Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Karin

Karin

22-11-2010 om 08:09

Tekort kaartjes voorstelling, voor kind jammer

Hallo,

Mijn dochter van 10 is teleurgesteld; mijn man wilde graag naar Circque du Soleil. Ik vond dat te duur met z'n 4-en, toch zeker rond de 100,- per kaartje, en we zitten niet heel erg ruim bij kas. Nu blijkt dat zijn zus goedkopere kaartjes kon kopen via haar werk, voor de helft. En ze hebben zonder mij te vragen dus 4 kaartjes besteld, man en mijn 2 kinderen en schoonzus. Niet voor mij dus, en ook niet gevraagd of ik uberhaubt mee wil. De enige reden dat ik niet wilde wat de prijs, lijkt me een geldige reden toch? Maar nu ligt het anders en schoonzus heeft ze ook betaald. Mijn jongste dochter was erg teleurgesteld, waarom mama niet mee kan. Ik moet zeggen dat ik het ook niet erg charmant( lullig gewoon) vond om te horen dat ze al geboekt hadden voor hun 4-en. Man had het op zijn minst kunnen voorstellen/vragen.
Maar ik vind het vooral sneu voor mijn kind, die zonder mij ook niet wil gaan. Ik heb nog geprobeerd om een extra kaart te boeken maar helaas. Die zijn er wel maar veel duurder én helemaal vooraan dus niet bij elkaar.
Kortom, wat doe je hier nu mee? Ik wil mijn teleurstellign ook niet helemaal doorgeven aan mijn kind. Maar ze was bij voorbaat al verdrietig dat ik niet mee kon gaan. Hoe lossen we dit goed op?

groeten van Karin


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

22-11-2010 om 09:19

Lullig, maar toch

geef je dochter een sterk voorbeeld en laat ze gewoon lekker gaan.En vertel desnoods dat jij wel liever had gewild maar dat dat dus niet gaat en dat dochter voor jou dubbel moet genieten! En dat je alles wilt horen erover als ze thuis is.
Laat je dochter ervaren dat genieten van iets ook zonder mama kan!
Probeer je erover heen te zetten en accepteer dit als offer voor jullie slechte financiele situatie.
Het is niet aardig geweest van je schoonzus. Maar misschien wilt ze de band met haar broer en nichtje verstevigen en heeft ze niet zoveel met jou. Dat kan en mag toch? Ik snap dat je het zelf rot vindt. Maar ik heb zelf ook wel vaak genoeg ervaren dat het soms moeilijk is een band met een kind te krijgen als moeder altijd maar in de buurt is. Voor je dochter echt ook een goede zaak.
Succes ermee!

Lastig

ik vind het ook behoorlijk idioot dat ze kaartjes bestellen zonder aan jou te vragen, ik zou het weinig attent vinden van zowel schoonzus en nog meer van man.
Misschien heeft je schoonzus het inderdaad gedaan met de gedachte om de familiebanden met haar nichtjes te versterken (maar dan nog zou ik het idioot vinden). Of misschien durfde je man niet te vragen dat zijn zus nog een extra ticket zou betalen.

Je kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat je deze actie weinig apprecieert en aan je schoonzus vragen of ze haar kaartje niet aan jou kan verkopen -als je dat durft en als je man daar niets op tegen zou hebben? Of, je man kan zijn kaartje aan jou afstaan.
En anders, tja, pech voor jou. Je dochter kan zich daar wel overzetten.

Het is gebeurd

Aan jou de keus hoe je ermee omgaat.

Overweeg om je dochter te laten zien dat je je over dit soort dingen heen kunt zetten, je dochter een prettige voorstelling kunt gunnen en weer vooruit te kijken in plaats van te blijven hangen in dit punt.
Je verandert er niets meer aan.

Ik snap wel dat het lullig voelt. Ook dat je als moeder aan je kinderen wilt laten zien dat de bomen niet de hemel in groeien en dat je dan op zo'n manier achter je rug om in je wiek geschoten wordt, dat zou ik echt heel vervelend vinden.

