Relaties Relaties

Relaties

gescheiden moeder

gescheiden moeder

12-01-2009 om 20:26

Samenwonen

Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriend waar ik nu 2 jaar een relatie mee heb. We zijn beide gescheiden en hebben beide 2 kinderen. We gaan wonen in zijn huis, waar hij al 20 jaar woont. Hij heeft dus een flinke overwaarde op zijn huis en redelijk veel eigen vermogen.
Hij wil zijn vermogen en zijn huis op zijn naam houden (begrijpelijk), zo ook de overwaarde van zijn huis. Ik breng straks ook geld in het laatje en wil dan eigelijk ook wat op kunnen bouwen. Hij bouwt immers ook vermogen op door in zijn huis te investeren.
Komt nog bij dat ik graag geregeld wil hebben dat hij mij niet zomaar ZIJN huis uit kan zetten, mocht het wel mis lopen tussen ons.

Wie heeft hier ervaring mee of heeft goede tips voor me. Ik neem aan dat er meer stellen zijn die hier ervaring mee hebben. Zijn daar standaard regelingen voor? Alle tips zijn welkom!!!

Groetjes Femke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

13-01-2009 om 09:50

Notaris

Ik heb er weinig verstand van, maar ik heb wel eens gehoord van constructies waarbij je nu het huis laat taxeren, en de waardevermeerdering vanaf dat moment aan beiden ten goede laat komen (geldt natuurlijk ook voor waardedaling....).
Een notaris kan er meer over vertellen.
Er zijn meer dingen om aan te denken, ook bv wie er erft als een van beiden overlijdt (kinderen, partner, stiefkinderen).

Groet, Ellen

Lean1

Lean1

13-01-2009 om 21:26

Volkomen ot

want ik heb er geen ervaring mee, maar vraag mij af of ik je ken. Je verhaal klinkt mij in de oren als dat van een oud-collega van mij. Als dat zo is heb je en goede vriendin die Ellen heet....

Sorry voor de nieuwsgierigheid, maar kon mij even niet bedwingen. Voel je vrij om dit te negeren

Lean

Marielle

Marielle

14-01-2009 om 10:13

Goed regelen

Dit moet je echt erg goed regelen voor je gaat samenwonen en voor je je eigen huis en financiele zelfstandigheid opgeeft. Als je het niet goed regelt, kom je in zo'n situatie als Maaike (zie onderwerp Uit elkaar, maar ik heb niets! - Maaike hierboven). Als je niets vastlegt heb je nergens recht op.

koentje

koentje

14-01-2009 om 11:48

Lean

Waarom denk je nou dat mensen hier hun echte naam niet neerzetten?
Dit soort dingen denk je maar, die hoef je toch niet te vragen?

Lean1

Lean1

14-01-2009 om 17:32

Koentje

voel je ook vrij om mijn bericht te negeren....

Ik zal hier in dit draadje niet meer reageren.

groet, Lean

Lean1

Lean1

14-01-2009 om 17:36

Wel ot

Als eerste sorry voor de draadvervuiling, maar ik heb wel een praktisch tip voor je:

Bel eens met het jurisich loket, effe googlen voor het nummer. Die kunnen je waarschijnlijk heel goed informeren over de juridische kant van het samenwonen zoals je dat beschrijft. Kost geloof ik 10 ct per minuut of zo.

Veel geluk met het samenwonen en ik hoop dat je nooit een vangnet nodig zal hebben,

groet, Lean

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.