Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

even vaag

even vaag

20-04-2010 om 14:00

Vage communicatie

Vraagje aan jullie. Ik heb al jaren contact met iemand die heel vaag communiceert. Dat maakt het communiceren heel lastig. Ik vraag me af waarom iemand dat doet. Zou het een soort van "schild" zijn? Hij ontwijkt lastige onderwerpen en gevoelige punten. Op zich begrijpelijk, maar om nu steeds te moeten gissen naar wat iemand gedaan heeft en met wie....dat maakt het best lastig. Mijn broer heeft een tijdje zoiets gehad en toen ben ik heel kwaad geworden. Bewust rookgordijntjes opwerpen om de aandacht op zich te vestigen.....Zeg gewoon wat je denkt of doet...maakt het allemaal veel makkeliker....Ik vind mensen die zo communiceren erg moeilijk.

Maar goed, de vraag is waarom mensen dat doen. Dingen bewust vaag houden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Misschien heb ik het helemaal mis hoor....

....maar ik vraag het toch even...

Die 'iemand' is toch niet toevallig een oude leraar van je die tegenwoordig inhet buitenland woont?

Ingrid (met alvast excues als ik het bij het foute eind heb, maar je schrijfstijl triggert bij mij een herinnering aan een paar oude discussies)

Maxime.M

Maxime.M

20-04-2010 om 22:17

Aandacht vragen?

Hoi,

Het kan zijn dat iemand dat doet om extra aandacht te krijgen? Met iemand die alles kant en klaar vertelt ben je misschien sneller uitgepraat, bij deze persoon ben je waarschijnlijk aan het vissen en gissen?
Ik heb ooit een vriendin gehad die uit zichzelf een heel verhaal begon om dan halverwege (nog voor de clou zeg maar) te zeggen...ja de rest kan ik niet zeggen (dat was dan geheim of prive, weet ik veel) . In het begin luisterde ik beleefd naar die verhalen en vroeg niet verder, toen ik haar een tijdje kende ging ik wel doorvragen om er achter te komen wat er nu precies aan de hand was en nog wat later werd ik boos op haar als ze weer eens zo'n verhaal begon en ze mij van nieuwschierig begon te beschuldigen.... tja, begin dan zo'n verhaal niet, zei ik haar. Ik heb dit bij andere vriendinnen werkelijk nooit gehad, dat ik beschuldigd werd van nieuwschierig zijn en vissen. Enfin...je raadt het al, deze vriendschap heeft niet lang bestaan, veel te vermoeiend persoon die volgens mij ontzettend veel aandacht nodig had. (vorm van onzekerheid misschien?)

Maxime

Ja aandacht vragen...

Hier ook zo iemand in mijn omgeving. Maar die begint het verhaal dan halverwege. En de bedoeling is dan dat ik ga vragen: Oja, echt waar, hoe zo dat dan en hoe komt dat dan etc. Nou echt waar dat vertik ik dus echt. Als ze iets willen vertellen moeten ze ook het hele verhaal vertellen en niet een soort visje uitgooien zodat ik kan gaan hengelen naar de rest van het verhaal.

Vriendschap verbreken is geen optie helaas, ik zit er min of meer aan vast. Ach ja, voor de rest kunnen we het best wel goed vinden. Iedere gek zijn gebrek hè.

Duidelijk

Duidelijk

20-04-2010 om 23:27

Op hyves

Ik heb twee Hyves-vrienden die er ook een handje van hebben. Bij hun WWW staat regelmatig vage kreet. En dan wordt iedereen blijkbaar geacht om te vragen wat er aan de hand is. Ik hou niet van dat soort onduidelijke kreten. Gewoon meteen zeggen wat er is, en dan wil ik er best over praten.

even vaag

even vaag

21-04-2010 om 07:48

Herkenning

Ik herken het inderdaad wat jullie zeggen. Ik denk ook dat het aandacht vragen is want waarom zou je anders over iets beginnen als het de ander schijnbaar toch niets aangaat. Nee, de bedoeling is juist dat ik doorvraag. Wat anderen al zeiden....het is ontzettend vermoeiend en vaak ook erg frustrerend.

IngridT: nee, verhaal ken ik niet; sorry. Deze persoon woont gewoon hier )

Polly Shearman

Polly Shearman

21-04-2010 om 21:32

Hyves en vaagheid

Ik ben met vlagen bewust vaag. Vooral op hyves. Gewoon omdat ik daar erg lol in heb. Mensen gaan dan namelijk het verhaal geheel zelfstandig compleet maken en dan zijn ze zo vindingrijk. Ik heb daar lol in.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.