Janna3

Janna3

22-11-2010 om 09:51

Tja

Tja, ik zou denk ik heel blij zijn dat ze kaartjes voor mijn kinderen had gekocht. Zelfs voor de helft van het geld is het nog een enorm groot cadeau voor een tante vind ik. Dat zou ik ook benadrukken naar je kinderen, dat het voor tante echt te duur zou zijn om ook nog een kaartje voor jou te moeten kopen. En ik zou met je man 'uitvechten' wie er mee gaat.

Chippie

Chippie

22-11-2010 om 10:15

Lullig?

Volgens mij is er ergens in jullie eigen communicatie iets niet goed gegaan. Je schoonzus geeft jullie gezin 3 kaartjes cadeau twv 150 euro! Bovendien is het een ervaring die écht geweldig is. En dat noem jij 'lullig'??? Daar kan ik met mijn pet niet bij.

Bekijk het eens van de andere kant. Heb jij wel duidelijk genoeg aangegeven dat je heel graag zou willen? Heeft je man laten blijken dat hij het jammer vindt dat jij niet mee kunt?

Heb je al bedacht dat je zus waarschijnlijk maximaal 4 kaartjes kon bestellen? Je man (haar broer) heeft aangegeven dat hij graag naar Cirque du Soleil wilde, dus ze heeft hem meegevraagd en als extra geste neemt ze ook je kinderen nog mee. Hoezo lullig? Hoezo teleurstellling?

Ik vind je vraag een beetje zielig. Je schoonzus neemt je man (die heel erg graag wil) en je twee kinderen mee naar iets onvergetelijks dat jullie anders 300 euro zou kosten. En jij zit te piepen, te zeuren en te mokken. En je kind mokt omdat jij mokt.

Wees een grote meid, breng het positief en ga nu sparen om volgend jaar samen te gaan met z'n viertjes. En neem je schoonzus dan ook eens mee...

*bella*

*bella*

22-11-2010 om 10:45

Snap het ook niet

Heb je berichtje 3 keer gelezen maar snap er echt niets van. Maar blijkbaar ligt dat aan mij gezien het begrip dat je hier oogst
Ik zou alleen maar blij zijn voor de anderen, denk ik. Tenzij ik echt het gevoel zou hebben dat schoonzus me een hak wilde zetten ,maar dan zou er (veel) meer moeten spelen. Ik voel me niet zo snel gepasseerd. Ik zou me er ook licht zorgen over maken dat dochter van 10 niet zonder me zou willen. Mijn kinderen zijn kleiner en vinden het ook soms jammer als ik er niet bij ben of partner. Maar dat is de realiteit in ons leven. Maar ze amuseren zich heus wel zonder mij, zo onmisbaar ben ik gelukkig niet. Als ze niet zonder mij zouden willen gaan dan zou ik dat zien als 'werk aan de winkel'.

Sancy

Sancy

22-11-2010 om 10:52

Tja

Dat je zelf ook graag had gewild, snap ik. Maar ik zou man en kinderen ee nheel fijne tijd wensen en zelf genieten van een paar uur alleen zijn, en mezelf eens goed verwennen. Een paar uur ongestoord in eigen huis mijn gang kunnen gaan is voor mij ook een groot kado

Tango

Tango

22-11-2010 om 10:58

Teleurstelling

Is het nou een teleurstelling voor jou of voor je kind? Want volgens mij heb je je eigen teleurstelling al aardig overgebracht op je kind. Natuurlijk is het jammer dat het zo is gegaan. Je kunt dit natuurlijk altijd nog even bespreken met je partner en schoonzus. Terug te draaien is het echter niet meer. Het is inderdaad erg aardig dat je schoonzus dit voor je partner en kinderen wil betalen. Gun ze dus die leuke avond en ga zelf ook wat leuks doen die avond: spreek met een vriendin af, ga lekker in bad, whatever.
Dat je dochter van 10 niet zonder jou wil gaan vind ik eerlijk gezegd ook een beetje zorgelijk hoor. Heeft ze zo weinig met haar vader? Mijn kinderen willen ook altijd graag iets met mij doen, maar soms organiseren we juist iets dat ze samen met pappa doen, is toch juist leuk?

ik snap niet waarom schoonzus er vanuit gaat dat jij niet mee wilde voor deze prijs.

