Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Lynna

Lynna

27-12-2009 om 15:29

Tips internetdaten

Om het draadje van Nachtegaal niet te vervuilen start ik maar een nieuw draadje. Rafelkap, jij schreef dat je wel tips had betreffende internetdaten. Ben ik wel nieuwsgierig naar! Heb eind volgende week mijn eerste date en vind dat doodeng....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

27-12-2009 om 16:02

Les 1

hoi Lynna.
Allereerst wat tips waar je niks meer aan hebt Jij bent al een stap verder. Ik zou naar een betaalde datingsite gaan, daar zitten toch wat meer serieuzere types (tenzij je een 1-nightstand wil, ik ga er maar voor het gemak van uit dat je Mr Right wil tegenkomen, waarmee je oud wilt worden). Ik had dus een goede ervaring met d-date.nl en daar waren echt leuke, oprecht geïnteresseerde, serieuze kandidaten, maar zo zullen er ook meer sites zijn. Ik heb het nu wel over 7 jaar geleden en weet niet hoe het nu met die site is. Ik heb gehoord dat je op parship (van de nrc) een hele persoonlijkheidstest moet maken, daar zou ik persoonlijk geen zin in hebben. Die kan je toch zo invullen zoals je gezien wilt worden. Maar anderen zullen daar weer goede ervaringen mee hebben en er zullen wel meer 'goede' sites zijn (geen relatieplanet!). Ik had een heel summier profiel aangemaakt van mezelf, zonder foto. Foto's werden pas na een tijdlang heen en weer mailen toegestuurd. Je kan natuurlijk ook mét foto doen, maar dat vond ik zelf te eng. Eerst heb ik veel gemaild, voordat we gingen bellen. Ik was altijd eerlijk maar je moet wel uitkijken dat je niet teveel details geeft ivm evt. gekken. Ik vroeg ook altijd in mijn eerste mails hoe het zat met eerdere relaties en hoe het uit raakte en vertelde over mijzelf hierover. Dat zegt al heel veel over iemand. Ook of iemand het verwerkt heeft en ook of iemand een wat serieuzer type is. Verder zou ik toch ook kijken naar gemeenschappelijke interessen/smaak. Ik heb dus (zie draadje ergens hierboven) iemand getroffen die van dezelfde muziek houdt (heel prettig, nooit ergernis), en wij voeden elkaar met dezelfde smaak films/boeken etc., nooit onenigheid over de inrichting en meestal zelfde hekel aan bepaalde politici/tv programma's etc. en dat is toch wel erg fijn. Kortom, eerst rustig "op papier" kijken of jullie bij elkaar passen. Niet te snel afspreken. Spreek af op een neutrale plek, niet bij iemand thuis (en de eerste afspraakjes ook niet doen). Ga ook niet op de 1e date tegenover elkaar zitten koffie drinken, dat is veel te eng. Doe iets samen! Ik sprak bv af in Artis of in de hortus (zogenaamde hete date in de kassen) of ik ging samen winkelen of naar een museum. Als het dan tegenvalt dan heb je toch een leuk uitje. Ook niet te lang, ca. 2 uur is lang genoeg. En als het wederzijds bevalt gewoon de week erna weer, en de week erna weer etc en blijven mailen/bellen. Niet te desperate zijn en niet te koelbloedig, ik nam het zelf gewoon niet al te serieus, dus voelde mij niet in de put als een date tegenviel. Gewoon goed zoeken!!!! Ik vind het zo zonde dat er leuke mannen en leuke vrouwen thuis zitten, die het alleen zijn prima vinden maar het leven wordt toch echt leuker met een maatje! Het is natuurlijk iets heel engs, want je bent bang om gekwetst te worden maar als je niets onderneemt loop je wel wat mis!
Lynna, hopelijk heb je hier wat aan, misschien heb ik morgen wel wat aanvullingen - of iemand anders. Heel veel geluk met je eerste date. Als je niet zeker bent, spreek dan toch nog een keer af. Geef hem (en jezelf) een kans, hij is vast net zo nerveus als jij! Heel veel geluk met je zoektocht en als je echt goed zoekt gaat het lukken! Neem de tijd!

