Relaties Relaties

Relaties

Jerseygirl

Jerseygirl

30-01-2009 om 20:37

Verschil in libido

Naar aanleiding van het draadje hierboven (relatieproblemen: mannen en opruimen en verandering)ben ik beieuwd naar de volgende reakties:

Hoe lossen stellen het verschil in libido op.
Wordt de hoeveelheid sex aangepast aan degene die het minste wil. Of do you meet in the middle?
Ik weet dat er veel stellen zijn met dit probleem (verschil in libido) en ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

30-01-2009 om 23:09

More to the left

Hier sinds geboorte tweede kind enorm verschil in libido. Al gaat het de laatste 2 maanden beter.

Maar goed, we hebben eigenlijk amper seks, en mijn man doet daar niet moeilijk over. Maar soms als hij gestressd is van werk, en ik zie dat hij moeite heeft te ontspannen, neem ik wel initiatief om te vrijen. Soms komt de zin bij mij dan wel, anders concentreren we ons meer op hem

Je kunt jezelf niet dwingen om seks te hebben, dat lijdt alleen tot afkeer, maar je kunt jezelf er wel toe aanzetten om iemand waarvan je houdt te verwennen.

Lonnie

Lonnie

31-01-2009 om 20:09

Hij minder

Hoi, hier is het mijn man die niet zo vaak zin heeft. Hij is moe, heeft teveel aan zijn hoofd, ik weet het niet precies maar in ieder geval heeft hij niet vaak zin. Dus doen we het niet zo vaak, ik volg hem. Ik probeer af en toe wat en als ik geen respons krijg ga ik niet door. Ik vind het wel jammer, ik heb nl heel vaak zin Maar ik heb ooit eens aan de andere kant gestaan en ik vond het heel vervelend om gepushed te worden als je geen zin hebt, of gesjaggerein te krijgen, dus dat doe ik niet. Heel af en toe val ik uit, dan voel ik me gefrustreerd en afgewezen, en word dan boos over iets anders of zo. Helaas is het geen onderwerp van gesprek. Mag ik weten waarom je het vraagt? Groetjes, Lonnie

Hier weinig verschil

Hier eigenlijk nauwelijks verschil. Natuurlijk, soms heeft de een wel zin en de ander even niet, maar over het algemeen willen we allebei wel

Met mijn ex was er wel een duidelijk verschil, hij wilde veel minder vaak en dan paste ik me wel aan hem aan. Vond ik overigens wel erg frustrerend af en toe. Niet om me aan hem aan te passen, maar het ging niet in overleg. Hij wilde niet en daar was dan ook niet over te praten.

Jerseygirl

Jerseygirl

31-01-2009 om 20:36

Dank

voor jullie reakties.
Hebben jullie nooit een schuldgevoel? Het idee dat je nu onderhand wel weer een keer moet? (klinkt verschrikkelijk maar ik voel op den duur toch die druk terwijl man daar geen enkele aanleiding toe geeft).
Als wij alleen maar sex zouden hebben als ik zin heb zou dat maar een paar keer per jaar zijn! En dat is wat mij betreft onacceptabel.

Lonnie: wij kampen al jaren met hetzelfde probleem hoewel het nu een heel stuk beter gaat. Er staat een stukje van mijn verhaal een paar draden hierboven (mannen en opruimen)
Ik (met lager libido) had er het meeste last van (schuldgevoel omdat ik altijd het gevoel had hem tekort te doen) en we kwamen met een oplossing. dat werkt tot nu toe best goed. Verder was ik gewoon nieuwsgierig.
Jaren geleden een paar maanden therapie gehad maar heb daar wat dit betreft niet echt veel aan gehad. Wel wat inzichten verkeren op andere gebieden.

dc

dc

31-01-2009 om 21:33

Nee

geen schuldgevoel hier. Het is namelijk niet iets wat ik beslis, en het lijkt me dat je door het te zwaar te maken, juist minder zin krijgt op de lange duur.

Wat betreft een heel laag libido, weet je waardoor het komt? Altijd al zo geweest of door omstandigheden? Als je de pil gebruikt of een mirenaspiraaltje hebt, zou ik zeker proberen zonder te doen. Echte libido-killers die dingen.