Of ik moet het zo lezen dat schoonzus dacht dat jij niet mee wilde en toen dus zelf E 150 heeft betaald voor kids+broer, wat ik een behoorlijk genereus kado vindt.

*bella*

*bella*

22-11-2010 om 13:08

Kan toch?

Jeetje, het zou zomaar kunnen dat een vriendin van me mij en de kinderen uitnodigt voor iets. Leuk toch? En een andere keer wordt mijn partner wel mee uitgenodigd. Ik snap dat verplichte samen niet zo. Misschien heeft schoonzus legio redenen om haar niet uit te nodigen. Of gewoon zin om met broer te gaan. Jeetje, zou partner zo'n zus gunnen. Maar goed, die heeft geen zus.

Enige oplossing

Is: Net doen of je het niet erg vind en je kinderen vooral laten gaan en stimuleren om te gaan.
Ik vind ook dat je enigzins overdrijft...misschien mocht schoonzus er niet meer bestellen? (lijkt me meer dan logisch, is bij ons ook vaak..maximaal zoveel kaarten per persoon) En de kwestie van met je broer+kinderen uit gaan lijkt me ook een hele goede. Leuk toch juist?
Ik zou man juist aanmoedigen en kinderen ook. En dat ik zelf niet mee kan...nou ja, even slikken en ik ga volgende keer wel weer met hun mee.
Klaar.
En zoweizo een gegeven paard moet je niet in de bek kijken vind ik.
groeten albana

yvonne

yvonne

22-11-2010 om 15:00

Lief van schoonzus

Ik vind het heel lief van schoonzus dat ze broer en kids trakteerd op deze dure kaartjes. Al snap ik best dat jij ook graag mee had gewild.
Onze financieele situatie laat het ook niet altijd toe voor allemaal kaartjes ergens voor te kopen. Het gebeurd dus regelmatig dat als we al ergens heen gaan dat of man of ik met de kids ga.
Ook omdat ik om het weekend werk gaan ze dan vaak alleen met man ergens heen. En ik ben meestal vrij in de schoolvakanties dus dan ga ik met ze weg. Kids weten hier niet beter dat ze niet altijd met pappa en mamma samen weg gaan.

Tanja

Tanja

22-11-2010 om 17:22

Nou

ik snap je reactie wel hoor.
Ik zou het ook een beetje raar vinden waarom ze niet eerst gevraagd heeft of jij ook mee wilde.
In ieder geval had je schoonzus je kunnen bellen of je man zou kunnen vragen hoeveel kaartjes ze dan kon kopen.
Een beetje raar dat ze dit doet zonder overleg.

Ze had toch kunnen vragen/bellen wie er mee wilde omdat ze kaartjes kon krijgen.
Wellicht had je dan gehoord, als dat het geval is, dat ze misschien max 4 kaartjes kon krijgen en dan hadden jullie zelf kunnen bespreken hoe jullie dit zouden oplossen.
Natuurlijk is dit geweldig dat ze die kaartjes heeft gekocht.
Maar bij ons zou het toch iets anders gegaan zijn.

