Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

geen-feestbeest

geen-feestbeest

10-08-2010 om 20:36

Trouwerij collega

Een collega van me, waar ik geen bijzondere band mee heb, gaat trouwen. Iedereen van het bedrijf is uitgenodigd. De huwelijksplechtigheid is begin van de middag, het feest savonds. Beide dingen zijn op een andere locatie, allebei ongeveer 40 minuten rijden van ons huis. De tijd tussen trouwerij en feest is te lang om op te vullen met bijv uit eten gaan ofzo. Ik heb niet zo'n zin om 2 keer heen en weer te rijden. En ik wil ook niet een groot deel van mijn zaterdag kwijt zijn (klinkt niet aardig, ik weet het)
Zouden jullie naar de trouwerij gaan, of naar het feest? Wie zou er naar alletwee gaan, en wat zou je dan tussendoor doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vreselijk!

En redelijk ouderwets om je gasten in te delen in een soort van shifts. Vaak uit financiele overwegingen omdat het ontzettend duur is voor alle genodigde ook voor eten te zorgen. Maar voor de gasten hopeloos. Ik zou enkel naar het feest gaan. Wat doen je collega's?

geen-feestbeest

geen-feestbeest

10-08-2010 om 21:09

Collega's

Wat die doen weet ik nog niet, de uitnodiging kwam net voordat ik op vakantie ging.
Ik denk ook dat ik alleen naar het feest ga, zal maandag eens overleggen met collega's

Asa Torell

Asa Torell

10-08-2010 om 21:22

Feest

Ik houd ook niet van die gebroken uitnodigingen (ik zie ze trouwens heel vaak, volgens mij is het helaas nog verre van ouderwets). Maar ik zie ze meestal meer als een feestuitnodiging met daarbij 'als je ook graag bij de plechtigheid wilt zijn en een dagje in de regio wilt doorbrengen kan dat, maar het hoeft niet'.
Zo'n feest kun je misschien nog wel als sociale verplichting beschouwen maar de hele dag stukslaan toch echt niet. Bij iemand die je niet goed kent lijkt het feest me ook het leukste/minst vervelend, zeker als je met een groep bekenden gaat.

Voel je niet verplicht

er wordt vast een cadeau gegeven namens de hele bubs. Wil je acte de presence geven, kies dan het onderdeel wat je het meest aanspreekt. Aangezien je 'geen feestbeest' als nick hebt, zou ik voor de plechtigheid gaan. Wat heb je nou aan een horde aangeschoten collega's als je zelf niet zo'n feestneus bent.

Maxime.M

Maxime.M

10-08-2010 om 22:06

Ook gehad

Hoi,

Dit heb ik ook een keer gehad, het was een collega waar ik eigenlijk helemaal niet mee omging, kende de man waarmee ze ging trouwen niet, en sprak haar gewoon amper. Ik heb voor de uitnodiging, waar een aantal collega's wel heen gingen (2 uur rijden) afgezegd met een smoes dat ik een etentje had van een jarig iemand wat al eerder stond.
Misschien niet helemaal fair dat ik de waarheid niet vertelde aan haar maar dat durfde ik gewoon niet. (ik had dat etentje namelijk wel, alleen een dag later)

maxime

dc

dc

10-08-2010 om 22:45

Apart

Collega's hoor je volgens mij niet uit te nodigen voor het feest, tenzij het ook vrienden van je zijn. Ik zou alleen naar het huwelijk gaan, of gewoon niet als je geen zin hebt. Als het toch een hele algemene uitnodiging is, dan zal ze niet raar staan te kijken dat de helft niet komt lijkt me. Wel even van te voren laten weten.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-08-2010 om 23:58

Feest

Ik zou voor het feest gaan. Ik ken juist huwelijken waarbij de familie en directe vrienden bij de huwelijksplechtigheid waren en ná het diner de grote bubs mocht komen, waaronder júist de collega´s en kennissen.
Stel dat ik nu zou moeten trouwen, dan zou ik maar een ieniemienie feestje hebben als ik mijn collega´s niet op het feest kon verwachten. Ik heb een kleine familie en een kleine vriendenkring. Leuk voor een diner, lekker knus, maar voor een bruisend feest wat mager.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-08-2010 om 10:58

Feest

Ik zou ook naar het feest gaan, gezellig met je andere collega's. Zo'n huwelijksplechtigheid lijkt me meer iets voor intimi. Maar als je helemaal geen zin hebt en verder ook geen band met haar, zou ik helemaal niet gaan. Gewoon een aardig kaartje sturen. Scheelt haar ook weer in de kosten voor het feest, iedereen blij

Volgens mij hoef je helemaal niet te gaan

Als ze zo'n vracht mensen heeft uitgenodigd die ze nauwelijks kent, zal een meer of minder niet opvallen. Ik zou gewoon een kaart sturen met de mededeling dat je hen veel geluk wenst maar dat je helaas niet kan komen. Misschien wordt er een gemeenschappelijk cadeau met de collega's georganiseerd waar je ook aan mee kan doen.

vlinder72

vlinder72

13-08-2010 om 11:20

Hier ook

een trouwende collega op zaterdag. Met inderdaad ook een gebroken dag. Ik ga niet naar het stadhuis. Ik heb ook niet het idee dat dat de bedoeling. Ze wil wel graag dat wij naar het feest komen dus dat doen wij. Maar wij gaan echt geen stukje doen. Helaas is volgens mij de hele avond al vol met stukjes (en daar heb ik toch zo'n hekel aan). Ik zou het gewoon bij een collega navragen. Misschien kunnen jullie dan samen gaan. Al laat je maar even je gezicht zien. En als je geen zin hebt dan zou ik maar snel een excuus bedenken. Verjaardagsfeest elders?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.