dat ik vreemdging: als ik iets 'bekende' dan wist ik dat ik het allerergste niet hoefde te zeggen. Een beetje toegeven en de rust was er weer zodat ik niet de hele waarheid hoefde te vertellen. Dus: ik denk dat hij zeker vreemd gegaan is, alle keren, en dat dit het topje van de ijsberg is.

Me

Me

16-01-2011 om 23:43

Niet nog eens..

zo zeker als ik voordien was dat bij hem zoiets onmogelijk zou zijn, zo gemakkelijk geloof ik wat je zegt, nonotje, hij kan echt wel verder geweest zijn... maar ik weet niet of ik daarachter wil komen, ik denk dat ik met hem verder wil, hij kiest nu terug duidelijk voor mij (ik hoop dat hij mij nu dus alleen kiest ! zeker ben ik van niets meer)
maar als ik nu zijn liefdesverklaringen zou afwijzen en met een nieuwe partner in zee zou gaan, heeft deze waarschijnlijk ook al een hele midlife-rugzak mee... ik weet niet of dat gemakkelijker zou zijn...?
maar ik zou hem wel willen duidelijk maken dat ik dit geen volgende keer meer pik, hoe zou ik dit duidelijk maken, samen met een nieuwe 'positieve' start ? (we hebben ook tienerleeftijd-kinderen samen)

Duidelijk maken

Volgens mij moet je eerst aan jezelf duidelijk maken dat je een volgende keer niet pikt... Je deinst nog zoveel terug voor de consequenties, je durft nog amper de hele waarheid onder ogen te zien en heb je al bedacht hoe je er achter komt dat er weer een volgende keer is? Want die komt er vast, het enige verschil zal zijn dat hij nu nog veel voorzichtiger zal zijn en alles in het werk zal stellen om niet betrapt te worden.
Sterkte, Onyx

Judith.t

Judith.t

17-01-2011 om 08:13

Duidelijk maken

Me schreef:
"maar ik zou hem wel willen duidelijk maken dat ik dit geen volgende keer meer pik, hoe zou ik dit duidelijk maken, samen met een nieuwe 'positieve' start ? (we hebben ook tienerleeftijd-kinderen samen)"

Door het NU niet te pikken. Hij sms-t seksueel getinte boodschappen, al jaren lang.. hij is verliefd geweest tijdens 'werk op locatie met hotelovernachtingen". Als ik aan mijn eigen man denk dan komt het niet platonisch over op mij. Jullie hebben heel veel uit te praten. Ik zou zeggen dat hij eerst maar eens de deur uit moet, met alles schoon schip moet maken, het vertrouwen herstellen, in therapie .. En dan mag hij misschien terugkomen. Maar hij moet het wel verdienen. Want hij is ermee weggekomen en het kan niet zo zijn dat terugkomen geen moeite kost. Dan betekent het (jij) ook te weinig voor hem. Geen woorden maar daden.

nonotje

nonotje

17-01-2011 om 11:57

Onverschilligheid

Mijn ervaring met vreemdgaan is dat als je eenmaal die weg op bent het een soort helling naar beneden is waar je bijna niet meer terug op komt. Je wordt emotioneel eigenlijk onverschillig ook al weet je dat je dat niet zou moeten zijn. Naar de buitenkant kan je nog wel voordoen alsof het je raakt en dat je het allemaal niet zo bedoelt maar bij een volgende verleiding ga je gemakkelijk weer voor de bijl- vooral omdat je er eerder goed van weg gekomen bent raakt het je allemaal niet zo.
De enige manier is echt te beslissen dat je voor die éne kiest (zoals je man dat nu ook zegt). En echt kiezen houdt in kappen met je verleden. Het is als een soort verslaving waarbij je voor 300% zeker weet dat je er van af wil. Als hij echt voor jou kiest dan wil hij zijn oude verleden niet meer kennen, of er mee geconfronteerd worden; dus dan zal hij bijvoorbeeld ander werk moeten gaan zoeken- want hij heeft toch affaires met zijn collega's. Misschien moet je daarvoor zelfs naar een andere woonplaats verhuizen. Hij zal altijd op elk moment de telefoon aannemen als je belt, en jij zult altijd weten waar hij is en wat hij doet. Dan kan je je nog afvragen of jij hem ooit weer zult kunnen vertrouwen en kunnen zien dat hij is wie hij zegt dat hij is. Als hij bijvoorbeeld niet ander werk zou willen zoeken omdat dat nodig zou zijn voor het herstel van jullie relatie dan weet je dat hij er nog niet aan toe is om anders te leven en alleen voor jou te kiezen.
En als jullie relatie hier eindigt: ik zou nog niet te snel aan de mogelijke onvolkomenheden van een eventuele nieuwe partner denken. Er zijn genoeg mensen zonder midlife-rugzakken. En er zijn genoeg leuke mannen die echt en volledig voor je zullen gaan en die niet zulke streken uithalen als je man nu doet. Een eventuele nieuwe partner moet je die kans ook geven anders kom je 'm niet tegen.. Echt: er is leven na je scheiding, al is het allemaal eng in het begin- je komt er wel.
Heel veel sterkte en wijsheid. Denk steeds goed aan wat jíj wil en stel eisen aan je man als jullie besluiten door te gaan.
ohja; heb je iemand om mee te kletsen en alles te vertellen? door het uitspreken van je gedachten kan je de dingen vaak veel helderder zien, het helpt!