Karin

Karin

23-11-2010 om 09:11

Tja

Ja, klopt, ik voel me wat gepasseerd maar ala, dat is niet het punt alleen, daar zet ik me wel overheen.
Schoonzus wilde niet alleen gaan, en die heeft geen kids. En kan het zich heel makkelijk veroorloven, een paar van die kaartjes. Maar omdat het precies in de kerstweek is, en wij al niet zo veel samen doen met het hele gezin, zou het toch gezelliger zijn als ook ik mee had gekund, had het graag gewild. Ze kon toen nog makkelijke een extra kaartje kopen, en voor dat tarief zou ik het dessnoods zelf betaald hebben. Maar dat het uberhaubt niet gevraagd is, vind ik persoonlijk wat minder aardig. Ook is mijn man er maar vanuit gegaan dat ik niet mee wilde.. Tja, even vragen en je weet het.
Ik heb mijn dochter natuurlijk al gezegd dat zij gewoon lekker gaan en mama de volgende keer weer meegaat.
Maar ze vertelde me dat ik het er pas nog over had, dat het leuk zou zijn om een keertje naar dat Cirque te gaan, maar ik heb bedrag er niet voor over heb, toen ik prijzen zag.
We zijn nogal close en doen al niet zo veel samen de laatste tijd, dus het zou op zich leuk zijn om gezamelijk te gaan. Maar ik voel ergens ook wel dat schoonzus en man zelf toch liever samen willen gaan. Als ik het vraag, ontkent man dat niet. Nou ja, natuurlijk kan ik wel andere dingen doen als ik alleen thuis ben, dat is het punt niet. Het komt alleen niet zo prettig over. Maar ik heb me er al overheen gezet en ga het niet zwaarder maken dan het is.Want dan loop je inderdaad het gevaar om mijn gevoelens op mijn kind over te brengen. En natuurlijk ga ik mijn dochters een heerlijke dag gunnen! Ik had al beloofd dat mama daarna een overheerlijke maaltijd voor als ze gaat maken als ze terugkomen, ga lekker uitgebreid koken!
Bedankt voor het reageren allemaal.

groetjes,
Karin

Beetje vreemd , maar

Toch ook leuk dat je dochter met je man en haar tante gaat. Toch ook leuk. En 100 euro voor kaartjes pp is belachelijk duur trouwens. Ik zou er niet op zitten te wachten om perse mee te gaan, ga je voor dat geld toch lekker met een vriendin die avond naar de sauna. Zeg dat je blij bent voor haar en laat de teleurstelling niet zo merken.

Ik ben ook wel eens (bewust) alleen met mijn zoon naar een musical geweest (voor het eerst), mijn jongere dochter wilde ook wel, maar ze is ruim 3 jaar jonger.

Karin

ik begrijp je gevoelens helemaal hoor. Ik vond dat verhaal van maar 4 kaartje kunnen kopen enzo al niet geloofwaardig (alsof er geen collega zou zijn die nog een extra kaartje kon kopen, en dat schoonzus zou betalen werd ook pas achteraf beslist). Ik vind het wel een probleem dat je man zo een evenement boekt zonder je erbij te betrekken, en zelfs liever gewoon met z'n zus gaat? Ik zou hem dat gewoon zeggen. Maar je kinderen zullen wel een leuke tijd hebben.
Ik vind het wel lief van je dat je uitgebreid voor hen gaat koken!

Chippie

Chippie

23-11-2010 om 11:13

Karin kriegel

Ik wordt een beetje kriegel van je berichtje, Karin!

Allereerst, je man heeft dus jou niet doorgevraagd en vindt het niet vervelend om iets met zijn zus en zonder jou iets te gaan doen. Niet fair om het je zus in de schoenen te schuiven.

Helemaal kriegel wordt ik van "Schoonzus wilde niet alleen gaan, en die heeft geen kids. En kan het zich heel makkelijk veroorloven, een paar van die kaartjes."

Zo ontzettend ondankbaar! Het is qua ervaring en qua bedrag een immens groot cadeau aan je gezin. Of je nu veel te besteden hebt of niet. Heel erg jammer dat je dat niet inziet, maar dat zegt meer over jou dan over je schoonzus.

