Relaties Relaties

Relaties

Bordkrijt

Bordkrijt

15-01-2009 om 17:17

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bordenwisser

Bordenwisser

15-01-2009 om 20:01

Verkeerde durp

...

Haha

Nee, inderdaad verkeerde dorp. De rollen beginnen hier langzaam om te draaien. De dames vonden dat ik moest "gaan leven". Daar bedoelden ze natuurlijk mee dat ik niet zo op hen moest letten, maar ik heb het letterlijk genomen. Veel bezoek, zelf niet meer schoenen uittrekken om geen overlast te veroorzaken, dochter lekker vriendinnetjes over de vloer, niet meer zachtjes op de trap, keukenbalkondeur niet meer extra zachtjes dichtdoen. Allemaal dingen waarbij ik vroeger rekening hield met de lieve oude buurman doe ik niet meer. Zetten zij de muziek hard, dan knal ik er klassieke muziek overheen, ik brand heerlijke wierook, olie en salie waar zij van kotsen, ik zorg dat ik gelijk met de leuke buren van een paar meter verderop naar buiten kom om dochter naar school te brengen, omdat de kleuter van die buren zo heerlijk luidruchtig haar liefde voor mijn dochter kenbaar maakt. Dochter mag één dag in de week al haar vriendinnen meebrengen voor de lunch en we zitten dan ook regelmatig met vijf kinderen aan tafel, die allemaal iets willen vertellen en zelf allemaal in huizen wonen waar je geen rekening met de buren hoeft te houden en dat dus ook niet doen. De onderburen hebben al een paar keer op hun plafond gebonkt, maar daar heb ik natuurlijk geen boodschap aan. Als ze willen klagen kunnen ze even aan de deur komen. Dan kunnen we netjes afspraken maken waar iedereen zich aan moet houden. Voor de eigenaar van het pand is het ook wel balen: als hij er zelf nog eens wil gaan wonen zijn wij hier niet meer gewend om rekening te houden met anderen. Eigen schuld.

amk

amk

16-01-2009 om 10:22

Briljante oplossing

dit vind ik dus een briljante oplossing. En geen speld tussen te krijgen. Want het zijn gewone leefgeluiden.

groet,
Angela

Te vroeg gejuicht

Helaas, vannacht was het weer helemaal mis. Om 17.00 uur ging ik bij een vriendin eten en toen ik om half elf terug kwam en mijn fiets in de schuur zette, ging de deur van de buren open en verkondigde een halfdronken buurmeisje, zonder dat ik ook maar één woord had gezegd, dat ze schijt aan me had. Binnen lag er een briefje op de mat dat er een feestje was. Dat is dus na 17.00 uur door de brievenbus in mijn deur geschoven. Lekker op tijd! Dat er een feestje was had ik inmiddels zelf ook al gemerkt: harde muziek, schreeuwende, gillende, boerende en lallende mensen tot diep in de nacht. Zelfs op de kamer van dochter was het niet uit te houden van de herrie. Om half twee heb vanuit een heldere ingeving de politie gebeld en heb gezegd dat ze niet hoefden te komen, maar of de agent aan de telefoon even mee wilde luisteren en in het dossier zetten dat ik blijkbaar toch niet zo'n aanstelster was als ze graag wilden geloven. Dat heeft de agent gedaan, hij kon het geschreeuw op de achtergrond horen. Vervolgens heb ik hem gevraagd of hij de dame die mij eerder zo betuttelend heeft toegesproken wil vragen of zij mij nog eens wil bellen van de week. Haar ga ik vragen om contact op te nemen met de eigenaar en hem te vertellen dat er dit keer dus wel degelijk overlast is geconstateerd. Wordt dus helaas weer vervolgd...

Jeetje

wat balen is het toch ook, vreselijk ! Ik hoop echt dat ze snel eruit moeten/gaan. Ik vind het ook zo stupide dat iemand aan je woord kan twijfelen, dan heb je nog een strijd om te strijden.

Sterkte en zet hem op !

Manda

Hoe gaat het bij jou?

Hier

gaat het wel weer ok, ik heb geklaagd en idd gezegd zoals jij adviseerde dat het om mijn dagelijks leven gaat (zwangere buik naar voren gestoken) en dat het voor mij wel heel belangrijk is.

Excuses volgde, advocaat heeft toegezegd er nu vaart achter te zetten en inmiddels ligt het concept dagvaarding inderdaad hier. Er wordt een dwangsom per dag voor de schutting gevraagd en een dwangsom voor betreden van onze grond. En erbij dat ze voor de rechtbank moeten verschijnen. Dit gaat dan komende week naar hun toe.

De advocaat noemde nog de eventuele mogelijkheid voor een kort geding, om de boel wat te versnellen, geen idee wat de haken en ogen daarvan zijn. Maar we wachten eerst de reactie van onze aso'buren af. Zij moeten nu ook een advocaat gaan nemen en dan wordt het ook serieus/kostbaar voor hun.

Hopelijk verhuizen deze lui met hun grote bek lekker zodra de huizenmarkt weer wat aantrekt, in elk geval zijn ze tzt het gebruik van onze grond kwijt en dat beperkt hun woongenot. Ik zal ook eens met de buren aan hun andere kant gaan praten, zij zitten met net zo'n situatie met deze lui. Misschien durven ze als ik het laat weten ook wel een procedure te starten.

Ik moest mezelf laatst ook verdedigen, een vriend van ons snapte niet hoe het mogelijk is dat je een rechtszaak tegen je directe buren wil voeren. Nou dat wil ik ook helemaal niet maar we kunnen niets anders. Gedoe, maar we gaan er voor !

Kort geding

Bij een kort geding is de dagvaardingstermijn korter, dat is een voordeel. Nadeel is dat de gedaagde (je buren dus) ook zonder advocaat mogen verschijnen. Als de voorzieningenrechter (de rechter in kort geding) het geen spoedeisende zaak vindt, kan hij je verzoek afwijzen. En dat kan in jouw zaak maar zo het geval zijn, want het gaat niet om een staking of een grote geldsom of dat je bijvoorbeeld je eigen huis niet meer kan bereiken door de schutting van de buren. Als ik jou was zou ik maar voor de bodemprocedure gaan. Want wijst de rechter je verzoek af, dan kun jij het kort geding betalen.
Die vriend van je heeft zeker nog nooit gedoe met zijn buren gehad? Ik heb ooit naar een huis gekeken dat precies was wat ik zocht, tot ik hoorde dat er nog een rechtzaak tegen de buren liep. Toen heb ik het huis maar uit mijn hoofd gezet. Helaas zit ik nu toch met vervelende lui.
Succes!

Bedankt

ik zal dit bespreken met de advocaat, ik vond googlend gisteren ook met name dit soort 'kort geding' rechtzaken bij spoedeisende kwesties, dat is het hier mij niet.

Ik heb heel veel aan jouw uitleg en adviezen !

Fijn!

Dat is mooi. Ik ben dan wel geen jurist, maar heb wel heel veel te maken gehad met dit soort procedures als 'hulpje'.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.