Marieke

Marieke

28-12-2009 om 00:53

Tweedehands ervaring

Ik heb zelf geen ervaring, maar wel meegeleefd met vriendinnen. Het belangrijkste is volgens mij dat je het luchtig houdt en vooral je gevoel voor humor bewaart. Maak het niet te zwaar, geniet van de spanning en maak plezier. En zorg vooral dat je het ook zonder man leuk hebt. Die vent is de kers op de taart, maar de taart is zonder kers ook lekker

Rafelkap

Rafelkap

28-12-2009 om 09:16

Lara -foto's

Van mij hoefde niet iedereen meteen mijn foto te zien. En zelf vind ik een foto veel te afleidend, je moet iemand's motoriek zien, oogopslag, z'n stem om te zien hoe iemand is. Een foto is maar 1 ding. Die foto's werden vaak na een paar keer mailen uitgewisseld.
Maar Lara, je hebt nog niemand gevonden. Niet tijd om mijn tactiek eens te proberen, door wat langer te onderzoeken of je wel een afspraak wilt maken met een bepaalde kandidaat? En vergeet ook niet uitgebreid te bellen voordat je afspreekt. Ik vond trouwens al die halve uurtjes koffie drinken met mensen waar ik zo'n korte mailwisseling mee had ook zonde van m'n tijd.
In ieder geval je gevoel voor humor bewaren en het niet te zwaar zien. Jij ook sterkte met je zoektocht!

Rafelkap

Rafelkap

28-12-2009 om 17:21

Lara

Tuurlijk moet je ook een foto zien, maar wat ik deed - en wat ook mogelijk is: is om foto's na 1 of meer mailtjes uit te wisselen. Zodat je foto niet op de datingsite staat. Want dat vond ik niet zo prettig.
Ik kreeg ook foto's van iemand met twee enorme honden (bijna paarden), ook handig om te weten
Ik heb ook ontzettend geluk gehad, mijn zoektocht was korter dan 2 maanden. Mijn man heeft een paar jaar gezocht!

Lynna

Lynna

30-12-2009 om 09:21

Al die tips! maar hoe rond je gesprek af?

Geweldig, al die tips! Ik heb het erg druk gehad, reageerde daarom niet eerder.

Ik zit zelf op relatieplanet, heb daar ondertussen een aantal keren contact gehad met een paar aardige mannen. Met een daarvan komt het dus begin volgende week tot een afspraak. Hij is vrij makkelijk, hij vindt het ook prima om het thuis te doen. Nu heb ik al op zijn hyves gekeken, in de telefoongids, weet ik precies waar hij woont (naburig dorp), ik vertrouw hem wel. Maar toch lijkt me thuis niet zo prettig.

Waar ik het meeste tegenop zie is dat hij aan het eind van het gesprek zegt dat er geen klik is of dat hij geen nieuwe afspraak wil maken. Dat lijkt me een heel rot moment, is dat ook zo? Nu ben je na 1 afspraak wel niet direct verliefd, maar toch zegt iemand tegen je dat je niet leuk genoeg bent voor hem. Ik geloof ook nooit dat ik dat zelf zou durven zeggen, in het geval dat hij mij leuk vindt en ik hem niet.

Hoe doen jullie dat?

Lynna

Lynna

30-12-2009 om 09:22

Oh ja en zoenen?

Zoen je direct als je je aan elkaar voorstelt? Of is dat gewoon alleen een hand?

Rafelkap

Rafelkap

30-12-2009 om 12:01

Snel afspreken

Met mannen die snel wilden afspreken en niets over zichzelf vertellen over de mail heb ik nooit wat afgesproken. Die leken mij niet serieus. Ik had nooit een pijnlijk afscheid bij een date, altijd daarna gemaild en ik was altijd de eerste die schreef dat er geen "vonk" was of zou komen. Neves, het spijt me, je zit op de verkeerde site Ik denk dat je zelf ook niet te haastig moet zijn met afspreken. En het blijft gewoon zoeken naar een speld in een hooiberg, al gaat het digitaal toch wat sneller dan irl.