Gerry

Gerry

23-11-2010 om 11:40

Chippie

Hoezo ondankbaar? Hoezo groot cadeau aan gezin? Dat gezin heeft 4 personen en ik vind het dus echt behoorlijk onbeschoft van schoonzus dat ze zonder iets te zeggen drie van de vier blij maakt en de vierde bewust buitensluit. Als schoonzus dan zo graag eens iets met broer en kinders alleen wil doen, had ze dat kunnen overleggen. Groot cadeau of niet, hier leren wij de kinderen dat buitensluiten niet mag, en dat iedereen mee moet kunnen doen. Als schoonzus geen vierde kaartje wilde betalen, had ze best even contact op kunnen nemen, zodat Karen haar eigen kaartje had kunnen betalen. Dàn had schoonzus het [i]gezin[/i] een cadeautje gegeven. En dan had ze op een ander moment iets leuks met allen broer en zijn kinderen kunnen doen.

Karen, ik kan me goed voorstellen dat je erg teleurgesteld bent. Zou ik ook zijn.

Zonneschijn

Zonneschijn

23-11-2010 om 11:42

Helemaal niet kriegel

Ik begrijp heel goed dat Karin zich gepasseerd voelt en dat heeft niets te maken met ondankbaar zijn etc. Dat zijn 2 verschillende dingen. Karin zegt ook in haar laatste herichtje dat ze lekker gaat koken voor als ze terug zijn en dat ze zich er al bij neergelegd heeft. Als ik in de schoenen van schoonzus stond had ik Karin ook gevraagd. Waarom haar overslaan. Dat snap ik niet zo. Of heeft man meteen tegen schoonzus gezegd dat Karin niet meewil, dan is het de fout van haar man en kan schoonzus er in deze niets aan doen. Maar ik snap de gevoelens van Karin heel goed.

margje van dijk

margje van dijk

23-11-2010 om 12:36

Wel kriegel

Ik snap werkelijk niet dat je hier zo'n punt van kunt maken. Maar goed, die boodschap is ook al door anderen hier neergezet. Ik zou mijn hoogstpersoonlijke alternatieve avondje helemaal voor mezelf alleen al zes keer ingevuld hebben

Want naar de reden van het uitsluiten kunnen wij alleen maar gissen. Als daar iets anders aan ten grondslag ligt (man die verkeerd communiceert of werkelijk een schoonzus die jou een hak wil zetten) - dan is dat iets waar wij niets van weten en dus niets van kunnen zeggen. Dat zul je dan zelf eerst duidelijk(er) moeten krijgen.

Waar we wel wat van kunnen zeggen is over de wijze waarop jij reageert op deze situatie. En dat vind ik op z'n zachtst gezegd nogal kinderachtig.

Margje

JanetEE

JanetEE

23-11-2010 om 12:39

100 euro per kaartje

Is toch wel een beetje overdreven. de goedkoopste kinderkaartjes zijn 31 euro, de duurste 79, de goedkoopste volwassenen 39 duurste volwassenen 99.

Oplossing: gewoon nog een kaartje bijkopen lijkt me.

Zonneschijn

Zonneschijn

23-11-2010 om 13:11

Margje

De reden maakt mij niet uit. Ik vind het raar dat je niet het hele gezin uitnodigd of teminste even vraagt wie er mee willen. Wat is er kinderachtig aan dat je dit wat vreemd vind? Dat jij dat avondje allang hebt ingevulc doet totaal niet ter zake en daar gaat het ook niet over.

margje van dijk

margje van dijk

23-11-2010 om 13:29

Zonneschijn

Hoezo doet dat niet ter zake? Dat is deels de verklaring waarom ik het raar vind dat Karin zo reageert. Waarom moet een gezin als package deal worden uitgenodigd? Dat vind ik heel raar, zeker als het een kado is. Natuurlijk, onder normale omstandigheden verwacht je dat, maar hier is iets gecommuniceerd in de zin van 'moeder heeft geen zin', terecht of niet. Uitgaande van die veronderstelling heeft schoonzus dit geregeld, lijkt mij.

En los daarvan, werkelijk, al zou iemand man en kinderen uitnodigen voor iets en mij niet.... ik zou het niet in mijn hoofd halen om dan de beledigde partij te gaan spelen. Dat vind ik inderdaad kinderachtig.

