Relaties Relaties

Relaties

Geyce

Geyce

20-01-2009 om 15:15

Relatie beeindigen, maar hij wil niet

Na een moeizame relatie van 5 jaar, wil ik deze beeindigen. De afgelopen 2 jaar hebben we het tegen beter weten in steeds geprobeerd, maar we maken elkaar alleen maar ongelukkiger. Er zijn geen kinderen in het spel.
Probleem is nu, dat mijn vriend een paar dagen geleden het ook met me eens was, dat we beter kunnen stoppen, zonder elkaar helemaal kapot te maken. Daarvoor houden we nog teveel van elkaar.
Na een paar moeilijke dagen wareb we ervan overtuigd, dat dit het beste is. Maar nu komt het....sinds vanmorgen krijg ik de hele tijd smsjes dat hij van mij houdt, dat hij mij niet kwijt wil, dat hij gaat veranderen, etc etc.
Maar ik wil niet meer. Ik kan niet meer.
Maar dan zie ik weer zijn smekende ogen, zijn lieve blik en ben bang dat ik dan weer overstag ga. En zo gaat het al 2 jaar lang....
Ik weet dat ik nu moet doorbijten, maar het is zo moeilijk. Ik wil hem niet kwetsen, maar zo gaat het ook niet.
Iemand die dit ook meegemaakt heeft of iemand weet hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

20-01-2009 om 15:48

Relatietherapeut?

Ik zou investeren in een paar gesprekken met een buitenstaander, een therapeut dus. Iemand die zonder de emoties de werkelijke problemen op tafel krijgt. Je kunt dan alsnog besluiten om niet samen verder te gaan, maar dan weet je ook weer allebei waarom je er een punt achter zet. Ook voor je vriend is het wel belangrijk om een goede afronding te hebben, als jullie echt uit elkaar gaan.

En als je al twee jaar aanrommelt, en toch weer smelt voor zijn ogen, zit er bij jou toch ook nog wel iets van een (waak)vlammetje. Dan is het ook verstandig om er samen met een buitenstaander nog eens naar te kijken.

succes...ik hoop zelf nooit in zo'n situatie te belanden.

Starry Night

Starry Night

20-01-2009 om 15:59

Ik weet niet hoe zeker je van je zaak bent, maar als je zeker bént, dan is dit het moment om even kordaat te zijn. Heb ooit hetzelfde meegemaakt (hoewel dat om een relatie van 3 maanden ging, dus ik realiseer me wel dat dit andere koek is) en heb vanaf het moment dat ik mijn besluit genomen had geen minuut twijfel meer getoond. Ondanks dus inderdaad die smekende blikken (sms bestond toen nog niet. Toen was het snel afgelopen en ik vind dit nog steeds de meest respectvolle manier om een relatie te beëindigen. Als je je namelijk toch laat verleiden door die smekende blikken, dan suggereer je dat je misschien zelf toch stiekem ook de relatie wilt beëindigen. Waardoor de ander in die hoop kan blijven hangen. Daar schiet niemand iets mee op, de smachtende nog wel het allerminst.

Starry Night

Starry Night

20-01-2009 om 16:01

Even wakker blijven, starry...

"Als je je namelijk toch laat verleiden door die smekende blikken, dan suggereer je dat je misschien zelf toch stiekem ook de relatie wilt beëindigen."

Ik bedoelde natuurlijk: dat je misschien zelf toch stiekem ook de relatie NIET wilt beëindigen.

Dropke

Dropke

20-01-2009 om 16:41

Inderdaad

Als je weet dat dit voor jou genoeg is geweest, moet je nu echt doorzetten. Als je er nu niet mee stopt, blijf je uit medelijden in combinatie met het geven om je aanstaande ex. Het zal dan steeds op dit punt uitkomen, totdat hij je pogingen om met hem te breken niet meer serieus neemt. En je vast zit in een relatie die jullie beiden ongelukkig maakt. Nu is er nog een positief gevoel naar elkaar toe, maar dat kan ook veranderen.

Veel wijsheid gewenst,

Dropke

Geyce

Geyce

22-01-2009 om 13:47

Andere woonruimte

Dank jullie wel voor jullie berichtjes. Ik weet ook wel dat ik nu door moet gaan, en als hij er niet is, ben ik ook heel sterk....
Sinds gisteren heeft hij andere woonruimte gevonden en dit weekend gaat hij verhuizen.
Hij houdt vol dat het tijdelijk is en dat we uiteindelijk wel weer bij elkaar komen. Maar dat denk ik helemaal niet...
Maar dat durf ik dan weer niet te zeggen. Eerst maar eens verhuizen en kijken hoe het gaat...of ben ik nu weer verkeerd bezig?

Geyce

Geyce

27-01-2009 om 10:26

Wanhopig

Hij is sinds zaterdagochtend verhuisd, maar hoe vaak ik ook gevraagd heb om mij even met rust te laten, hij blijft contact zoeken. Smeekbedes per telefoon, per sms...Mijn hart breekt.
Familie heeft hij niet in NL (hij komt uit het buitenland)en hij blijft maar op me steunen.
Ik weet zeker dat ik niet meer verder wil, maar hij gaat eraan onder door.
Wat moet ik nu??

Minka

Minka

27-01-2009 om 10:41

Nou

Ik zou het niet vragen, maar zéggen. En ik zou de telefoon niet aannemen, sms blokkeren en desnoods vertellen dat hij niet vaker dan ... keer per week contact mag zoeken, en dat het niet langer dan ... minuten per keer mag duren.

Onderdoor

Lieve Geyce, wat jij vooral moet doen is dat ´er onderdoor gaan´ van hem gaan relativeren. Het helpt hem namelijk niet en jezelf al helemaal niet. Jullie zijn nu allebei gefocusd op wat hij kwijt is, zijn grote Verlies dus. Door jou is hij huis, liefde, aandacht, zijn anker, structuur, zijn thuis kwijt. En natuurlijk niet te vergeten sex, aanspraak, zijn natje en droogje, en alle huishoudelijke beslommeringen met zijn tweeen delen. Klopt. Is heel erg vervelend voor hem. En net zo vervelend voor jou!
Som voor jezelf eens op wat hij nog wel heeft. En dan zo concreet mogelijk. Wedden dat dat nog best een aardig lijstje is? En dat er dus geen sprake is van onderdoor gaan?! Hij is boos en verdrietig, misschien op een heftige manier, maar dat hoort bij het rouwproces van de afgewezen partij na een breuk. Waar de afgewezen partij zelf mee moet zien te dealen.
Ik raad je aan een contactstilte af te kondigen voor 2 a 3 weken. Daarna ontmoeten jullie elkaar op een neutrale plek om samen iets te drinken en bij te praten. Hebben jullie in de tussentijd allebei de tijd om bij te komen.
Sterkte, Onyx

Geyce

Geyce

29-01-2009 om 10:02

Dank

Dank jullie wel. Ik probeer het ook te relativeren, maar zolang ik hem niet zie of hoor, gaat dat best. Maar als ik hem weer hoor, komt het grote schuldgevoel en pijn om zijn verdriet weer boven. Ik hoop dan ook echt dat hij mij een tijdje met rust laat, ook voor hem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.