Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Schoonouders zitten dwars bij een eigen zaak beginnen

Hallo, we zijn bezig om een eigen zaak te beginnen, eigenlijk overnemen van een ander familielid. Maar mijn schoonouders hebben ook hun zin erop gezet. Maar mijn schoonvader kennende kan niks en mijn schoonma heeft nooit gewerkt. Ze willen het samen doen met ons helf/helft. Dus wij werken en hun profiteren. Maar mijn man heeft duidelijk gemaakt dat hij dat niet wil. En nu zijn ze dus boos en bellen nooit meer, en ze belden eerst altijd om met mijn dochter te praten, ze zijn dol op haar en zelfs dat doen ze niet meer.
Ik belde mijn schoonmoeder op en heb haar gezegt van waarom vraag je niet naar je klein kind, zegt ze interesseert me niet.
Maar mijn schoonouders zijn aparte mensen, mijn schoonmoeder heeft vaak genoeg dingen gezegt en als je haar erop aanspreekt zegt ze dat heb ik niet gezegt. Ik heb hun nooit echt gemogen, ze kunnen heel zielig doen en alles wat gebeurt in de familie verteld ze ook iedereen. Ik weet zeker dat ze ons slecht praat. Maar wij hebben ons eigen gezin, en mijn man gaat zijn eigen weg en met hun iets samen doen veroorzaakt alleen maar meer problemen en ik geloof echt dat ze dit terugkrijgen. Ik ben eerlijk gezegt diep van binnen opgelucht, maar ik vindt het jammer voor mijn man en kind, het zijn wel zijn ouders.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Balletmama76

Balletmama76

25-07-2009 om 12:44

Zakelijk en prive gescheiden houden

Als je weer een beetje vrede in de tent wil hebben, zal je hun een brief kunnen schrijven, dat het niks met hun persoonlijk te doen heeft, maar gewoon ermee, dat jullie zakelijk en prive graag gescheiden willen houden en dat dit onmogelijk is, als je z'samen met gezinsleden een bedrijf heb.

En ja, natuurlijk is dat een beetje een noodleugen, maar dan zullen ze het misschien minder persoonlijk nemen.

Dat ze nu hun kleinkind negieren, is natuurlijk iets, dat eigentlijk niet door de beugel kan. Het gaat om een ruzie tussen volwassenen, da horen kinderen niet bij betrokken te worden.

Ik vind wel, dat jullie een goede keuze gemaakt hebben, door het niet z'samen met hun te doen, want zoals je hun beschrijft, zal het inderdaad fout gegaan zijn vroeger of later.

Ben zelfst ook erg ervoor, zakelijk en prive gescheiden te houden, het voorkomt een hoop ellende.

deborka

deborka

25-07-2009 om 16:10 Topicstarter

Zakelijk en privé

Inderdaad, je moet zakelijk en prive gescheiden houden, en ik heb zo vaak gezien dat mensen iets samen begonnen en dat altijd met een ruzie eindigde. Maar bij ons zijn we niet eens begonnen en hun maken al ruzie, hoe zal dat gaan als je echt wat samen doet.

Mijn schoonouders zijn ouderwets en blijkbaar gaan ze ervan uit dat wij hun financieel gaan onderhouden, dus een brief schrijven gaat denk ik niet helpen.
Ik vindt als je wat wilt bereiken in het leven moet je ervoor werken en niet dmv anderen profiteren en daar zijn ze echt op uit. Ik ben blij dat mijn man het ook inziet.

"zaak overnemen van familielid."

Ik weet niet wie er meer aanspraak kan maken op een eventuele overname. Gezien in de familiesfeer dus. Anders zou ik hun de eer gunnen en mogen ze het alleen gaan doen.
In ieder geval niet samen. Ik zou er niet bijhalen dat ze "het niet kunnen", dat je schoonvader "niet kan werken" en je schoonmoeder nooit gewerkt heeft. Dat is alleen maar olie op het vuur.
Gewoon aangeven dat je zakelijk en privè gescheiden wilt houden. En dat dàt de reden is dat je het niet samen wilt doen.

deborka

deborka

26-07-2009 om 08:41 Topicstarter

Hun de eer gunnen

Maar dat is het nu juist, als ze het alleen konden dan hadden ze dat gedaan maar ze kunnen het niet. En mijn schoonvader heeft jarenlang gegokt.Als die andere familielid geloofd zou hebben dat ze het konden dan hadden ze het zeker mogen overnemen, maar dat is niet het geval. Mijn man heeft al jarenlang ervaring op dit gebied en wij weten dat we het kunnen en mijn schoonouders weten het ook en daarom willen ze ook samen doen,zodat ze mee kunnen profiteren. Maar zoveel draait die zaak nou ook weer niet dat het 2 families kan onderhouden en dat maken we hun ook duidelijk maar op de een of ander manier dringt het niet tot hun door.
Oja en mijn schoonvader leeft al jaren van de sociale diens terwjl ik en mijn man al meer dan 15 jaar aan een stuk door werken. Dus ik gun de eer eerder aan mijn gezin.

Familieovername

Met de eer gunnen bedoelde ik als de familieband tussen huidige eigenaar dichterbij schoonouders ligt dan de familieband met jou gezin.
Bijvoorbeeld: Het is de broer van je vader of zijn vader.Dan liet ik mijn kans voorbij gaan. Het zou mij geen vete in de familie waard zijn zogezegd.
En dat je het niet samen met je schoonouders wilt gaan doen begrijp ik.
Maar als je alles zakelijk kunt regelen zonder dat de hele familie in tweeën wordt gerukt is de overname een overweging waard.

deborka

deborka

26-07-2009 om 21:55 Topicstarter

Gelijk

Je hebt helemaal gelijk met dat het geen vete in de familie waard is. We zijn nog niet eens begonnen en ik wordt er gewoon moe van.

Ik hoop dat het te regelen is, want het is het wel waard. Maar met hun samen doe ik niks. En als ze het zo graag willen, dan laat ik ze, ik weet zeker dat ze dan binnen een jaar al failliet zijn. Maar dat willen ze niet, hun weten dat ze het niet alleen kunnen, daarvoor hebben ze hun zoon nodig ( mijn man) Maar we zien wel, vanavond gaat mijn man daarheen om te praten, ik bemoei me er niet mee, ik laat het nu aan hem over. Ik laat het wel weten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.