Rafelkap

Rafelkap

30-12-2009 om 17:18

Neves

Ik vond mijn geluk bij d-date (nee, geen aandelen). Maar dat is 7 jaar geleden, ik weet dus niet hoe de site nu is. Ik hoorde toen en later ook van meer mensen dat die daar hun partner vonden. Mijn man was indertijd echt ervaringsdeskundige. Relatieplanet vond hij ook helemaal niks, hij was ook even op een hoogopgeleidensite, maar dat waren niet veel leden. Ik zag dat de vpro ook iets heeft, ik weet niet zeker of het een relatiesite of meer kennismakingsgebeuren? Sowieso, als je na een half jaar niks vindt naar een andere site, gewoon verder zoeken! Evt. op vakantie, via de snp zijn er leuke alleengaandenvakanties (dat is natuurlijk wel lastiger als je kinderen hebt). Je hebt ook campings voor alleengaanden met kinderen, als er zoveel gescheiden moeders zijn, zijn er ook veel gescheiden vaders!

Heel veel geluk allemaal. Ik ben zelf heel lastig, eigenaardige smaak op allerlei gebied (als ik hier de boeken/muziekdraadjes lees) en tóch de man van mijn leven gevonden!

Lynna

Lynna

30-12-2009 om 18:22

Zeker niet meteen seks!

Brr, zo ben ik helemaal niet. Ik ga echt niet meteen de eerste keer uit de kleren (en de 5 keren daarna ook nog niet....). Dus dan maar niet bij een van beiden thuis, moeten we maar iets anders bedenken.

Netsamen ken ik ook niet, ga ik straks eens kijken. Alhoewel ik niet met teveel mannen tegelijk bezig wil zijn, dat vind ik te lastig.

Ook ervaring

Ik heb ook ervaring met internet-date, al is het wel redelijk gedateerd.10 jaar geleden, reden dat ik niet meer via internetdate is dat één date voor eeuwig bleek te zijn
Voor huidige internetpartner heb ik wel veel gedate. Ik heb ook een poosje geen foto gehad, want "ze moeten om mijn innerlijk geven". De man van mijn leven ontdekt, gemaild, gebeld en uiteindelijk afgesproken. Vanuit de verte zag ik hem staan, mijn prins op paard, maar "Oei, die is lelijk. Ach, dat geeft niet, naarmate je iemand langer kent worden lelijke mensen mooier en mooie mensen lelijker." Aan het eind van de avond kon ik er echt niet omheen. Jeetje, wat stonk die jongen. Niet dat hij vies was, maar zijn lichaamsgeur vond ik afstotelijk en dan houdt het gewoon op.
Een andere date (nog steeds in ban van "het innerlijk") sprak/schreef slecht nederlands. Het was een Deen, die nog maar kort in Nederland was. Hij vroeg een omschrijving van mijn uiterlijk en ik kon niets anders schrijven dan volslank. Afgesproken met hem op A'dam centraal station. "Hmm, leuke man". Echter nadat we de straat voor CS hadden afgesproken, vertelde hij mij dat het niets kon worden, want hij viel op hele slanke meisjes. Kortste date ooit Daarna ben ik maar afgestapt van het niet hebben van een foto.
Conclusies die je uit mijn ervaringen kunt trekken: Lichaamsgeur is erg belangrijk en wees niet bang om af te wijzen en afgewezen te worden. Het hoort erbij en zie het als een leuke tijd.

Rafelkap

Rafelkap

30-12-2009 om 19:33

Fladderbeestje

Er is ook een mooie mensensite Opleiding zegt zeker niet alles, ken ook aantal leuker 'lager opgeleiden' die slimmer zijn dan ik Niet naar relatieplanet, hoor alleen maar negatieve verhalen. En gewoon: DOEN! (anders kan je wachten tot je een ons weegt)

Sancy

Sancy

30-12-2009 om 19:39

Fladder

bedoel je die internetdatingsite voor hoogopgeleiden, waarbij het opleidingsniveau tenminste MBO moet zijn?