Inge

Inge

17-01-2011 om 17:17

Ervaring genoeg

Weet precies wat je nu doormaakt. Toen mijn man opbiechtte dat hij was " vreemdgegaan" (sms sex) stortte mijn wereld in. Het was een beetje zoals bij jou. Sms jes en verliefdheid. Ook hij zei volledig voor mij te kiezen. Het bleek dat hij het toch niet kon laten om met haar contact te blijven onderhouden.
Mijn advies is dan ook: nu heel duidelijk zijn. Echt laten blijken dat je dit niet kan accepteren. Misschien moet je zelfs even weg met de kinderen of hem even weg sturen, zodat hij zijn daden kan overdenken en kan voelen hoe het is als jij er niet meer bent. Het zal dan ook blijken of hij op je kan wachten en voor je wil vechten.
Ik verwijt mezelf nog steeds dat ik te naief ben geweest. Ik zocht er eerst niet zoveel achter. Totdat bleek dat de andere vrouw heel serieus aan het proberen was mijn man van mij los te weken. Mijn man heeft hier moeilijk weerstand aan kunnen bieden, maar blijkt toch wel voor mij te willen gaan. Het is inderdaad een soort verslaving,
INGE

2BE

2BE

18-01-2011 om 20:38

Verder kijken!

Me, ik weet wat je mee maakt. Ik ben 15 jaar samen met mijn man, en hij 15 jaar met mij en de nodige minaressen!
Wat waar en hoe hij het gedaan heeft?? Weet het niet wil het niet weten, want wat naar mijn iedee voegd die informatie niets toe. Het gaat hoe erg ook om JOU, om wat jij met die info gaat doen. Blijf trouw aan jezelf en aan niemand anders,sla de opmerkingen, ooo als mijn man dat zou doen nou dan wist ik het wel, in de wind! Het is een opmerking die niets toevoegd want je weet nooit hoe het leven loopt. Zet hem op! Wie weet met psych er bij.
Gr. 2BE

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

19-01-2011 om 11:09

2be

Ben het met je eens dat Me zich niet te veel moet aantrekken van degenen die vreemdgaan niet kunnen verkroppen. Leuk is het nooit maar ik zie het als één van de vele slechte eigenschappen die een man kan hebben. Vraag jezelf af of je ermee kan leven dat hij zo nu en dan buiten de pot piest. Er bestaan stellen die al bij het begin van een relatie afspreken: vreemdgaan mag, maar houd het discreet. Kun je alleen met hem verder als je man belooft nooit meer over de schreef te gaan, dan kan hij - net als iemand met louter psychische problemen - hiervoor in therapie.

Zelf ben ik minnares geweest van een man wiens vrouw oogluikend toestond dat hij er scharrels op na hield. Pas ze ontdekte dat hij voor mij meer voelde dan louter lust, is ze gaan protesteren. Uiteindelijk heb ik hem de bons maar gegeven, dat leek me beter voor alle partijen. Hoewel ik niet trots ben op dat ik een verhouding met een getrouwde man heb gehad, ben ik wel trots dat ik de wilskracht had met hem te breken, ik hoor in ieder geval niet bij de groep vrouwen die doelbewust de man van een ander inpikt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.