Relaties Relaties

Relaties

Kiki

Kiki

18-10-2008 om 22:38

Vanmorgen ruzie gehad met manlief

Daarna erover gehad met vriendinnen. Even mijn hart luchten .
Mijn vriendinnen waren natuurlijk lief en aardig, maar zeiden op een gegeven moment dat mijn ruzies met manlief (die overigens zelden voorkomen) eigenlijk geen ruzies waren. Volgens hun zijn het discussies.
Op mijn vraag waarom, zeiden ze dat gezien het feit dat we niet naar elkaar schreeuwen, schelden of met dingen gooien het niet werkelijk een ruzie is.
Als zij ruzies hebben met hun partners loopt het inderdaad hoger op dan bij mij, dwz er wordt geschreeuwd, gescholden en is het echt heel erg vliegen de spullen door de kamer. Inderdaad heel passioneel. Ik heb er een hekel aan, want ze doen het ook als er andere mensen bij zijn.

Kan een ruzie zonder schreeuwen een ruzie zijn? Ik bedoel , ik was er best naar van daar hoef ik niet bij te schreeuwen. Manlief heeft zijn excuses aangeboden, dus dat is nu geen punt meer.

Mijn mening over ruzies is als de andere persoon gekwetst raakt of verdrietig is, is het een ruzie. Je kan toch ook akelig genoeg doen zonder schreeuwen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja hoor

mijn ex en ik hadden nooit ruzie( in de ogen van anderen)maar de manier waarop wij elkaar soms toespraken daar droop het venijn van af,en het kwetste de ander wel degelijk.
wij waren gewoon geen schreeuwerige gillende types.

Tirza G.

Tirza G.

19-10-2008 om 21:53

Ha!

Ik kan zonder te schreeuwen hele akelige dingen zeggen. Kijk maar naar mijn postings

Overigens dóe ik het vrijwel nooit, we zijn geen van beiden snel boos, we zijn niet ruzie-achtig.

Tirza

koentje

koentje

19-10-2008 om 22:28

Je kunt

een ruzie zelfs fluisterend voeren.
Het spijt me voor je vriendinnen maar zij hebben hun waarden en normen aangepast aan zichzelf om nog een positief zelfbeeld te houden.
Zij maken zichzelf als het ware wijs dat hun manier van ruzie maken normaal is. En dat is niet echt zo! Het is behalve het -alsof het een deugd is- een passionele manier van ruzie maken ook een ordinaire en voor de omgeving (lees kinderen) kwetsende en respectloze manier van ruzie maken.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-10-2008 om 23:29

Ruzie en meningsverschil

Vanuit mijn ouderlijk huis zag ik een meningsverschil ook al heel snel als ruzie. Ik heb echt onderscheid moeten leren maken tussen 'o dit is een meningsverschil' en 'o o, ruzie!' Bij mij thuis kon je niet zo goed een meningsverschil met mijn ouders uitpraten. Mijn vader had zijn mening en zette dat graag uiteen. Toen ik bij anderen kwam en ook toen ik mijn man leerde kennen maakte ik verhitte discussie mee waarbij iedereen flink tekeer ging om zijn mening te verdedigen. Ik vond dat ruzie. Welnee, zei mijn man, dat is een meningsverschil.
Bij ons gaat ruzie helaas ook nog wel eens met stemverheffing. Manlief begint daar mee en ik moet bijna wel volgen om in de aandacht te blijven zeg maar. Op een bepaald punt stopt bij mij het 'tekeer gaan' en ga ik huilen. Het schreeuwen van mijn man en het huilen van mij zijn beide tekenen van onmacht. Ik weet niet of het erger is om op die manier ruzie te maken dan zonder stemverheffing of tranen. Sissend de ergste dingen zeggen heeft niet meer stijl in ieder geval.

Kiki

Kiki

21-10-2008 om 21:29

Dank jullie wel

Ik ging al aan mijzelf twijfelen. Het is uitermate oncomfortabel om bij die ruzies aanwezig te zijn, laat staan om die ruzies zelf te moeten voeren

Prulletje

Prulletje

23-10-2008 om 00:25

Ik kan het nog sterker vertellen

Ik maak liever zelf ruzie, dan dat ik bij die oververhitte ruzies van anderen aanwezig moet zijn. LOL!

Prulletje

Verschil

Het verschil tussen een meningsverschil en een ruzie zit m volgens mij in de boosheid die je bij een ruzie voelt en een meningsverschil niet.
Overigens is het bij ons thuis not done om te schreeuwen en te smijten tijdens een ruzie. Schelden ook niet trouwens. Zelf vroeger vaak genoeg moeten aanhoren en ik wil ons dochtertje dat besparen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.