Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

sas

sas

20-11-2010 om 21:09

Pff tussen in [man en schoonmoeder]

Hi
Gisteren wareen we man en ik en onze kids op de wekelijkse vrijdag avond eten bij me schoonouders. Helaas gaat dit de laatste tijd met veel rusie dus vaak ook niet leuk. Dus ook gisteravond er wordt dan ook helaas ook wel stevig gedronken. Door me schoonouders en ook door mijn man ik dus niet want ik ga dan rijden. Mijn man drinkt dan bier en me schoonouders wijn. op een gegevenmoment was me schoonmoeder geirriteerd op mijn schoonvader omdat hij niet snel genoeg zijn glas wijn opdronk. En ze ging maar door blijven etteren. Op een gegevenmoent was mijn man het zat (inmiidels 3 biertjes op maar niet snel achterelkaar) het zat en zij dat ze een keer moest op houden. En dat hij het zat was om dit elke vrijdagavond mee te maken. Schoonmoeder vond at hij zich er niet mee moest bemoeien. Maar toen is hij behoorlijk uitgevallen tegen zijn moeder met woorden gemeen mens sluw en dat ze maar moet stoppen met drinken op dat moment ging ze heel demonstratief haar glas wijn snel opdrinken en boos ropen dat we moesten oprotten. Tuurlijk deden we dat. Vanochtend belde ik haar op maar ze wil voorlopig niks te maken hebben met mijn man omdat ze zich beledigd voel door hem. En andersom wil mijn man ook voorlopig niks met haar te maken hebben.

Vind dat behoorlijk vervelend aangezien ze de oma is van onze kinderen. En zonder drank is ze best een lieve vrouw.Waarmee je best wel leuke dingen kan ondernemen. Dus ja hoe kan ik in deze het beste bemiddelen tussen mijn man en zijn moeder.

Sas

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

20-11-2010 om 21:15

Niet bemiddelen

Jouw man en schoonouders zijn allen volwassen, die hebben geen bemiddelaar nodig om dit uit te praten.
Jij moet je eigen conclusies trekken, wil jij met de kinderen dit elke vrijdagavond meemaken onder het mom van gezellig eten bij oma en opa?

Tulp

Tulp

20-11-2010 om 21:48

Echt niet bemiddelen.....

...wat haal jij nou in je hoofd? Dat dit goed is voor je kinderen om elke vrijdagavond te zien? Wat geef je je kinderen dan mee zowel over drankgebruik als over de manier van met elkaar omgaan? Wil je dit gedrag promoten en wegschrijven als normaal?

Ik denk dat je je vierkant achter je man moet scharen. En oma? Die laat je in 'r sop gaarkoken. Ze zal wel voor de drank kiezen. Jammer dan.

Rosase

Rosase

20-11-2010 om 22:26

Nou nou tulp

Dat is wel heel kort door de bocht.

Ik denk dat je niet moet bemiddelen, ik denk zelfs dat je man iets gezegd heeft wat hem al heel lang dwarszat en dan mogelijk een beetje geholpen door de 3 biertjes.

En ik denk dat jij je eigen plan moet trekken. Je man wil geen contact met zijn moeder. Prima, zijn keuze. Maar wat willen je kinderen en wat wil je schoonmoeder? En is het inderdaad verantwoord de kinderen met je schoonmoeder in contact te brengen? Het is aan jou om dat te bepalen.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2010 om 01:55

Ik weet niet hoe wrokkig ze zijn in de familie van je man

maar voor hetzelfde geld bedaren ze deze week weer en is er na een poosje niets meer aan de hand. Ik zou het even laten betijen.

Bemiddelen is ertussen zitten

En dat moet je niet eens wíllen. Blijkbaar zit je schoonmoeder momenteel niet zo lekker in haar vel (veel drinken, lopen vitten). Ik zou de verplichting van 't wekelijkse samen eten even lekker laten voor wat het is.

Terpi

Terpi

21-11-2010 om 16:49

Niet bemiddelen nee...

maar wat ik wel zou doen, *als* ik er nog heen ging op vrijdagavond voor het etentje, is aan mijn man vragen aldaar ook niet meer te drinken. Dit om aan mijn kinderen duidelijk te maken dat wanneer drank niet gezellig en/of vriendelijk uitpakt je er het beste maar even van weg kan blijven. Manlief zou dan liever samen met mij, als de kinderen in bed liggen, alsnog een drankje kunnen nuttigen om de vrije vrijdagavond in ere te houden

Angie

Angie

22-11-2010 om 05:37

Niet

Ik zou niet bemiddelen. Jij kunt voor jezelf bedenken waar jij voor jou en je kinderen de grens vindt liggen. En die ook uitspreken bij je man: als er dit of dat gedaan/gezegd wordt, dan vind ik het niet leuk meer en dan ga ik met de kinderen naar huis. En dan ook doen, en reken er maar op dat de boel dan ontploft, maar dat is dan hun probleem, niet dat van jou. Je kunt zoiets ook prima uitleggen aan kinderen, want die zullen heus ook wel nerveus worden van zo'n atmosfeer.

Angie

Beetje zelfde schuitje

Wij zitten beetje in het zelfde schuitje. Mijn schoonmoeder is alcohol verslaafd. (ze vind van niet) en ze drinkt ook mede voor de pijn zodat het iets draaglijker word. Wij/mijn man heeft haar ook verschillende malen aangesproken en we hebben nu de grens gesteld, dronken en wij gaan naar huis. Misschien ook iets voor jullie. Zo kunnen ze wel hun wijntje drinken. Maar hoef je je niet te ergeren aan hun dronkenschap. En nog belangrijker, je kinderen hoeven het niet te zien.
Sterkte!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.