Relaties Relaties

Relaties

madelief##

madelief##

13-02-2009 om 14:58

Valentijns kaartje

Hallo,
er komt net bij de post een valentijnskaart binnen voor mijn man Er op staat: wanneer spreken we weer af? de vorige keer was geweldig!

Mijn hele hoofd zegt: slechte grap.....

Maar, ca 2 jaar geleden was er een dip in onze relatie, van zijn kant. Toen heeft hij even, want hij was in de war, "iets"met een ander gehad. Is ge-escaleert, hij heeft toen heel bewust en met volle overtuiging voor ons gezin gekozen. En dat gaat echt goed.

Tenminste, dat denk ik.

Mijn eerste reactie op het kaartje is om hem straks te geven en erbij te zeggen dat ik aanneem dat het een grapje is. Maar als ik er al aan denk, slaat mijn maag drie keer rond, zo bang ben ik dat hij misschien zegt dat hij weer met een ander omgaat...

Vraag aan jullie: wat zouden jullie doen? En ben ik echt zo'n muts, dat ik misschien liever de waarheid niet zou weten (jawel, wel als die positief is...maar anders liever kop in het zand?)....En mijn gedachten gaan nu al van wanneer ik overtuigd zou zijn, wat hij daarvoor moet zeggen of hoe hij zou moeten reageren, dat hij eerlijk antwoord geeft...

Misschien warrig verhaal, maar zo voel ik me ook. Want mij verstand zegt dat er nix aan de hand is, maar ondertussen ben ik totaal van slag...

groetjes

Madelief

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

13-02-2009 om 15:04

Derde optie

Madelief:
"Mijn eerste reactie op het kaartje is om hem straks te geven en erbij te zeggen dat ik aanneem dat het een grapje is. Maar als ik er al aan denk, slaat mijn maag drie keer rond, zo bang ben ik dat hij misschien zegt dat hij weer met een ander omgaat..."
Er is een derde optie, namelijk dat je man zijn affaire heeft beeindigd, maar dat de vrouw waarmee hij toen vreemdging nog steeds botergeil is en hoopt dat je man weer hapt.

Vierde optie

Het kan zijn dat de dame in kwestie inderdaad nog steeds botergeil is - óf een soort wraak wil nemen. De kans dat een kaart die ze naar jullie gezamenlijk adres stuurt in jouw handen valt is natuurlijk vrij groot. Ik krijg het gevoel dat zij bewust wilde dat jij die kaart zou zien met de bedoeling onrust te stoken tussen jullie. Hetzij uit wraak, hetzij om hem via omwegen terug te krijgen.

Geven en vragen

hoe het zit. Gewoon een goed gesprek hopen te krijgen. Als hij er niets mee wil doen, snel afhaakt of raar gaat doen dan zou ik er een flinke rel van maken want dan riekt het naar onraad.

Verder heb ik niets met valentijnsdag, ik vind het zo klef en nep.

Massi Nissa

Massi Nissa

13-02-2009 om 17:17

Hoax

Hartstikke nep waarschijnlijk, ik kreeg eenzelfde kaartje in de bus. Pas toen ik met mijn vingers over de 'inkt' wreef, merkte ik dat het drukwerk was. Het is vast een reclamecampagne. Ik stond wel even verbaasd, met wie heeft manlief dan een afspraak achter de toren? Sjonge. En wat een stom wijf heeft hij uitgekozen, zeg, die stuurt kaartjes zonder envelop naar het huisadres van haar getrouwde minnaar.
Groetjes
Massi

madelief##

madelief##

13-02-2009 om 17:24

Niet nep

Hoi,
nee, volgens mij is het kaartje niet nep.
Bedankt voor jullie reacties. Derde en vierde optie kunnen natuurlijk ook goed zo zijn.
Ik ben wel zenuwachtig...
Ben ik toch een muts?! Stiekem denk ik er ook aan, om dat ding gewoon weg te mieteren. En net te doen alsof er nix aan de hand is. Let wel, dat ga ik niet doen hoor....maar heel primitief is dat de reactie die in me op komt....
Gatver. Wat een K-dag.
groetjes

MaximeM

MaximeM

13-02-2009 om 17:34

Ook eens gehad

Hoi,

Wij hebben ook eens zo'n kaart gehad. Was zeker niet nep, gezien het soort kaart en handschrift. Alleen we zijn er nooit achter gekomen wie er zo'n misselijke grap heeft uitgehaald. Ik was later thuis dan mijn man, dus man las de post al eerder en ontving een kaart naar hem toe geadresseerd (alleen voornaam en kloppend adres) in een open envelop. Verder stond erop "het was weer een onvergetelijke avond, ik hoop je snel weer te zien en kan net als jij niet wachten om bij je te zijn." Veel liefs van je speciaaltje.... (heb de kaart bewaard) Mijn man liet de kaart direct zien toen ik thuiskwam en begreep ook niet van wie de kaart was. (hij heeft ook nooit iets verdacht gedaan ofzo hoor) Wel zijn we heel lang benieuwd geweest wie er zo gemeen was om dit te doen. Als ík namelijk eerder thuis was geweest was ik net zo geschrokken als jij en was er misschien wel grote ruzie geweest.

