Relaties Relaties

Relaties

Jip en Janneke

Jip en Janneke

01-09-2009 om 22:39

Relatietherapie amsterdam

Wij denken na over relatietherapie. Ik ben me een beetje aan het verdiepen in de mogelijkheden. En ik voel me een beetje verdwaald. Bomen en bos, je kent het wel. Ik heb internet afgestruind, en ben heel veel bomen tegengekomen. Ik vind de teksten op de sites wel erg bemoedigend. Mijn man heeft het idee dat onze problemen onze problemen zijn, dat ze uniek zijn en dat we ze zelf op moeten lossen. Of eigenlijk komt het erop neer, we lossen ze niet op en gaan uit elkaar. Maar ik wil ons toch een kans geven. En aan de trefwoorden op de sites van de diverse praktijken kan ik al zien dat er genoeg ervaring is met ons soort problemen.
Maar welke praktijk moet ik kiezen? Wie heeft goede of slechte ervaringen met therapie in Amsterdam? Ik zie dat er een aantal praktijken zijn met een dubbele therapeut man/vrouw. Ik zie daar de voordelen wel van. Of is dat juist niet handig? Ik ben (gelukkig) geheel onervaren, dus alle informatie is welkom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
linda

linda

02-09-2009 om 19:44

Heel tevreden over onze

In Amsterdam, Rivierenbuurt. Gestalttherapie doen ze; een duo. Vooral van Eva ben ik érg onder de indruk. Ze ziet dingen heel scherp, leert je om milder te oordelen maar is wel streng als je jezelf tegenspreekt en de ander verwijten maakt die niet terecht zijn.

relatiereparatie heet de site

Jip en Janneke

Jip en Janneke

02-09-2009 om 20:16

Reactie

Bedankt voor jullie reacties. De praktijk waar Linda het over heeft heb ik zelf toevallig op internet gezien. Die sprak mij ook aan, dus ik ben blij dat ik nu iemand "spreek" die er is geweest. Het is wel een beetje uit de buurt. Ik heb de site van Mujer ook bekeken. Die vind ik wat onpersoonlijker. Maar dat zegt natuurlijk niets over de therapeuten zelf.
Ik wacht nog op eventuele andere reacties, en anders ga ik in het weekend de site van Linda's praktijk aan mijn man laten zien.

jopie

jopie

02-09-2009 om 22:18

Naam

Vrienden van ons zijn heel tevreden over Frieda Aelen, 020-6832060. Heb net even gegoogled maar het lukt me niet haar website te vinden.

Jip en Janneke

Jip en Janneke

06-09-2009 om 18:38

Reactie 2

Bedankt! Ik kan wel een site met een link naar mevrouw Aelen vinden, maar die werkt niet. Ik heb een mail gestuurd voor informatie.
Verder niemand?

KMA

KMA

08-09-2009 om 09:37

Blanca van der brand

isook een goede, google onder haar naam en je vind de praktijk heeft ook een goed boek geschreven

Nikkie

Nikkie

13-09-2009 om 11:59

Zeeburg

Hi,

Ik heb partnerrelatietherapie gevolgd bij Annette Plumpe. Zij is psychotherapeute en via de huisarts kan je een verwijzing krijgen, dan hoef je alleen een eigen bijdrage te betalen. Ik vond de gesprekken die we met haar voerden heel erg nuttig. Je kunt haar vinden via google.
Succes met de therapie, het kan echt verhelderend werken en als je er zo uit kunt komen win je er echt heel erg veel mee.

Ga ervoor! groetjes Nikkie

Jip en Janneke

Jip en Janneke

13-09-2009 om 13:02

Nog twee!

Dat is mooi. Een van de praktijken die er genoemd is is al vol namelijk. En een sprak me minder aan. Ik ga er vanavond met Jip weer over praten en vergelijken. Het is er nog niet echt van gekomen om dat samen te doen. Maar dat is een van de problemen waar we mee zitten waarschijnlijk.
Bedankt!

Jip en Janneke

Jip en Janneke

16-09-2009 om 09:54

Bah

Alle praktijken die me aanspreken zitten vol. Helaas dringt de tijd, ik ben bang dat ik al te laat ben. Dus ik ga me maar verdiepen in een tweede of derde keus.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.