Relaties Relaties

Relaties

madelief

madelief

03-07-2010 om 11:39

Speuren op facebook en hyves

Uit Trouw van vandaag!

Beste Beatrijs,

Onlangs kwam ik na zoeken op Facebook op het profiel van mijn ex-geliefde terecht, met wie ik zes jaar geleden een intensieve lange afstandsrelatie heb gehad (hij woonde in het buitenland). Deze relatie heeft minder dan een jaar geduurd, maar is voor mij van veel betekenis geweest. Op het openbare deel van zijn profiel las ik dat hij zich een aantal maanden geleden heeft verloofd. We hebben sinds de verbreking van de relatie geen contact meer gehad. Toch zou ik hem nu graag willen gelukwensen. Is dit eigenlijk wel gepast na zo’n lange stilte?

Ex feliciteren

Uw aarzeling wijst u de weg. U kunt het beter niet doen. Gezien uw naspeuringen op internet is het hoofdstuk met uw ex nog steeds niet helemaal afgesloten. Ik vermoed dat het u niet zozeer te doen is om uw ex te feliciteren (bent u echt zo blij dat hij nu de vrouw van zijn leven heeft gevonden?) alswel om het contact met hem te herstellen, en daarna te zien wat ervan komt. Het lijkt onwaarschijnlijk dat uw ex opspringt van vreugde bij uw felicitaties, hoe onschuldig ook bedoeld. Hij zal ofwel z’n schouders erover ophalen ofwel erdoor van zijn apropos raken. Veel goeds kan er in ieder geval niet uit voortkomen.'

Doen jullie dat, rondneuzen op hyves en facebook om oude geliefden op te sporen?
En neem je dan nog wel eens contact op?
Ik herken de gevoelens van vraagstelster. De herinnering aan wat moois dat ooit was brengt je ertoe contact te willen leggen en 'iets' van toen terug te brengen.
Maar helaas, voorbij is voorbij.

Mijn tienerliefde van ooit ziet bijna Abraham. Ik zou hem best een kaartje willen sturen. Ook maar niet doen dus.

Madelief

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier

Ik ben zelf laatst opgespoord door een oude vlam, met wie ik van mijn 22e tot 26e een relatie heb gehad. Het was al snel weer als vanouds over de mail, tot ik erachter kwam dat hij thuis een vrouw en drie kinderen heeft zitten. Toen snel afgekapt, ik heb al genoeg problemen van mezelf
Zelf heb ik geen enkele behoefte aan het opsporen van oude liefdes, het is niet voor niks uit. Facebook vind ik wel erg leuk om oude vrienden uit mijn studietijd te vinden en even bij te kletsen per mail. Meestal blijft het daar dan ook bij en heb je elkaar snel niet veel meer te vertellen, anders waren het vast ook wel vrienden gebleven.

Kim Larsen

Kim Larsen

04-07-2010 om 21:00

Yep

Dat vind ik dus wel leuk, oude liefdes opsporen en zien wat er van ze geworden is. Ooit had ik het helemaal te pakken van een blonde god uit een Scandinavisch land. Heeft kort geduurd, slechts leuke herinnering. Ik wist al jaren dat hij inmiddels getrouwd is en kinderen heeft, dus dat was geen schok. Was alleen benieuwd of hij zich mij nog herinnerde of dat het voor mij specialer was dan voor hem. Vond hem terug op facebook. En ja.. hij wist ook alles nog! Helemaal leuk toch? Hou verder geen contact met hem, we hebben bijgemaild en gebeld en that's is. Gewoon leuk om te horen hoe zijn leven verder verlopen is, wat hij nu doet, enz. (na ca. 30 jaar) Foto's van elkaar van nu gezien en hij is niet meer dat lekkere ding van toen, haha.

guera

guera

05-07-2010 om 09:56

Ja hoor

heb het ook gedaan, was wel een jeugdliefde (was 18 toen) maar toch. Helemaal leuk. Paar mailtjes gestuurd. Hij heeft een blog die lees ik af en toe. Verder niks. Als je inderdaad gevoelens koestert en hoop hebt op....dan zou ik het niet doen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.