Maxime

Polly Shearman

Polly Shearman

13-02-2009 om 19:34

Paar opties

a) het is idd een geintje, geen leuk, maar dat terzijde

het is idd van een vrouw die misschien ooit je man is tegen gekomen bij het uitgaan, een praatje hebben gemaakt en daardoor denkt dat het wat kan zijn of is
Het is wel een hele hele domme vrouw, daar sta jij duidelijk boven, want welke doos stuurd er nou een kaartje naar een getrouwde man!!??!? dat valt toch veel te veel op!

Kiki

Kiki

13-02-2009 om 22:22

Madelief, heb je misschien ruzie gehad?

Misschien is het een kinderlijke wraakactie van iemand die je kent en weet dat jullie een moeilijke periode achter de rug hebben.

Persoonlijk zou ik hem gewoon confronteren met die kaart en inderdaad zoals Tops al zei. Gewoon langs je neus weg, alsof het niet belangrijk is

madelief##

madelief##

13-02-2009 om 23:10

Geen ruzie, kaart gegeven

HOi,
heb daar al over nagedacht, maar kan niemand bedenken die dit zou doen uit wraak.
Ik heb mijn man de kaart gegeven, gezegd dat ik hoop dat het een grapje is maar dat ik er niet vrolijk van wordt...
Zijn reactie is dat hij niet weet van wie het zou zijn, dat het vast een grapje is. En daarna heeft ie het er niet meer over gehad.
....Ik denk zelfs dat hij beetje beledigt is dat ik hem misschien niet vertrouw...
Ik wacht even af, bij hem moet je niet meteen allerlei reacties verwachten... Ik ben zelf wel erg in de war. Alles van tijd geleden komt wel beetje terug.
groetjes
Madelief

Dropke

Dropke

13-02-2009 om 23:51

Het klinkt

wel als een grap. Iets van een vriend van je man of zo. Geen enkele vrouw die iets met je man zou hebben, kan zo dom zijn het naar jullie adres te sturen. Het probleem lijkt me wel groter. Je vertrouwd hem dus nog steeds niet. En dat heb je inmiddels duidelijk gemaakt. Het lijkt me wel beter dat je dat gevoel nu bespreekbaar maakt. Dat je nog steeds bang bent hem kwijt te raken op die manier of zo. Het zou namelijk een hele pijnlijke situatie kunnen worden als hij al 2 jaar zijn best doet en jij er even vanuit gaat dat hij "nog" vreemd gaat. Ik begrijp je reactie echt wel, maar het zou dus heel anders kunnen zijn en dan kan hij er ook heel moedeloos van worden.

Sterkte, Dropke

sw4

sw4

14-02-2009 om 14:13

Of optie 4

(en dat hoop ik echt niet voor je), je man valt iemand lastig en die persoon probeert er op zo'n manier een eind aan te maken. maar wat het ook is, leuk is anders.

madelief##

madelief##

14-02-2009 om 17:22

Dropke

Hoi,
situatie ligt wel een beetje vervelend, hij is sjacherijnig dat ik niet kan zien dat dit kaartje een grap MOET zijn. Ik heb hem verteld dat ik dat met mijn verstand wel kan, maar dat mijn gevoel heeeel anders reageert. Dat het toch veel pijn doet. Dat het misschien ook te maken heeft met dat hij 2 jaar geleden voor mij out-of-the-blue opeens melde te willen stoppen met onze relatie (2 kinderen). Hij weet ook wel dat ik door die onverwachtheid van toen, nu nog wel onzeker ben. Dat dat niet echt met niet/wel vertrouwen te maken heeft.
Misschien had ik daarom misschien ook een andere reactie van hem verwacht.... Nu heeft ie 1 x gezegd dat het een grapje zou zijn, daar was voor hem de kous mee af.
Als het mij andersom zou overkomen, en het was een grap, en ik merkte dat mijn partner er toch moeite mee had, dan zou ik echt veel meer energie er in stoppen om iemand "gerust" te stellen.
Dat stelt me erg teleur. Ook al weet ik dat hij erg realistisch is ingesteld, niet zo van de gevoelens....

