Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

vriendin

vriendin

24-01-2011 om 21:48

Verwateren?

Ik heb het idee dat een vriendin van me het contact tussen ons expres laat verwateren. Ze antwoordt niet meer op mijn mails en ik hoor verder ook niets meer van haar. Ik weet niet zo goed wat ik zal doen. Het zo maar laten? Maar het zit me toch dwars,maar ik heb ook niet zo'n zin om te horen te krijgen dat ze geen behoefte meer heeft aan contact, dat voelt ook zo lullig....We hebben overigens geen ruzie gehad ofzo.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Zag je haar vaak? hoe innig was jullie contact?
misschien is er wel iets heel anders aan de hand? heeft ze problemen waardoor ze geen tijd heeft om haar mail te lezen?

Het zit je dwars ,dus als je wilt weten wat er speelt moet je het haar rechtstreeks vragen,bel haar op of ga bij haar langs en zeg dat je het gevoel hebt dat ze de vriendschap niet wil voortzetten.Dan krijg je misschien te horen dat het klopt,en dat is lullig,maar je weet wel waar je aan toe bent,het geeft duidelijkheid.

Als je liever niet het risico loopt te horen dat ze geen contact meer wil,dan zou ik het zo laten,en zul je moeten afwachten of het inderdaad zo is,de tijd zal het leren.

ik persoonlijk zou kiezen voor optie 1,ik zou willen weten waar ik aan toe ben.

koentje

koentje

25-01-2011 om 09:20

Tja...

make up your mind, zou ik zeggen.
Ik ben ook niet zo van het verwateren en heb daardoor twee keer de kous op mijn kop gehad vaan een vriendin. Tja, dan ben je effe down en ga je gewoon weer verder. Een duidelijke afsluiting vind ik zelf prettiger.

Vriendin

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar zou je van binnen in jezelf je kunnen concentreren op alle positieve aspecten van jullie vriendschap? Verwachtingen voor de toekomst en het verlangen van bewijzen kunnen loslaten?

Dat kan een heel effectieve manier zijn om al dan niet verwaterende vriendschappen te ervaren zonder bezig te zijn met het verwateren. Gewoon, met dat wat er wel is. Of wat er wel geweest is.

Zoals Anna Blaman zegt:"wie vraagt naar het bewijs is te klein voor het geheim".

Dit was de toon van een preek bij mij in de kerk een tijdje terug. Er werd ook een gedicht geciteerd in de preek van Tjitske Jansen waarin een regel over vriendschappen gaat: (even erbij pakken, ik hoop dat er niet te veel wit tussen komt. Kijk anders bij http://www.poezie-leestafel.info/tjitske-jansen)
Wat ik ermee wil zeggen is niet dat je je niet mag afvragen wat er aan de hand is. Die tekst van Blaman klinkt misschien wat hard. Maar het kan echt helpen om je te concentreren op de goede tijden, op de vriendschap die jij vanuit jezelf voelt. Mij heeft iig veel lucht gegeven en ik kan nu ook genieten van een vriendschap die veel dunner is dan vroeger.

Opruimen en zwemmen
dat is alles wat er moet vandaag.

Ik ga geen beroep doen op vriendschap
die hoeft mij niet te zien om er te zijn.

Dat ga ik vandaag geloven.

Dat hoge doel kan ook wel even wachten.
Hoge doelen staan bekend om hun grote geduld.

Ik hoef vandaag niet op een dak te zingen,
geen ongevraagde engel van de stad te zijn.

Ik ga wat aan mijn moeder denken
hoeveel zij houdt van mij.

Dat ga ik vandaag geloven.

Ik weet dat er een hond is
met oren als omgevouwen beukenbladeren

Ik weet dat er een gans is
met een hals als de stam van een oude eik-
in plaats van gaatjes in zijn snavel zat een pluisje.

Ergens ligt een witte pauw op een veld vol madeliefjes.
Ergens bloedt een zon leeg.

ik hoef het niet te zien vandaag.

© Tjitske Jansen
Uit Het moest maar eens gaan sneeuwen.
Uitgeverij Podium, 2003

vastberaden

vastberaden

25-01-2011 om 16:34

Herkenning

Ook hier zo'n ervaring maar dan met een vriendenstel. Bevriend geraakt tijdens het wonen in een andere plaats en daar veel met elkaar meegemaakt en een goede band opgebouwd. Door verhuizen elkaar even uit het oog verloren en na enige tijd de band weer opgepakt. Wat mij betreft was de klik weer als vanouds maar wat de vrouwelijke kant van het contact betreft kennelijk niet. Na een paar gezamenlijke afspraken nog een keer of 3 gebeld. Afspraken werden steeds afgezegd en tijdens het laatste gesprek met het voorstel om iets af te spreken was het antwoord: we hebben het nu zo druk, ik bel wel als het wat rustiger is. Waarschijnlijk hebben ze het nog steeds heel erg druk want we zijn inmiddels 2 jaar verder

Ook hier nooit ruzie of onenigheid en dat idee van bewust verwateren klinkt herkenbaar. Wij hebben het maar zo gelaten. Sommige vriendschappen zijn voor het leven en sommige vriendschappen zijn tijdelijk, omdat je een bepaalde functie voor elkaar vervult, denk ik. Ik vind het jammer maar het zij zo.

