Relaties Relaties

Relaties

Verder na ontrouw deel 3

Deel 2 was de 1000 gepasseerd maar nog zeker niet ten einde.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Flanagan

Flanagan

17-05-2018 om 19:12 Topicstarter

Inlevingsvermogen

Toch kan ik mij vinden in de reactie van de vrouw van JJ. Ze geeft namelijk aan dat zij ook niet terug komt op een voor haar nare tijd en hem zodoende ook niet wederom confronteert met met haar oude verdriet.
Ik dacht dat die tijd verder terug in de tijd was, maar die tijd van ongelukkig voelen en onbegrepen worden, speelde vorig jaar. Te vroeg om die tijd al vergeten te zijn, te verse littekens. En dan gaat JJ nog wat te zeggen van zijn boze dromen, alsof zij die niet heeft tekent.

Sorry, JJ als ik dit zo bot neer zet, maar ik vind dat je wel heel gemakkelijk over een tijd heen stapt en je jouw pijn zwaarder vindt wegen dan de rottijd die zij heeft moeten verbijten. Je hebt mazzel dat ze niet boos wordt maar op vriendelijke manier je probeert te herinneren aan een tijd waarin zij teleurgesteld werd.

Je mag van mij haar deze post laten lezen zodat ze weet dat er een lezer is die ook minder zwart-wit kijkt.

Drie jaar geleden voelde ik mij erg in de steek gelaten. De pijn uit teleurstelling neemt af door de enige veiligheidsmarge, verminderde bewondering voor hem en een verhoogde bewondering voor mijzelf. Ik bezie het als een gezonde balans; vroeger waren we blijkbaar te vaak vier handen op één buik.

Maar soms heb ik nog een nare droom waarin ik iemand ongeremd hard in het gezicht mep met de diepe boosheid en pijn die ergens stevig onder de duim gehouden wordt, uit belang van mijn gezin en mijn kinderen. Het is drie jaar geleden maar elk gevoel, woord, gebeurtenis is nog net zo vers. Dus ik snap je vrouw als ze aangeeft vooruit te willen kijken en het verleden niet op te rakelen. Het is namelijk goed mogelijk dat het haar ook veel moeite kost om die tijd los te laten. Zou jij, JJ, het fijn vinden als je vrouw jouw tekortkomingen bleef aanhalen?

JJ

JJ

17-05-2018 om 19:17

Maete

Doe ik ook wel hoor. In het gesprek over mijn realistische dromen haalde ik regenboogs reactie bijv. aan, maar ook de visualisaties die jij beschreef Maete.

En ook puinhoop haar situatie heb ik haar uitgelegd, om te verduidelijken dat het essentieel is om open en eerlijk te zijn en als er nog dingen zijn die ik moet weten, ze die beter gelijk vertelt. Dat het pijnlijk is als er anderhalf jaar later nog lijken uit de kast vallen.

Ook de situatie van Miss had ze een mening over.
Ik noem verder geen nicknames o.i.d.

Het helpt wel om begrip te kweken bij haar. Gesprekken verlopen rustig.

JJ

JJ

17-05-2018 om 19:23

Even kort want ik moet weg.. ik waardeer ook kritische reacties enorm!

Ik reageer later even inhoudelijker, maar je hebt gelijk hoor. Veel hebben haar vriendinnen me ook doen inzien. Mijn vrouw heeft ook veel weggeduwd en een masker op gehad, de gelukkige vrouw gespeeld. De winst nu is dat we er niet voor weglopen en er heel erg veel veranderd is.

Ik zal je reactie zeker doorgeven aan haar. En ze weet ook al dat er hier echt niet alleen jaknikkers zitten.

Bedankt allemaal trouwens. Voor het luisteren, begrip en de spiegel.

Flanagan

Flanagan

17-05-2018 om 19:29 Topicstarter

Grrr

Eerste alinea, laatste regel:’
En dan gaat JJ nog wat zeggen over zijn boze dromen, alsof zij die niet heeft gekend.’

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

17-05-2018 om 19:35

Draad moet sluiten

Beste forumdeelnemers,

om technische redenen willen we draden beperken tot 1000 berichten. Daarom ga ik deze draad sluiten. Uiteraard kunnen jullie weer een nieuwe starten.

Met vriendelijke groet,
Heidi Sour
Forumbeheer Ouders Online
[email protected]

Flanagan

Flanagan

17-05-2018 om 19:37 Topicstarter

Ondanks haar blunder, heb je een bijzondere vrouw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.