Relaties Relaties

Relaties

schoondochter

schoondochter

08-05-2011 om 09:42

(schoon)moederdag

Zouden jullie vandaag op moederdag bij je schoonmoeder langs gaan als je man niet mee gaat?

Mijn man is aan het sporten en vindt het vanzelfsprekend dat ik bij zijn moeder op de koffie ga (en het door mij gekochte cadeautje geef).

Ik heb duidelijk geen warme relatie met mijn schoonmoeder, anders zou het geen issue zijn, en ik ga ook wel braaf en maak er wat van. Ik vraag het me gewoon af; is het vanzelfsprekend of zouden jullie tegen je man zeggen "het is jouw moeder, als jij je sport belangrijker vindt hoef ik ook niet te gaan".

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

08-05-2011 om 09:46

Mja

Ik ga zometeen ook naar mijn schoonmoeder, maar wel met mijn man. Ik vind het inderdaad wat typisch dat meneer lekker gaat sporten en het jou op laat knappen, zo werkt het niet natuurlijk.

dc

dc

08-05-2011 om 10:24

Nee

Ik heb een hele goede relatie met mijn schoonmoeder, maar het is niet mijn moeder. Ik weiger zelfs haar te bellen op moederdag, dat mag mijn man fijn zelf doen hoor!

Sneu

Ik vind het eerder sneu voor je schoonmoeder. Haar eigen zoon heeft het te druk met sporten en stuurt zijn vrouw. Alleen om die reden zou ik al gaan.

Winona Ryder

Winona Ryder

08-05-2011 om 11:48

Nou

Ik zou eerder niet gaan om het feit dat hij het maar vanzelfsprekend vind dat ik dan maar moet gaan en dan ook nog eens vanzelfsprekend het kado moest kopen. Misschien tijd om om de tafel te gaan voor een goed gesprek? (lijkt mij niet het enige "onderwerp" wat hij aan vanzelfsprekend aan jou overlaat...?)

Lol!

Nee, het is zijn moeder, dus hij mocht dan op de koffie. Ik ben zelf ook moeder, 't is míjn dag ook... Overigens zijn we van alles af, want we vieren moederdag altijd uiterst sober De wederzijdse moeders wonen te ver weg om "even" op de koffie te gaan en dus doen we het niet. Zelf geef ik alleen maar om de zelfbedachte knutsels (wat waren ze weer leuk, dit jaar) en verder is het gewoon een doordeweekse zondag. Tip: voer dat ook in, lekker rustig. Moederdag moet geen moet-dag zijn.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2011 om 12:21

Schoondochter

Ik zou inderdaad zeggen ´het is jouw moeder, dus als je het niet belangrijk genoeg vindt ga ik ook niet`. Wij hebben geen moeders waar we heen gaan of kunnen, maar als ik ze wel zou hebben en áls ik er heen zou gaan dan zou dat samen zijn. Ik zou met mijn man meegaan naar zijn moeder en hij zou met mij meegaan naar mijn moeder. En als wij niet naar onze wederzijdse moeders zouden gaan, om wat voor reden dan ook, dan zou de schoon-kant niet alleen hoeven. Dat vind ik raar. Ik zie overigens wel een uitzondering: stel dat man door zijn werk afwezig is (marine, leger, etc.) dan ben je als partner zijn vertegenwoordiger. Dan zou ik het wel overwegen.

schoondochter

schoondochter

08-05-2011 om 12:41

Achter de rug

Het is weer achter de rug, 2 kopjes koffie en een hoop gezeur en geklaag maar mijn goede daad weer gedaan.

Het is niet zo dat mijn man nooit iets regelt en moederdag is hier thuis ook geen ding, behalve de knutsels van de kinderen.

Mijn man is enig kind en kon het toch niet over m'n hart verkrijgen dat mijn schoonmoeder geen moederdag zou hebben.

Wel enorm bedankt voor de reakties, volgend jaar pak ik het anders aan!

Kim Groothof

Kim Groothof

08-05-2011 om 13:11

No way

Het is ZIJN moeder.. dus zijn probleem.

Nou ja.... volgend jaar....

Hoe 'lost' jouw man het dan op met Vaderdag?

schoondochter

schoondochter

08-05-2011 om 14:06

Moppeke

Op vaderdag ben ik jarig dus daar heeft hij weinig aan

tonny

tonny

08-05-2011 om 15:07

Schoonmoederdag

Op moederdag gingen we nooit naar de moeder van mijn man. Echt nooit. Te ver weg. En ze verwachtte ook echt niet dat wij kwamen.

Op moederdag ga ik meestal wel naar mijn eigen moeder. Meestal zonder echtgenoot trouwens.

Zelf ben ik ook moeder, maar heb behalve de thuiswonende dochter geen koffiedrinker gezien Kind noch schoonkind.
Dat zijn ze zo gewend, aangezien mijn verjaardag een paar dagen eerder valt had ik de cadeautjes al binnen, dus van kindsaf aan slaan ze moederdag over: cadeautjesgeld is op. Aaahhh...

Vaderdag speelt geen rol. We hebben al bijna 30 jaar geen vaders meer en de vader des huizes vindt cadeautjes onzin.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

08-05-2011 om 21:14

Haha

Nee dat zou ik zeker niet doen! Waarom heb jij dat kadootje gekocht?

Mijn moeder doet niet aan moederdag en ik heb het kadootje van zoon al vorige week zaterdag gehad, omdat hij niet zo lang kon wachten Vandaag dus een gewone zondag, wel met extra veel knuffels van zoon. Prima dus!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.