Margje

Chippie

Chippie

23-11-2010 om 13:52

Zonneschijn

Jij zegt: "heeft man meteen tegen schoonzus gezegd dat Karin niet meewil, dan is het de fout van haar man en kan schoonzus er in deze niets aan doen."

Ik weet niet hoe jij het leest, maar ik lees dus in de postings van Karin dat het inderdaad zo is gegaan:

"Ook is mijn man er maar vanuit gegaan dat ik niet mee wilde.. Tja, even vragen en je weet het."

"Maar ik voel ergens ook wel dat schoonzus en man zelf toch liever samen willen gaan. Als ik het vraag, ontkent man dat niet."

margje van dijk

margje van dijk

23-11-2010 om 14:30

Trouwens

Al zou het zo zijn dat je man liever met zijn zus gaat dan met jou, is dat dan erg?

Ik heb ook dingen die ik liever met mijn zus doe dan met mijn man. Hij heeft soms ook liever dat ik dingen met mijn zus doe dan met hem

Een broer-zus relatie mag er toch wel zijn? Daar hoef jij toch niet altijd tussen te zitten? Laat hen nou eens lekker met jullie kinderen een avondje uit gaan.

Kijk, als het nou zijn minnares was. Maar het is zijn ZUS.

Margje

Janna

Janna

23-11-2010 om 15:10

Inderdaad

zoals Berber al schreef:
miscommunicatie.

Jammer, maar helaas.

Maak er voor jezelf een leuk avondje van joh!
Veel plezier!

Eens

""Waarom moet een gezin als package deal worden uitgenodigd? Dat vind ik heel raar, zeker als het een kado is. Natuurlijk, onder normale omstandigheden verwacht je dat, maar hier is iets gecommuniceerd in de zin van 'moeder heeft geen zin', terecht of niet. Uitgaande van die veronderstelling heeft schoonzus dit geregeld, lijkt mij.

En los daarvan, werkelijk, al zou iemand man en kinderen uitnodigen voor iets en mij niet.... ik zou het niet in mijn hoofd halen om dan de beledigde partij te gaan spelen. Dat vind ik inderdaad kinderachtig.

Margje""

Eens met Margje.

Tirza G.

Tirza G.

24-11-2010 om 15:23

Niks zo lekker

als een schoonfamilie om je eens flink aan te ergeren, ja toch. Heerlijk. En wat voor Karin dan ook weer zo fijn is: zij is zelf ook schoonzus. Dus circus-zus ergert zich ook weer fijn aan haar. Mooi mooi mooi. Kom maar door met die kerstgedachte.

Tirza

Audrey Parker

Audrey Parker

24-11-2010 om 17:59

Ik vind het echt heel raar!

Nou ik zou het ook niet leuk vinden hoor als mij dit zou "overkomen". Ik zou me echt gepasseerd voelen! Een leuk uitje voor iedereen maar mij slaan ze over ... leuk maar niet heus. Alsof mijn gezelschap niet op prijs gesteld wordt door schoonzus ofzo? En tuurlijk gun je je man en kids een leuk uitje maar daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat erom dat jij ook graag mee had gewild en dat er gewoon niets aan je gevraagd is. En mochten je kids vragen waarom jij niet meegaat dan kun je toch gewoon de waarheid zeggen? Dat je graag mee was gegaan maar dat jij blijkbaar niet uitgenodigd bent voor het uitje? Zo is het toch ook gegaan? Laat je schoonzus maar uitleggen aan je kids waarom ze mamma niet meegevraagd heeft?

Tirza G.

Tirza G.

24-11-2010 om 20:45

O maar cobi

Die heb ik niet. Ik heb maar een zus en die is alleenstaand en daar heb ik nauwelijks contact mee. Ik heb daar wél heel goed en veel op geoefend, dat wel. En, wat ook scheelt, ik heb eerder een schoonfamilie gehad. Mèn mèn mèn wat heb ik me daar over opgewonden, daar zijn sommige dames in deze rubriek nog heilig bij. En dat is gewoon voorbij gegaan. En de huidige deugt best behoorlijk

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.