Jerseygirl

Jerseygirl

31-01-2009 om 21:48

Nee ik gebruik niks. Altans ik gebruikte niks tot twee dagen geleden Ben nu tijdelijk aan de pil om mijn menstruatie weer regelmatig te krijgen en het vloeien hopenlijk iets te verminderen. Het is het een of het ander.
De laatste paar keer duurde het een dag of 10 langer dan mijn normale 28 dgn en in die tijd voel ik me zo ontzettend belabberd...Depressief, opgeblazen gewoon niet mezelf.En als het dan eindelijk komt vloei ik zeer heftig en het duurt ook een dag of 7-8 voordat het stopt (het verminderd wel maar de eerste 3-4 dagen heb ik ht idee dat ik leegloop)
En mijn libido is altijd laag geweest Hoe dat komt? Ik heb geen idee. Zo frustrerend vaak...
Mirenaspriraal vond ik op zich ideaal maar ik kreeg er verschrikkelijke acne van.
Wat een toestand vaak die hormonen!

Anna

Anna

01-02-2009 om 00:39

Ja ik herken het

Hoi Jerseygirl,

Ja ik herken het, heb ook een laag libido en voel me vaak schuldig als het al een tijdje geleden is dat we sex hebben gehad. Wij weten ook niet hoe het komt, ik gebruik geen pil of spiraaltje ofzo (ik gebruik helemaal niets, man is gesteriliseerd) maar ook toen ik dat wel gebruikte was het precies hetzelfde. Ben in therapie geweest, omdat ik er niets van begreep, maar dat heeft helemaal niets aan het licht gebracht. Ik vind mij man heel leuk en lief maar ik heb gewoon geen behoefte aan sex. Jullie oplossing las ik in het draadje hierboven, (regelmatige sex op afspraak) maar dat werkt bij mij al helemaal averechts. We proberen het er toch nog wel spontaan van te laten komen de ene keer is het 2 of 3 keer per maand en dan voel ik me helemaal gelukkig maar we kunnen ook wel eens 6 weken overslaan en dan voel ik me heel vervelend, echt of er iets 'moet'.
Ik heb er hier wel eens vaker een draadje over gestart of meegeschreven maar ik kreeg vaak van die reakties als 'goh vreemd, ik lust er wel pap van' tja... dan voel ik me dus nóg abnormaler, dit soort reacties kunnen me nog meer in de put krijgen als ik me er al onzeker over voel. Dus wat dat betreft vind ik het wel fijn om eens iemand te spreken die hetzelfde probleem heeft (sorry voor jou...)
Maar goed, ik heb dus verder geen tips, hoe we dit beter kunnen krijgen dan dat het is ;-(

Groetjes
Anna

D.

D.

02-02-2009 om 00:13

Ken beide kanten

Ik heb het van beide kanten ervaren. Vroeger had ikzelf een behoorlijk stevig libido, veel hoger dan het libido mijn vrouw. Haar behoefte lag op ongeveer 1x in de drie weken en dus dat was dan ook zo'n beetje de frequentie. Vond het zelf toen erg frustrerend.

De afgelopen jaren ben ik drukker geworden en heb ik minder tijd en energie en is mijn eigen libido gekelderd, ik heb nu eigenlijk helemaal geen behoefte meer, denk dat we het tegenwoordig een keer of drie per jaar doen en dat is dan echt van die rechtoe rechtaan sex.

Ik heb niet de indruk dat mijn vrouw het erg vindt (ik hoor haar er in ieder geval niet over) maar ik merk zelf dat ik het eigenlijk helemaal niet meer mis en het feit dat ik die frustratie niet meer voel vindt ik eigenlijk ook wel prettig.

Ik hou zielsveel van mijn vrouw en zij is degene met wie ik oud wil worden, maar een actief en spannend sexleven is voor mij hiervoor geen belangrijk item meer, ik vermaak me tegenwoordig met andere dingen.

Het is inderdaad een groot probleem als een van de twee het als probleem ervaart en dan helpt denk ik maar 1 ding: praten met elkaar en kijken waar je elkaar 'in the middle' kunt treffen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.