Relaties Relaties

Relaties

muis

muis

26-07-2009 om 17:06

Verjaardagen, uitnodigen niet nodig?

Even een vraagje. Als mijn broer zijn kinderen jarig zijn gaan ik en mijn familie, we hebben 4 kinderen daarheen. Maar ik moet altijd bellen wanneer dit plaatsvind. Hij belt nooit even op van "dit jaar vieren we het op een zondag". Vind dit lastig omdat ik me dan minder welkom voel. Bv ik bel hem om te vragen hoe het gaat etc. Hij zal niet zeggen "Pietjes verjaardag vieren we dit keer niet op de zondag maar op de zaterdag". Dus moet ik er zelf naar vragen en soms heb ik dan al andere plannen op de zaterdag, zucht. Ben ik nou zo'n neuroot? Of zou een ander zich ook zo voelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

26-07-2009 om 18:19

Mail

onze familie mailt meestal even rond wanneer er iets gevierd wordt, bellen doen we eigenlijk niet meer voor dit soort feitjes.

Maar dat je je minder welkom voelt, ja dat kan, maar je broer bedoelt het vast niet zo, waarschijnlijk doet zijn vrouw de organisatie (want zo gaat dat heel traditioneel in veel families...)

Gewoon even vragen volgende keer. Misschien hebben ze geen zin meer in verjaardagen-vieren? Zou ook kunnen?

tonny

Kaaskopje

Kaaskopje

27-07-2009 om 03:38

Hangt ervan af

Ik heb het ook een keertje aan de stok gehad met mijn zus over dit onderwerp. Wij vieren de verjaardag van mijn jongste altijd op haar eigen verjaardag. Dat is een dag waarop iedereen vrij heeft en we hebben het nooit anders gedaan. Twee jaar geleden vond mijn zus opeens dat we een officiële uitnodiging hadden moeten sturen zodat zij wisten waar ze aan toe waren. Alsof ze dat na 15 jaar nog niet wist. Maar goed, we hebben toen afgesproken dat ik hoe dan ook zou aangeven wanneer we een verjaardag vieren. Geen bericht betekent dan in feite dat je ook niets viert met gasten. Omgekeerd ga ik daar ook vanuit. Als ik geen berichtje krijgt dat neefje zus en zo zijn verjaardag dan en dan viert bel ik er niet achteraan. Dat heb ik in het verleden wel gedaan, maar doe ik niet meer.

muis

muis

27-07-2009 om 12:57

Hmmm...

Het is ongeveer een uur rijden. Dus niet echt dichtbij. Het vervelende is dat het niet duidelijk is wanneer het gevierd wordt. Soms ook ineens een week later. Als ik dan niet kan, omdat ik er een dag voor de verjaardag achter kom wanneer het gevierd wordt, krijg ik ook weer gezeur van grootouders. Waar waren jullie nou op neefjes verjaardag. Wat zielig voor neefje dat jullie er niet waren. Ik heb het wel een keer tegen mijn broer gezegd. Maar hij keer mij aan van waar maak je je druk om. Misschien moet ik het maar accepteren. Communicatie is niet de sterkste kant van onze familie. Ik weet eigenlijk niet of ze het graag willen vieren. Volgens mij in ieder geval wel voor hun kinderen.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-07-2009 om 13:40

Kort van te voren

Als pas een dag van te voren duidelijk wordt wanneer je welkom bent hoef jij je niet schuldig te voelen als het niet lukt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.