Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Weethetevenniet

Weethetevenniet

26-09-2010 om 21:12

Verjaardagdilemma

Mijn dochters verjaardag komt eraan en normaal komen dan familie, buren en wat vrienden.

Maar in onze vriendenclub zit een koppel waar ik even genoeg van heb, hij kwam de vorige verjaardag zat binnen, gaf op vooral mij veel commentaar (hij en ik liggen elkaar niet zo, maar hij is een jeugdvriend van mijn man) en later op de avond heeft hij ook nog eens zitten vertellen tegen mijn moeder dat hij mijn vader eigenlijk maar een brompot vind.
Ook met haar heb ik niet meer zo een band. Ze heeft wat dingen gedaan (tov mij) die me niet aanstonden, ook staat ze er negatief in het leven en ik voel me daarin meegetrokken. Elke keer als ik haar zie, is het een grote klaagzang, ze eet slecht, dat is haar ook aan te zien, ze voelt zich ook niet goed, en ze weet dat ze beter moet eten, maar ze doet het gewoon niet. Ze blijft ook maar klagen dat ze moe is...maar ze verandert niets. Ze wil gewoon niet. Het lijkt wel of ze in die negatieve sfeer wil blijven.

Ik daarentegen wil dat niet...ik ben zelf heel positief, maar merk dat als ik haar heb gesproken ik ook in een dip zit...

Nu is mijn dochter dus van de week jarig en heb geen zin in die negativiteit.

Kan ik het maken om hen niet uit te nodigen? Ik wil ook geen ruzie, maar heb ook geen zin om hen erbij te hebben.
Ik weet dus niet wat ik moet doen...wat vinden jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jeugdvriend van man

Volgens mij is het niet aan jou om de stop uit deze vriendschap te trekken. Je zult dit minimaal samen met je man moeten aanpakken. Als hij zijn jeugdvriend niet kwijt wil dan zouden jullen samen een plan kunnen bedenken om de verjaardag met hen door te komen. Bijvoorbeeld dat hij zich met dit stel bezig houdt en jou uit de wind houdt daarmee.
Heb je trouwens de vrouw-van wel eens verteld dat je moeite hebt met haar manier van in het leven staan?
Onyx

fladder

fladder

27-09-2010 om 08:32

My 2 cents

Ik vind dat je genoeg redenen hebt om dit koppel buiten de deur te houden. Maar wat vindt je man ervan?

Maxime.M

Maxime.M

27-09-2010 om 08:39

pff lastig hoor.
Maar inderdaad, nodig ze dit keer maar eens niet uit. Mochten ze er later achter komen of daar iets over zeggen dan leg je even uit dat ze gezien hun gedrag op de vorige verjaardag, deze verjaardag niet welkom waren.
Is toch duidelijk, en inderdaad misschien niet aardig, maar hij was toch ook niet aardig de afgelopen keer?

Maxime

p.s. sommige mensen kan je misschien beter gewoon los van een verjaardag uitnodigen, dus niet gezamelijk met de andere gasten.

Yta Chalne

Yta Chalne

27-09-2010 om 09:13

Ehm

Misschien is het een idee om mensen uit te nodigen die je dochter graag op haar verjaardag wil hebben, dus in overleg met haar? Of jij ze leuk vindt, of je man, dat is dan heel secundair. Of is het nog een peuter?

Weethetevenniet

Weethetevenniet

28-09-2010 om 22:17

Ik weet het al

Mijn dochter wordt trouwens 15, dus is geen peuter meer. En we komen alleen bij elkaars kinderen op verjaardagen...niet de volwassen verjaardagen. Trouwens, mijn man denk er net zo over als ik.

Ik nodig ze niet uit, bellen ze toch, zo van wanneer vier je het, dan zeg ik dat ik ze graag apart wil uitnodigen, omdat ik gezien de vorige keer er niet op zit te wachten om hem en mijn vader in 1x uit te nodigen. Ze zullen vast begrijpen waar ik het over heb...want we hebben elkaar het afgelopen jaar bijna al niet gezien. Als ze kwaad zijn, is de vriendschap over (is tie toch al) en we zien wel...

Bedankt..ik ben er uit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.