Het hangt een beetje van de intensiteit van de vriendschap af. Als het echt een hele goede vriendin is, zoek je er wellicht te veel achter en heeft ze het inderdaad gewoon even druk. Maar in dat geval zou ik er naar vragen. En anders zou ik het laten gaan, of in ieder geval mijn verwachtingen laten gaan.

Julie

Julie

25-01-2011 om 16:40

He vastberaden (ot)

Hoe is het nou met jou?

vastberaden

vastberaden

26-01-2011 om 09:39

He julie (ot)

Ups & downs: eigen proces is de up, huwelijksproces de down Erg leerzaam.

Misschien is er wel iets gebeurd?

Na m'n scheiding hebben een aantal mensen me hard laten vallen. Dat was erg pijnlijk... maar kennelijk werkt het zo dat je niet alleen je partner kwijtraakt, maar ook een deel van je vrienden. Eén van die 'vriendinnen' heeft me een jaar of twee later nog een mail gestuurd omdat ze 'n feest wilde geven en de balans opmaakte. Ze wilde graag weer contact. Nu was dat net degene die het meest onbeschoft was (voor mijn gevoel dan). Ik denk dat dat kwam omdat ze mijn situatie wel confronterend vond. Mijn man was er vandoor met 'n ander, zij had haar man van een andere vrouw 'afgepakt'. Ze mailde af en toe en eindigde steevast met de opmerking: "Laten we snel wat afspreken!". Als ik dan reageerde met een aantal specifieke data waarop ik zou kunnen, nam zij pas ver na de laatste datum contact op met veel 'ik-had-'t-zo-druk-excuses' en eindigde vervolgens weer met "Laten we snel wat afspreken!" Als dit je een paar keer achter elkaar gebeurt, ben je er wel klaar mee. Ik wel ten minste. Ze heeft me onlangs weer gemaild en toen heb ik niks van me laten horen. Misschien gaat je vraag dus wel over mij?!

Joanne

Joanne

26-01-2011 om 10:21

Toch maar zeggen

Lastig dat je vriendin niet duidelijk is, ik zou haar proberen persoonlijk te spreken, bellen dus of langsgaan. Ik herken het wel, alleen precies andersom als Leanne. Meerdere vriendinnen van mij zijn gescheiden en hebben het ineens 'te druk' om het contact met mij aan te houden. Zijn druk met nieuwe vriendjes en uitgaan en hebben - lijkt het wel - de rust niet om een avondje met mij door te brengen. Ik vind het jammer en heb er bij een vriendin wat van gezegd. Ik zou nog eens bij haar eten, was uitgenodigd voor december 2009, ze mailde me voor een datum een week verder, wat mij niet uitkwam. Ik heb meteen meerdere suggesties gemaild voor wanneer het wel zou kunnen maar daar heeft ze al niet meer op gereageerd, op verjaardagen sms-t ze op het laatste moment af (te laf om gewoon even te bellen) en ik zie haar wel druk in de weer met andere vrienden (zie wel eens foto's op hyves) tja...het zei zo, inmiddels ben ik klaar met haar, op deze manier hoef ik geen vrienden te zijn, dan ga ik wel met anderen om, maar het is wel pijnlijk als iemand je zo laat vallen.

vriendin

vriendin

26-01-2011 om 17:29

Nee hoor leanne

Nee hoor Leanne, jij bent het niet.
En met mijn vriendin is het gelukkig ook opgelost, ze had het door omstandigheden erg druk.
Ik lees wel elke dag mijn mail, maar anderen dus blijkbaar niet. Het zal wel onzekerheid zijn van mijn kant dat ik dan allerlei negatieve dingen erbij denk.
Jouw verhaal komt me wel bekend voor. Als je problemen hebt zijn er veel mensen die afhaken. Zoiets heb ik zelf ook een keer gehad en dat is enorm pijnlijk. Een vriendin ( nouja, dat dacht ik dat ze dat was) zei zelfs dat ze er niets over wilde horen, veel te lastig. En van haar heb ik daarna ook nooit meer iets van gehoord. Dat valt je dan wel rauw op je dak. Sindsdien ben ik wel veel voorzichtiger geworden met dingen delen met vriendinnen.

Julie

Julie

27-01-2011 om 14:44

Vastberaden (ot)

Fijn dat je even wat liet horen. Sterkte en wijsheid gewenst bij beide processen!

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

28-01-2011 om 00:39

Gelukkig maar

Vriendin, prettig te lezen dat de reden drukte was, ik zat zelf al te denken aan persoonlijke problemen, heb de neiging me terug te trekken als het slecht met me gaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.