Wat vinden jullie? Van de hele situatie...
hebben we toch trammelant...om zo;n K-kaartje.

gr
|Madelief

Tinus_p

Tinus_p

14-02-2009 om 18:24

Doel bereikt (

Madelief:
" hebben we toch trammelant...om zo;n K-kaartje."
Als t idd van exminnares kwam met als doel om te stoken, dan heeft ze dus haar doel bereikt. Gun haar die eer niet.

Nausicaa

Nausicaa

14-02-2009 om 18:57

Stoken in een huwelijk

Hierboven wordt meermalen gezegd dat de afzender van deze kaart niet zo dom zal zijn om een Valentijnskaart naar een getrouwde man te sturen,of iets van die strekking. Een Valentijnskaart willens en wetens naar een getrouwd persoon sturen, kan natuurlijk ook DE manier zijn om te stoken en onrust te zaaien binnen een huwelijk. Ik hoop van harte dat het een flauwe grap is, Madelief. Ik kan begrijpen dat je onrustig wordt van dit hele gebeuren. Sterkte ermee.

Tirza G.

Tirza G.

14-02-2009 om 23:21

Lieve schat

Er is niks wat hij kan doen of laten om jou gevoel gerust te stellen. Als hij vanavond een fles wijn opentrekt, de TV uitzet en je vraagt aan de eettafel te komen zitten om Het Kaartje eens uitvoerig te bespreken, schrik je je óók lam. Jeetje, 't is wel erg serieus, anders was dit niet nodig. Is er misschien toch niet écht wat aan de hand.....
Als hij een uur gaat staan razen over suffe dozen op zijn werk die hem poetsen bakken, denk je na een kwartier: nou zeg, je wil mij wel érg graag overtuigen. Zou er toch niet meer aan de hand zijn?

Enzovoort enzovoort. Jouw angst, onzekerheid, woede zit in jóu. En hij baaaaaalt als een stekker dat de situatie van 2 jr terug weer wordt opgerakeld.

Tirza

madelief##

madelief##

14-02-2009 om 23:49

Gelijk

Tirza, Tinus
jullie hebben gelijk...(
Verwacht ik te veel als ik toch wat meer begrip/invoeling van hem had verwacht? Ik weet dat ik op dat gebied niet veel van hem kan verwachten...maar dit komt toch wel erg dicht bij de basis van je relatie...)
Hij doet nu net of er niets aan de hand is. Is er voor hem denk ik ook niet echt, zeker niet als mijn gevoel dus niet belangrijk is...
Ik laat het een paar dagen zakken, bij mij en bij hem. Probeer dan nog eens erover te praten.
Vanochtend kreeg zoon (8) een Valentijnskaartje van zijn vriendinnetje. Heel schattig. Leverde me toch wel even een huilbui op; zo hoort het. (Verder zegt Valentijn me eignelijk niets, volgens mij meer voor geheime liefdes (oei !) en nieuwe liefdes..oei!).

gr.
Madelief

Holiday

Holiday

15-02-2009 om 09:53

Jouw verwachting

"Verwacht ik te veel als ik toch wat meer begrip/invoeling van hem had verwacht? Ik weet dat ik op dat gebied niet veel van hem kan verwachten...maar dit komt toch wel erg dicht bij de basis van je relatie...) "

Ja, als hij daarin vroeger (in het begin) wel attent was en nu niet meer, dan verwacht je nu teveel. Dan is het net als met valentijnskaartjes zoals je zelf al zegt. Dat is voor nieuwe liefdes. Dit vind hij waarschijnlijk allemaal veel irritant gedoe om niks. Maar, ik denk als je écht iets heb, bijvoorbeeld ziekte of zo, of iets ergs in de familie, dan is hij er voor je. Het liefst ook dan in practische zin (hulp en een schouder) maar niet met diepe gesprekken. Zo verloopt het meestal..helaas! Bye bye romance.

liora

liora

15-02-2009 om 14:05

Hmm

Hoi,

Ik denk dat de kans groter is dat je man vreemd gaat, dan dat dit een grap is. Waarom? Omdat er enorm veel vreemd wordt gegaan door getrouwde mannen (vrouwen ook maar is hier niet aan de orde). En slechts een heel klein percentage van vreemdgaande mannen biecht dit op.
En geef ze eens ongelijk als je vrouw meteen denkt dat zo'n kaartje een grap is.

