Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

oregano

oregano

23-11-2010 om 18:49

Vieren jullie nog sinterklaas en familieperikelen.

Mijn dochter is 13. Afgelopen jaren hebben we kadootjes "gedaan" met kerst bij mijn vriend en zijn oudere kinderen (nu 18 en 21). de dochter van mijn vriend heeft asperger, dus helemaal ontspannen en leuk is het nooit echt jammer genoeg.
Na het gedub wat te doen dit jaar met kerst met mijn moeder (vader is overleden)hebben we besloten het bij mijn vriend in Friesland te vieren, nodigen mijn moeder en zus en vriend en kids uit. Ook de kinderen van mijn vriend wil hij er graag bij (even afhankelijk welke dag ze wat ze met hun moeder gaan doen). Mijn zus heeft dan al sinterklaas gevierd met haar kids die nog geloven, mijn moeder ook daar.
Voor mij hoeft het dus even niet dit jaar, en nu is mijn dochter erg chagrijnig want volgens haar viert Iedereen (ja die kennen we al...) sinterklaas en krijgt iedereen wat, en geen kleine kadootjes.
Ik merk dat mijn hoofd bijna omloopt bij al het geplan en geregel en ik weet niet meer hoe ik het moet plannen.
Voor mijn vriend hoeft het helemaal niet, terwijl ik best wel iets kleins zou willen doen met Sinterklaas, hier bij mij, met z'n drieen. Maar daar zijn dan weer zijnkinderen niet bij.
Mijn dochter wil het wel bij mijn zus vieren op 5 dec maar daar wordt het gevierd zoals wij het ook altijd deden met een grote zak kadootjes , en dat vind ik nu niet leuk meer nu het geloof bij oncs over is.
Misschien maak ik wel teveel problemen maar ik zou blij zijn als het januari was en dat vind ik ook weer zo jammer, kan dat nu niet anders denk ik dan....Kan het niet gewoon ontspannen en gezellig zijn...
Alleen al de gedachte aan de combi van mijn moeder en de dochter van mijn vriend, krijg ik het al benauwd...
Dus er komt meer bij kijken merk ik nu dan de sinterklaasvraag, en onder welk kopje ik dit moet plaatsen weet ik ook niet.
(overgangsklachten misschien, ik denk zo moeilijk overal over
Bedankt voor het meedenken, als jullie het nog snappen tenminste want het is een warrig verhaal geworden volgens mij....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verrassing

De jongste is net zo oud als jouw kind en ik heb nog twee oudere kinderen. Hier is geen animo voor lootjes trekken. Wel 'verheugen' ze zich elk jaar op mijn pedagogisch doortimmerde gedichten. Na spelletjesavond met kadoos etc. heb ik vorig jaar gezegd dat ik niet meer begon aan al die kadootjes. We zouden samen uit eten gaan. Begrepen ze wel en vonden ze ook goed.
Maar ik had ondertussen toch wat kleinigheden verzameld. Die heb ik vooraf naar het restaurant gebracht en gevraagd of ze het wilden 'serveren' na het voorgerecht. Is zo gebeurd. dus na de soep kwam een karretje aan met allemaal kadootjes. Echt heel erg leuk. Maakt bijna niet uit wat erin zit. Oh ja, wel mét gedicht.

Bij 13-jarigen is dat laatste overigens wel weer iets belangrijker vanwege school en vriendinnen.

Misschien is er een Mc Donalds of zoiets bij jou in de buurt waar je iets dergelijks af kunt spreken. Kado in grote doos (maakt niet uit wat erin zit) en bij de bestelling je naam noemen en dan komt plots het kado tevoorschijn voor je dochter.

De verrassing en het verhaal daarna is eigenlijk nog leuker dan de kadoos zelf.

Dit jaar gaan we nog iets anders doen: we laten de kadoos in de winkels staan (wel ingepakt, met naam erop) en geven een envelop met daarop de GPS-coördinaten met huisnummer van de winkel. Moeten ze zelf gaan uitzoeken wat ze met die cijfertjes moeten. Daarna gaan we naar die winkels en 'verzamelen' zo de kadoos. Tot nu toe wil elke winkel wel meewerken. Dit wordt dan wel al een dag eerder gevierd (zaterdag).
Ik hoop dat je meer leuke tips krijgt.

Tsjor

Tijgeroog

Tijgeroog

24-11-2010 om 00:00

Waarom niet bij je zus?

Ik zou er denk ik voor gaan om het bij je zus te vieren, zoals je dochter graag wil. Dat scheelt een hoop gedoe en georganiseer en je dochter is er blij mee.
Waarom vind je het zelf niet leuk? Familie bij elkaar (als dat tenminste gezellig is), blije kinderen, je dochter blij... Wij zijn met mijn ouders ook altijd op die manier sinterklaas blijven vieren, later inclusief aanhang, terwijl er niemand meer was die geloofde. Alleen het bonken op de deur sloegen we over. En het waren altijd erg leuke avonden.

oregano

oregano

25-11-2010 om 19:02

Geen sinterklaas

Vriend wil gen sinterklaas meer vieren, onzin vind hij.
Zus wil alleen met eigen kids en oma,want ze gaan het ook 's middags vieren en willen verder geen groots gebeuren.
Dus het wordt nu met kerst, we weten nog niet de indeling van 1e en 2e kerstdag wanneer we wat gaan doen.
Ik laat het maar op me afkomen, belangrijkste is dat het gezellig is samen.

Rosase

Rosase

25-11-2010 om 21:36

Ga iets leuks doen met je dochter

Het feit dat je vriend geen zin in Sinterklaas heeft, wil nog niet zeggen dat jij er ook niets aan hoeft te doen. Dus kun je niet iets leuks voor je dochter verzinnen zodat jullie een beetje moeder-dochter qualitytime hebben?. Al is het maar samen een zoetsappige film kijken met een bak pepernoten, een banketletter en wat chocolademuizen onder handbereik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.