Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Wel of niet

Wel of niet

26-09-2009 om 09:52

Twijfel over kaartje

Weet niet zo goed waar ik dit kwijt moet. Verlies en verdriet leek me niet zo gepast.
Ik hoop dat iemand mij advies kan geven, want ik weet niet of ik een kaartje moet sturen.
Sinds kort heb ik een nieuwe baan. Sinds kort is mijn zus gescheiden. Mijn zus heeft een nieuwe relatie met een getrouwde man. Zonder dat ik het wist bleek deze man te werken bij mijn nieuwe baan, vlak na mijn sollicitatie kwam ik er achter. Ik heb regelmatig contact met hem ivm met werkzaamheden. Hij weet ook dat ik weet dat mijn zus en hij een relatie hebben. We hebben het er eenmaal over gehad, waarbij ik heb gezegd dat ik mijn mond erover zou houden. Ik heb mij er verder helemaal buiten gelaten, want het zijn volwassen mensen en ze gaan hun gang maar. De relatie tussen zus en man was helder. Hij zou niet bij zijn vrouw weggaan. Zus vond dat prima.Partner van man wist van niets en die ken ik ook niet. Dit is even een situatieschets.
Nu is vorige week plotseling de vrouw van de man overleden. Nu weet ik niet goed of ik een kaartje moet sturen. Ik weet niet of ik hem een kaartje had gestuurd als hij alleen een collega was geweest en ik weet ook niet of ik hem nu wel een kaartje moet sturen. Hij hield zijn vrouw en is het nu wel prettig als ik als zus-van een kaartje stuur. Zus houdt zich bewust afzijdig van man om het niet nog moeilijker voor hem te maken. Maak ik het moeilijker of niet als ik een kaartje stuur?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
wel of niet

wel of niet

26-09-2009 om 09:55

Voor de duidelijkheid

Op de werkvloer hebben we, waarschijnlijk door het geheim, een betere relatie dan je normaal met een collega hebt. Hij loopt iets harder voor mij en ik iets harder voor hem.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-09-2009 om 10:08

Doen

Ik zou het gewoon doen. Een kaartje om iemand sterkte te wensen bij een sterfgeval is altijd erg attent en wordt ongetwijfeld erg op prijs gesteld. En dan maakt het niet uit hoe je iemand kent.

Minet

Minet

26-09-2009 om 12:22

Doen

een collega krijgt van mij in dit geval altijd een kaartje

Los van elkaar zien

je bent een collega en jullie gaan goed met elkaar om. Klaar: kaartje sturen. In dit soort gevallen is mijn motto eigenlijk altijd, een kaartje teveel is nooit verkeerd. Even laten weten dat je meeleeft is altijd prettig voor de ontvanger om te weten. Of diegene nou een collega is, dichterbij je staat of verder af.

Groetjes van Purk

Prulletje

Prulletje

26-09-2009 om 15:18

Ja natuurlijk

Juist mensen die wat verder van me af staan stuur ik dan een kaart. En juist van de mensen waarvan ik het niet verwacht, vind ik het extra attent als ik een kaart krijg.
De situatie rondom de ingewikkelde relatie tussen jullie staat er helemaal los van.

Prulletje

Struisvogel

Struisvogel

26-09-2009 om 22:16

Elementaire beleefdheid

Sturen dat kaartje! Bij een verlies van iemand, vind ik een condoleance niet meer dan logisch. De relatie met die persoon is niet belangrijk. Zelf ooit een collega waarmee ik een zeer moeizame werkrelatie had gewoon gecondoleerd met het overlijden van een dierbare. Het gesprek wat toen volgde stond boven alle trubbels. Jullie werken goed samen, zwijgen is hier mijns inziens ongepast.

Fatima

Fatima

27-09-2009 om 10:35

Kaartje

Je weet niet of je je collega die zijn vrouw plotseling heeft verloren een kaartje had gestuurd? Waarom niet? Dat doet toch iedereen? Of je gaat zelfs naar de begrafenis of crematie.

tonny

tonny

27-09-2009 om 14:28

'k weet niet hoor...

Het zou mij een raar gevoel geven.

Het is niet zomaar een collega die zijn partner verliest - natúúrlijk stuur je die een kaart! Maar hij verliest een partner aan wie hij ontrouw was.

Ik vind het een knap wrange situatie die vast voor hem veel tegenstrijdige gevoelens met zich zal brengen.
Ik zou daarover iets op een kaart willen zetten, het lijkt me vreselijk verwarrend. Maar natuurlijk kun je dat niet doen, want stel dat kinderen/familieleden zo'n kaart lezen (en die kans is groot!).

Moeilijk hoor...

tonny

tonny

tonny

27-09-2009 om 14:45

En even terzijde

je hebt je collega beloofd te zwijgen over zijn geheim, zijn overspelige relatie. Omdat je vindt dat ze volwassen mensen met een eigen verantwoordelijkheid zijn. Dat snap ik op zich wel, maar ik heb het gevoel dat je de schade van overspel onderschat. Voor andere gevaren waarschuw je mensen toch ook?

tonny

Wel of niet

Wel of niet

28-09-2009 om 09:40

Tonny

Mijn zus heb ik ook wel gezegd dat ik vond dat ze er eerst eens goed over moest nadenken, maar zij zijn beide begin 50. Beide met volwassen kinderen,die of net uitgevlogen zijn of op het punt staan. Ik neem toch aan dat zij wel enigszins weten waar ze aan beginnen.

Bedankt allemaal. Ik zal hem een kaartje sturen.

Wel of niet

Wel of niet

28-09-2009 om 10:44

Fatima

Voor de duidelijkheid. Ik werk er net 3 weken. We werken niet in het zelfde gebouw, maar aangezien hij de systeembeheerder is heb ik zijdelings met hem te maken. Hij maakt wel sneller mijn account aan etc. Als hij niets iets met mijn zus zou hebben, zou ik waarschijnlijk niet eens weten wiens vrouw is overleden, dus zo vanzelfsprekend vind ik het niet om een kaartje te sturen. Er werken hier 3000 man.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.