Sancy

Sancy

30-12-2009 om 20:05

Mijn ervaring

Nou ja, ik heb al vaker geschreven dat ik Sancyman via internet heb leren kennen dus het zal geen geheim meer zijn dat het via een datingsite gebeurde
Ik had hetzelfde een beetje als Neves, ik hoefde niet zo nodig. Ik stond daarom alleen bij sites die gratis waren, of waar je een deel van de site gratis kon betreden. Even denken: relatieplanet, d-date, en knuz.
Ik heb echter de meeste dates gehad via een chatsite. (Ai, dat klinkt alsof ik grossierde in afspraken. Dat was niet het geval). Als ik geïnteresseerd was in iemand vroeg ik om een msn-adres en praatten we zo verder. Uiteindelijk heb ik een paar dates gehad met serieus zoekende mannen, maar die spraken mij niet voldoende aan. 1 x kwamen we al bij het voorgerecht tot die conclusie maar dat pakte goed uit omdat we daarna ontspannen verder konden tafelen. 1 x wilde de man in kwestie eerst weten wat ík dacht van onze kansen. Dat vond ik weer vreemd, want laat hij zijn antwoord dan afhangen van wat ik zeg? Uiteindelijk zei hij dat hij het allemaal even wilde laten bezinken. De volgende dag heb ik gezegd dat ik geen relatie met hem voor me zag.
Sancyman is een ander verhaal. Eén die ik graag voor mezelf houd

Sancy

Sancy

30-12-2009 om 20:10

Tips

* Wees uiterst omzichtig met het geven van persoonlijke informatie. Niet alleen NAW gegevens.
* Spreek af in openbare gelegenheden, zéker bij de eerste afspraak.
* Vertrouw op je intuïtie.
* Schakel een vriendin in. Ik smste altijd naar een vriendin de gegevens over mijn afspraakje (met wie, waar, hoe laat) en ik smste na afloop dat ik weer veilig thuis was.

Lynna

Lynna

30-12-2009 om 21:00

Chatsite?

Op wat voor chatsite zat jij dan Sancy?

Rafelkap

Rafelkap

31-12-2009 om 08:45

Lara

Och jee, 7 jaar geleden had je nog niet die onzin! Kan je die 'sfeerbeelden' niet weghalen en ergens aanvinken dat je geen mail van de d-date coach wenst? Wie weet zijn er nog wel leuke mannen in het bestand? Naja, anders OP naar een andere site!
Ben het er wel mee eens dat je het beter als doel 'relatie' kan noemen.

Rafelkap

Rafelkap

31-12-2009 om 12:58

Lara

Wat idioot zeg. Moet je kiezen uit muzieksoorten? Kan je dat niet overslaan dan?
Gratis sites hebben als nadeel dat er relatief meer niet serieuze types bij zijn, die voor een snelle wip zeg maar, of die vreemd gaan. Kijk dus goed uit!
Desnoods kan je ook een 'ouderwetse' advertentie zetten, komen misschien weer 'andere mannen' op af.

Ik wens je een liefdevol nieuw jaar toe!

Fladderbeestje

"voor hoger opgeleiden" - Zoiets moet je gewoon lezen zoals het ook in personeelsadvertenties wel wordt geformuleerd: HBO-niveau of hoger, verkregen door opleiding en/of ervaring. Schrijf je daar gerust in, meid.

Lynna

Lynna

08-01-2010 om 18:34

Superdate in sneeuwstorm

Mijn eerste echte date! Afgelopen woensdag in een sneeuwstorm op strand! Idyllisch, absoluut. Maar funest voor haar en make-up
Wel een bijzondere ervaring......

En toch zo leuk dat hij die middag nog 3x een sms stuurde waarin hij o.a. zei dat hij het leuk had gevonden. En de volgende dag mailde hij dat hij graag opnieuw wilde afspreken. Dat wil ik ook graag! Hij wil iets leuks gaan doen. Maar wat zou je nou voor leuks kunnen doen op een tweede date op een middag????????