Liora

beate

beate

15-02-2009 om 16:00

Dacht ik netzo

De gedachte van Liora deel ik, helaas.
Meteen had ik het sterke gevoel dat hier wel wat aan de hand is, maar vanwege je benadering kan hij er makkelijk mee wegkomen dat het een grap moet zijn. Anders zou hij toch wel openstaan voor een gesprek hierover om je gerust te willen stellen?
Gezien het verleden is hij een vreemdganger, dat gaat er niet uit in de meeste gevallen. Het is naief om te denken dat ie zijn leven heeft gebeterd.
Ik wens je sterkte !
Liefs
Beate

Ja precies

wat ik al zei, hij reageerde er maar kort op en was dus niet van plan met jou over dit kaartje en dus ook niet over jouw gevoelens die logischer wijs (!) van belang zijn (!!hallo!!) te praten.

Wat denkt hij dan, dat jij dat wat er gebeurt is maar even moet vergeten nu dit op tafel ligt ?

in die zin, hij doet niets met jouw eventuele gevoelens, dus het riekt naar onraad !

Onruststoken

Ik blijf denken dat deze kaart bewust zo gestuurd is dat hij in jouw handen zou vallen met de bedoeling onrust te stoken. Geef het die kans niet. Als je er al over begint, doe het dan meer in de grinnik-sfeer in de trant van: joh, wie zou je nou zoiets leveren? Je zus? Zoiets.

krin

krin

15-02-2009 om 21:07

Ja maar

Even puur over zijn korte reactie op jouw vragen over dat kaartje: had hij het wel goed kunnen doen? Stel dat hij er uit zichzelf regelmatig op terug was gekomen, een paar keer per dag. 'Het stelt echt niets voor, hoor, geen idee waar het vandaan komt, je moet er echt niks achter zoeken, het is vast een grap, maak je maar niet druk', en ga zo maar door. Dat zou toch evengoed verdacht zijn?

madelief##

madelief##

15-02-2009 om 22:54

Tjaaaaa

Hoi,
Er zijn echt geen tekenen van zijn kant waarom ik zou denken dat hij weer vreemd zou gaan, alleen dat hij het dus eerder heeft gedaan, en dat dat toen ook erg onverwacht voor mij was. Maarja, dat kan nu dus ook zo zijn (zegt een klein irritant stemmetje in mijn achterhoofd).
En jullie hebben ook beetje gelijk, dat het toch raar is,zo'n kaart, en dat de kans er best is dat er weer een ander is. Maar ik neig het meest er naar hem te geloven, maar ondertussen wel alert te blijven. Maar ik kan niet echt 100% geloven en verder elke gedacht stoppen..., zo ben ik niet.
Genista, ik volg dus het meest jouw lijn. Laat iemand die onrust wil/wou stoken daar niet in slagen...!
Maar ik ben absoluut blij met jullie "steun" dat mijn gevoel hier niet zomaar terzijde moet worden geschoven, omdat dat voor meneer misschien ook wat kwetsend is....
Zoals al eerder gezegd, ik ben van plan het wel binnenkort neutraal ter sprake te brengen (maar of ik dat echt doe/durf...)
groetjes
Madelief

annemies

annemies

16-02-2009 om 11:31

Man heeft ook eens zo'n kaart gehad

Vlak voor ons trouwen nog wel. Ik viste hem uit de post en bracht hem nogal lacherig naar hem: kijk nou eens wat jij hebt gekregen! Hij 'verdacht' mij ervan. (en overigens iedereen die de kaart zag dacht dat ie van mij kwam. Niet dus)
Veeel later bleek het zijn ex te zijn geweest, die had gehoord van onze relatie en wou even een 'geintje uithalen'.
Kun je iets uit het handschrift halen? Laat hem eens nauwekeurig naar het handschrift kijken, herkent hij het? En dan kun jij ook zien of hij de boel niet vertrouwt en al dan niet mee wil werken om het op te lossen.

Ik wi dat niet

ik wil dat mijn gevoelens er toe doen voor mijn vriend. Dus als ik mij ergens rot over voel, door wie of wat dan ook veroorzaakt dan moet ik mijn verhaal kwijt kunnen en dat kan altijd. En idem dito, daar neem ik dan de tijd voor ook al denk ik er heel anders over of sta ik er heel anders in.

ik snap niet goed dat iemand die vreemd is gegaan niet door heeft wat zo'n kaartje teweeg brengt voor de ander.

Grap?

Je man begrijpt niet dat jij niet inziet dat het een grap is??? Nee nou...je kan best inzien dat het een grap is...maar dan best een heel misselijke grap, met de intensie om jullie relatie een flinke duw te geven.... en dat zou ik persoonlijk niet een heel prettig idee vinden en daar zou ik ook wat prikkelbaar op reageren..Iemand die in zijn omgeving is en er op uit is om jullie een duwtje te geven. Hmmm aardig is het op zijn minst niet.

sterkte

mamaloetje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.