Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

evenanno

evenanno

08-04-2010 om 12:09

Relatietherapie... en nu?

Een paar weken terug had ik hier gepost dat mijn relatie voor de 2e keer op de klippen dreigt te lopen. Voor de duidelijkheid: ik ben gescheiden en woon samen met vriend en mijn kinderen.
Hij is een paar dagen weggeweest, teruggekomen en we zijn van de week voor het 1e gesprek bij de therapeut geweest. Heel verhelderend hoe die man snel de vinger op de zere plek weet te krijgen. We hebben aan het einde van dit gesprek besloten om hiermee verder te gaan, en te zien of we terug kunnen halen wat we hadden. Volgende week het tweede gesprek.
Best positief dus allemaal, maar ik weet mezelf niet zo goed houding te geven. Er is geen ruzie, sterker nog we hebben het gezellig, slapen samen, vrijen samen.
Maar ik vind het moeilijk om mezelf te geven nu we in dit traject zitten. Ik ben ontzettend moe, ben aan de andere kant blij dat we in dit traject zitten.
Een beetje onwerkelijke situatie.
Ook bijvoorbeeld dingen als: wat doen we met het etentje met die vrienden van het weeekend? Volgende week zouden we een weekend met jouw familie weggaan. Wat doen we met de zomervakantie? etc. etc.
Snappen jullie dit, en hoe moet ik hier mee omgaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marianne

Marianne

08-04-2010 om 13:38

Gewoon doorgaan

Ik heb ook in deze situatie gezeten. Ik snap het heel goed. Er wordt stevig aan jullie relatie gerammeld en dat voelt goed, maar vreemd. Het beste advies dat ik destijds heb gekregen was: doorgaan met leven. Niet teveel willen veranderen. Dus dat etenje gewoon laten doorgaan. De zomervakantie is nog ver weg, laat dat even rusten totdat jullie meer duidelijkheid hebben. Blijf je dagelijkse dingen doen voor zover dioe goed voelen, dan kom je ook weer door deze fase heen.
Marian

evenanno

evenanno

11-04-2010 om 21:22

Marianne

Even puur uit nieuwsgierigheid, hoe is het afgelopen?
Heeft het gewerkt bij jullie?

Marianne

Marianne

20-04-2010 om 10:07

Lang

Dat is een heel lang verhaal dat ik liever niet met iedereen deel. Sorry. Maar de therapie was een goed idee, het heeft mij veel inzicht gegeven. Mijn partner vond dat alleen niet zo leuk. We zijn uit elkaar gegaan.
Marian

evenanno

evenanno

23-04-2010 om 11:29

Marianne

Bij ons helpt het ook niet. Wij gaan ook uit elkaar.
Ik ga wel door met deze therapeut, geeft mij heel veel inzichten. Ik snap nu ook waarom het beter is niet met de relatie door te gaan. Nu de verwerking nog.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.