Rafelkap

Rafelkap

09-01-2010 om 13:10

Lynna

Heel leuk joh! Heel veel geluk!
En misschien de volgende keer een wandeling uitstippelen?

Marlou H.

Marlou H.

09-01-2010 om 16:02

Schaatsen

Het winterse weer past blijkbaar goed bij jullie, dus ga lekker schaatsen.

Veel plezier op de 2e date!!

Marlou

En...

Heb je al een date gepland????

Ben hartstikke benieuwd

Lynna

Lynna

13-01-2010 om 06:11

Ja!

Ja, vanmiddag weer. Ik heb er vannacht al slecht van geslapen! We hebben de afgelopen week elke dag gemaild of gesmsd. Ben wel bang dat het vandaag alleen nog maar kan tegenvallen (lees: ik ben eigenlijk bang dat ik hem zal tegenvallen). Tis wel een leuke man.

Ik lees jouw draadje trouwens ook elke dag Nachtegaal, leuk dat je zo'n fijn msn-contact hebt nu!

Getrouwd met mijn internet date

Hi Lynna,

Hoe was je date? Hoop dat het leuk was en goed is verlopen.

Mijn man en ik hebben elkaar ook via internet leren kennen. Zaten daar beide voor de gein op en hebben voor onze eerste date lang met elkaar gemaild. Onze date was gewoon om een kennis te maken met de persoon achter de mails en waren beide niet op zoek naar een relatie.

Ondertussen al 7 jaar bij elkaar, bijna 4 jaar getrouwd en de trotse ouders van een tweeling. Kan raar lopen, zo'n date.

Greetz
Mariska

Lynna

Lynna

14-01-2010 om 18:15

Yep!

Ha Mariska, leuk zo'n positief verhaal te lezen!
Ik heb gister met mijn date koffiegedronken, gewandeld in duin en gluhwein gedronken. Al met al zo'n 4 uur alsmaar gepraat. Vanavond ga ik naar zijn huis, spannend Hij smste of ik dat wel durfde en ik zei dat als ik met hem in een verlaten bos durfde te wandelen, ik ook wel naar zijn huis kan gaan. Voor alle zekerheid weet mijn broer wel waar ik ben

Niet tegen gevallen

Hi Lynna,

Blijkbaar ben je hem niet tegen gevallen, want anders had hij je niet uitgenodigd.

Jep, vond het wel leuk om er zo'n positief verhaal doorheen te gooien. Zo zie je maar weer, je weet nooit hoe het loopt.

Veel plezier en laat nog even weten hoe het was. Leuk, die beginnende romances

Greetz
Mariska

Lynna

Lynna

15-01-2010 om 06:30

Bij hem thuis en geen seks...

Gisteravond heerlijk bij hem thuis met een glas rode wijn voor de open haard gezeten. Eindeloos gepraat. En uiteindelijk niet meer dan een paar zoenen op de mond gekregen....

Mooie avond gehad, maar ik ben helemaal kapot. Het is weer veel te laat geworden en die wijn viel verkeerd. Vanavond om 7 uur naar bed.

Nou, dat was dan wel een leuke avondje! Heb je ondertussen vlinders in je buik? hahahaha.

Avondje vroeg naar bed en dan komt het wel weer goed joh. Heb je al een nieuwe date met hem?

Greetz
Mariska

Lynna

Lynna

15-01-2010 om 17:59

Vlinders

Toen hij vanmiddag smste dat ik ook had kunnen blijven slapen, kreeg ik wel de kriebels

Maar voorlopig zie ik hem niet meer, hij zit op een booreiland de komende paar weken. Alleen mailen dus...., kunnen we het rustig opbouwen. En het weekend erna, het enige weekend in de maand dat we allebei zonder kinderen zijn, is de Ouders Online-meeting. Daar ga ik lekker toch heen

Minet

Minet

16-01-2010 om 11:30

Lynna

Het weekend kent veeeel meer uren dan de meeting telt

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.