Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Jo Hanna

Jo Hanna

27-01-2010 om 23:00

Versierpoging getrouwde man

Vandaag deed een getrouwde man mij een onzedelijk voorstel. Voor mij kwam het nogal onverwacht, ik ben nogal naief geloof ik, ik verwacht dat gewoon niet van een getrouwde man en vader, dus ik was helemaal flabbergasted. Hij deed er heel open over, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Ik heb hem heel duidelijk gemaakt dat ik geen interesse heb en toen hij daarna doorging met flirten, suggereerde dat ik er misschien volgende week of volgende maand anders over zou denken, heb ik hem gezegd dat hij er nooit meer over moet beginnen. Dat was goed. OK, afgesloten dus. Maar ik kom als vrijwilliger in zijn gezin en ik ken zijn vrouw en kinderen ook. Wat zouden jullie doen, zand erover en (voorlopig) doorgaan? Of meteen kappen bij dat gezin?
Groet, Jo Hanna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

27-01-2010 om 23:12

Namens wie werk je daar?

Je komt als vrijwilliger in zijn gezin - namens een organisatie, neem ik aan? Ik zou dat wel melden dan, want als jij afhaakt, kan hij dit gedrag gerust voortzetten bij een volgende vrijwilliger.

Triest hoor!

Kaaskopje

Kaaskopje

28-01-2010 om 01:58

Als 20-jarige ook meegemaakt

Toen ik zo'n 22 was heb ik dat ook meegemaakt. Ik was in een buitenlands gezin voor Nederlandse taal'les'. Op een gegeven moment loopt de zoon des huizes (met een zwangere vrouw die daar ook was) mee naar beneden en vraagt of mee uit wil. Ik weet het, dat is nog niet eens zo'n 'oneerbaar' voorstel, maar ik stond toch even met mijn mond vol tanden. Eenmaal niet meer sprakeloos heb ik beleefd gezegd dat ik daar niets voor voelde en ik ben niet meer teruggegaan naar dit gezin. Ik denk dat ik nu, 30 jaar later bijna, de man de kans gegeven zou hebben om zich weer normaal te gedragen. Maar de verhoudingen zijn dan natuurlijk wel verstoord. Ik weet trouwens niet of ik het gelijk aan de organisatie zou melden. Dat hangt af van hoe het verdere verloop is.

Sassie

Sassie

28-01-2010 om 12:04

Nou

Ik weet niet wat voor oneerbaar voorstel hij heeft gedaan, maar als het ernstig is (voorstel tot bijv. sex willen hebben), dan zou ik dat zeker wel direct melden bij de organisatie en niet meer teruggaan naar dat gezin. Laat de verdere communicatie en afhandeling aan de organisatie over waarmee ze een contract hebben.

Werk je niet via een organisatie maar doe je dat uit jezelf, dan ook niet teruggaan en duidelijk in een brief aangeven waarom niet.
Ik zou er in ieder geval geen stap meer over de drempel zetten!

Sassie

Sassie

28-01-2010 om 12:07

Voor ik het vergeet

vergeet ook niet bij de organisatie sowieso officieel een aanklacht in te dienen. Eventueel wegens sexuele intimidatie mocht het dat zijn, maar die indruk krijg ik wel als je het over een oneerbaar voorstel hebt. Dan is het maar officieel op papier vastgelegd. Belangrijk voor de evt. volgende die erheen gaat.

Rafelkap

Rafelkap

28-01-2010 om 12:39

prettig

Zolang jij je nog prettig voelt in het gezin zou ik blijven, als jij je er niet prettig onder voelt zou ik ruilen met iemand anders. Omdat hij suggereerde dat je er later anders over zou gaan denken kan ik me voorstellen dat hij het weer gaat proberen (of dat jij denkt dat hij het weer gaat proberen).
Ook wel eens meegemaakt, vriendelijk afgewimpeld, toch bleef ik altijd op mijn hoede bij hem (niet prettig)

Jo Hanna

Jo Hanna

28-01-2010 om 22:29

Niet prettig

Mijn gevoel sluit het meest aan bij de reactie van Rafelkap. Het is niet zozeer dat ik het als seksuele intimidatie ervaar. Ik ben een volwassen vrouw en voel me in mijn recht staan in te gaan op toenaderingspogingen of ze af te slaan. Het is meer dat ik heel sterk voel dat ik me bij de gedachte nog gewoon leuk met die man en niet te vergeten ook met zijn vrouw en kinderen om te moeten gaan niet ontspannen voel. Ik voel me er niet bij op mijn gemak. En ik geloof niet dat ik het erg belangrijk vind om dat met hun op te lossen. Dat wordt stoppen dus.
Dank voor jullie visie. Het is fijn om mijn eigen gevoel aan dat anderen te kunnen spiegelen. Ook 'dat is het dus niet' is zinvol!
Groet, Jo Hanna

joos

joos

29-01-2010 om 09:31

Ook meegemaakt

en ook ik was helemaal verbaasd dat een getrouwde man en vader het in zijn hoofd haalde om zo'n voorstel te doen op een wel heel knullige manier (achteraf erg lachwekkend), maar dat is een lang verhaal. Ik had zakelijk met deze man te maken en wij konden goed met elkaar opschieten, totdat hij me dus een voorstel deed om een relatie te beginnen. Ik heb hem heel duidelijk gemaakt dat als hij het zou wagen hier nog een keer over te beginnen dat ik een klacht zou indienen wegens seksuele intimidatie. Na dit voorval konden wij niet meer zo goed met elkaar opschieten.

Anja

Anja

29-01-2010 om 12:08

Prettig/niet prettig

Ik denk dat je de spijker op de kop slaat, je voelt je er niet meer prettig/gemakkelijk bij en dat zal ongetwijfeld weer invloed hebben op de omgang met hem + gezin...

Jakkes, wegwezen zou ik zeggen.....

Ik zou zelfs denken dat als je zou blijven en eens een keer wat vriendelijk naar hem zou lachen dat ie toch nog denkt misschien een kansje te maken... getver.....
Je kunt naar mijn idee niet meer ontspannen met hem omgaan, en hoe pikt hij jouw -wellicht heel normaal- vriendelijkheid op ?????

Ik heb zelf ook een keer iets soortgelijks bij de hand gehad met iemand waar ik mee samenwerkte, gaf ook veel spanningen toen ik hem een nee verkocht.. Een forse promotie zorgde voor zijn overplaatsing, ben erg blij geweest toen hij zijn bureau uitruimde !!!!

groet Anja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.