Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Verliefdheid moet?

Een paar weken geleden heb ik de man van mijn dromen leren kennen. Alles wat ik altijd zocht in een man heeft en is hij. Ik heb een paar dagen een euforische stemming gehad maar dat ging al snel weg. Ik ben dus absoluut niet verliefd maar zie mezelf zeker oud worden met deze man.
Moet je nou persé verliefd zijn als je iets met elkaar wilt beginnen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nickelo

Nickelo

29-12-2008 om 14:10

Nee hoor

Ik had voor ik mijn man leerde kennen altijd het patroon 'verliefd worden, verliefdheid wegebben, nog een tijdje aanzien, kappen'. Zo zijn er heel wat vriendjes gekomen en weer gegaan.

Toen ik hem leerde kennen ging het heel anders. Het begon rustig, maar het voelde vanaf het eerste moment vertrouwd en heel fijn. Geen verliefdheid die alles verteerde, maar alleen maar een ontzettend blij gevoel. Alsof alles klopte. Vrolijk, gelukkig. Uiteindelijk kwam er wel een bepaald soort verliefdheid, maar toen waren we al ruim een maand samen en onafscheidelijk.

Hij had ook alles wat ik ooit had gewild. Het idee dat we samen 80 zouden zijn (ik was toen 23) had ook alleen maar een positief beeld. We zijn inmiddels 20 jaar verder en het voelt nog steeds dagelijks goed. Ik kan nog steeds enorm genieten van zijn persoon. Kicken als ik hem zie. Als hij 's ochtends in motorpak op zijn motor wegrijdt, staar ik hem nog steeds na met een grijns die niet van mijn gezicht te krijgen is, omdat ik hem er dan zo gaaf uit vind zien.
En als hij 's avonds op de bank met de kinderen zit te praten, dan voel ik me zo intens gelukkig.
Ik lach nog steeds om zijn grappen. En ik kruip nog steeds elke avond tegen hem aan (en hij tegen mij).
Wat mij betreft is verliefdheid dus helemaal geen indicator voor een lange en gelukkige relatie.

zeker wel. Je moet elkaar willen opvreten, elke dag naar elkaar verlangen, tot over je oren verliefd zijn. Dan heb je iets om op te teren als na een jaar de eerste relatiecrisis zich keihard aanmeldt.

Fransien

Fransien

29-12-2008 om 22:38

Nee!

Verliefdheid moet helemaal niet, dat zijn hormonen die op tilt slaan, erg leuk, maar niet noodzakelijk. Liefde moet wel om met elkaar oud te worden, en of je dat hebt, kun je alleen zelf bepalen.
Groetjes, Fransien

Nickelo

Nickelo

29-12-2008 om 23:33

Relatiecrisis na 1 jaar?

"Dan heb je iets om op te teren als na een jaar de eerste relatiecrisis zich keihard aanmeldt. "

Hmmm, we wachten nog steeds op die relatiecrisis.......

Ik denk dat die relatiecrisis zich juist eerder aandient als je eerst overspoeld door verliefdheid bent geweest. Dan klapt die roze bril een stuk harder.

Rafelkap

Rafelkap

30-12-2008 om 09:35

Verstandig

Uiteraard, Knurf. Maar het is heel 'verstandig' om niet meteen verliefd te zijn en alles met een roze bril te zien. Zodat je, enigszins nuchter, ziet met wie je in zee gaat.
Veel geluk, danni!

Danni

Danni

30-12-2008 om 12:45 Topicstarter

Wederzijds

Het gevoel is gelukkig wederzijds, hoewel hij daarnaast ook nog erg verliefd is. En natuurlijk vind ik hem ook opwindend, waanzinnig opwindend zelfs. Heb soms moeite om mijn ogen van hem af te houden. Ik vind hem lief, knap, stoer, en, en, en....voel alleen geen vlinders in mijn buik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.