Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Verstoorde verhouding met zus

Een aantal jaar geleden heb ik bewust het contact verbroken met mijn zus. Dit gaf veel rust in mijn leven en het bevalt me eigenlijk prima.

Mijn zus heeft het wel moeilijk met onze breuk en ook mijn ouders doet het veel verdriet.
Mijn moeder vroeg laatst of ik niet met mijn zus wilde praten om zo tot een oplossing te komen. Zij wilde wel bemiddelen. Ik zit hier helemaal niet op te wachten want heb het contact bewust verbroken. Hoe kan ik nou voorkomen dat er allerlei verzoeningspogingen ondernomen gaan worden waarop ik écht niet zit te wachten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

24-09-2009 om 13:38

Duidelijk zijn

geen loze beloften maken, maar meteen heel duidelijk zijn naar je moeder toe, zodat ze niet toch de hoop krijgt dat er wel wat te repareren valt. Zodra jij gaat twijfelen, krijgt zij hoop. Dus: meteen zeggen hoe je erover denkt.

Mijn zus

Mijn zus heeft ook het contact met mij verbroken en juist omdat ze precies als jij zou reageren, durf ik het niet in mijn hoofd te halen om een verzoeningspoging te regelen.
Jammer dat het zo moet....als het aan mij had gelegen, hadden we het contact al lang geleden hersteld.
Wees idd duidelijk naar je ouders toe, zodat jouw zu, net als ik, weet dat het vergeefse moeite is....

Marieke

Marieke

24-09-2009 om 22:36

Waarom niet?

De breuk is al een aantal jaren geleden en je doet er verschillende mensen verdriet mee. Waarom geef je het geen kans en waarom niet de situatie eens opnieuw bezien?
Nu kun je reageren met een lange lijst van leed en onrecht dat je in het verleden is aangedaan, maar dat was toen en nu is nu. Waarom niet in het hier en nu bekijken hoe het ervoor staat?
En wat is contact? Elkaar eens per jaar aan het kerstdiner zien is ook contact. Je kunt ervoor kiezen om de verhoudingen te normaliseren, zonder intensieve en nauwe banden met je zus aan te gaan. Dit voorkomt wel een hoop verdriet. Als je denkt dat je er niet tegen opgewassen bent zou je daar aan kunnen gaan werken. Nare en moeilijke mensen zijn een fact of life. Je kunt er beter mee leren leven en zorgen dat je zelf stevig in je schoenen komt te staan, in plaats van ervoor weg lopen.
Marieke

Hillary

Hillary

25-09-2009 om 09:34

Geen contact?

Wat houdt geen contact in? Moet je moeder haar verjaardag 2x vieren. Dan vind ik dat je moeder gelijk heeft en dat je minimaal elkaar bij je ouders thuis onder ogen kunt zien en dan beleefd doen alsof het een toevallige voorbijganger op een verjaardag is. Weer bij elkaar over de vloer komen is een ander verhaal, als jij je hier goed bij voelt moet je dat niet doen.

nog een zus

nog een zus

25-09-2009 om 10:26

Ik heb spijt

Ik heb na vijf jaar toch weer contact opgenomen met m'n familie en ik heb er spijt van. Het kost me ongelovelijk veel tijd en energie. En zo vaak zie ik ze niet. En nu ik dus weer met ze omga willen ze me weer vaker zien, is het dus weer niet goed.
Knofje, ik denk dat je moeder wel zal blijven proberen jullie te verzoenen. Ik zou niet in discussie gaan en gewoon zonder uitleg zeggen dat je dat niet wilt. Steeds maar weer.

Heirthe

Heirthe

25-09-2009 om 17:17

Respect

Ik vind dat, hoe moeilijk het ook voor je ouders is, ze respect voor jou keuze moeten hebben. Je hebt er niet voor niets voor gekozen het contact te verbreken.
Ik heb twee jaar geleden ook het contact met mijn ene zus verbroken. De aanleiding was dat ze zich op de verjaardag van mijn dochtertje zo hysterisch heeft gedragen dat er dikke ruzie uit is ontstaan en mijn dochter de hele avond heeft gehuild.
Anderen denken dan dat dat de reden is maar het is de aanleiding, iets heel anders dus..
Mijn zus heeft mij nooit kunnen uitstaan, is altijd jaloers op mij geweest, en dat stond bij elke ontmoeting tussen ons garant voor spanning en onderhuidse opmerking t.o.v. mij, mijn man en later ook mijn kinderen.
Als je dus bewust een contact verbreekt, is dat niet voor niets en kun je niet spreken over dat was vroeger en dit is nu. Dit soort dingen veranderd nl. nooit.

Sassie

Sassie

27-09-2009 om 19:08

Nog een zus en knofje....

"Knofje, ik denk dat je moeder wel zal blijven proberen jullie te verzoenen. Ik zou niet in discussie gaan en gewoon zonder uitleg zeggen dat je dat niet wilt. Steeds maar weer".

De "broken Record" techniek toepassen dus....

http://changingminds.org/techniques/resisting/broken_record.htm

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.