Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Vreemde opmerking van zwager

Mijn zwager was hier laatst en had een opmerking waar ik helemaal eng van werd. Hij had geen puf meer om ons nieuwe huis te zien en besloot in de woonkamer te blijven. Mijn jongste dochter was daar tv aan het kijken. Later vertelde hij aan ons wat ze zei daar. Ze ging strak tegen hem aanzitten keek van opzij zo naar hem en zei: wil je niet mijn slaapkamer zien?
Tegen ons zei ie van Zo daar begint ze al vroeg mee! En lach zelf in een deuk. Niemand reageerde of lachte en ik zat met mijn mond vol met tanden..Wat een idiote opmerking toch. Of stel ik me aan, vond mijn man later..Mijn man zei daar moet je niets achter zoeken, maar dat vind ik niet!!

Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes van LuNa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elx

Elx

07-02-2011 om 14:21

Weet niet

Zwager hoort natuurlijk heel wat anders dan wat jouw dochter bedoelt. Zij waarschijnlijk in alle onschuld.

Ik denk dat zwager gewoon een beetje overrompeld was door haar vraag, doordat hij het een andere invulling gaf. Zou me er niet al te druk om maken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

guera

guera

07-02-2011 om 14:54

Mmmm

ik had het ook gezegd kunnen hebben hoor.
Klinkt alsof je sowieso al een negatief gevoel hebt over je zwager....? dan komen die opmerkingen anders binnen....

Jet Burg

Jet Burg

07-02-2011 om 18:46

Ik vind het wel grappig

Ik vind zwagers opmerking wel grappig en had dus ook in een deuk gelegen en vervolgens met je dochter haar kamer bekeken, want het is natuurlijk lief gevraagd.
Ik zie het totaal als grapje, tenzij je zwager niet vertrouwd.

Micha

Micha

07-02-2011 om 19:44

Grapje

Ik vond het niet zo'n erg grapje. Ik zou er ook wel om kunnen lachen ja.

vlinder

vlinder

07-02-2011 om 19:45

Valt nog mee

Mijn vier jarige dochter had een nieuw t-shirt met daarop Hello Kitty. De dag kwam mijn broer langs. Type, surfer met in elke stad een ander vriendinnetje (zo ongeveer dan). Ze loopt op hem af met de vraag of hij misschien haar poesje wil zien.

Echt, je had het gezicht van mijn broer moeten zien. Hij had toch echt hele andere ideeën bij deze vraag. Hij moest wel lachen toen hij door had dat zij het over haar t-shirt had. Wel vertelde hij nog dat ze dit soort dingen niet meer moet zeggen tot ze minstens 18 jaar is. Dat vonden wij dan wel weer grappig maar zij snapte daar natuurlijk niets van.

Ik zou mij er in ieder geval niet druk om maken. Je zwager bedoelde er niets mee. Het flapte er zo uit. Je dochter zei ook niets verkeerds.

Mariette

Mariette

07-02-2011 om 21:12

Vreemd

Goh dat jullie dat allemaal zo leuk vinden. Ik vind er niets aan maar dat komt omdat ik een maand geleden, toen de grote misbruikzaak rond het kinderdagverblijf speelde ik een deskundige psychiater over dit soort mensen hoorde. Hij gaf letterlijk dit voorbeeld: "ze leggen alles wat een kind zegt als seksueel uit. Als een kind bijvoorbeeld zegt goh, oom wil je mijn kamer zien" denken ze meteen dat het kind seks met hem of in ieder geval meer met hem wil.
Ik zeg niet dat deze man tot 'dit soort mensen' hoort. Ik zeg wel dat hij precies doet wat die psychiater vertelde. Het verschil is wellicht wel dat deze man het als grapje brengt en daardoor voor mij als onschuldiger overkomt. Maar... ik vind het geen leuk grapje. Integendeel, ik vind het een zeer slecht gevoel voor humor.

Mariette

Elx

Elx

07-02-2011 om 21:20

Alles

Ik denk dat daar t verschil ligt. Als hij inderdaad alles wat kind zegt, seksueel opvat, is het creepy. Eenmalige opmerking, omdat hij bij zo'n vraag even andere associaties heeft, niet zo'n probleem, denk ik.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

guera

guera

08-02-2011 om 10:56

Oh jee!

voor je het weet word je opgepakt tegenwoordig. Ik heb een enorme dirty mind en vat ook heel veel ook dubbelzinnig op. Ik vind het wel lollig. Onze dochter van 5 is altijd hysterisch bij vreemden dus zeggen wij altijd dat ze dat maar moet volhouden tot ze 21 is.
En dat van die kamer zou ik ook gezegd kunnen hebben.
Het gaat zo enorm om de context en de verhoudingen. Als je je zwager al een creep vindt dan valt zo n opmerking verkeerd. Als je gewoon een lollige dirty mind familie hebt dan is het lollig. Tja.....

Mariette

Mariette

08-02-2011 om 21:15

Lollig vs ranzig

tja je hebt dat soort 'lollige' families/ familieleden die dubbelzinnige opmerkingen maken. Vaak ook lachen om een volkomen goed bedoelend onschuldig kind die dan ook weer niet begrijpt waarom men lacht. Ikzelf vind dat niet fijntjes.
Ik weet nog hoe gegeneerd ik me voelde als dat gebeurde met die ranzige oom (ten minste nu vind ik hem ranzig) toen ik elf was. En iedereen maar meelachen om popi-oom niet af te vallen. Sommigen als een boer die kiespijn had weliswaar maar niemand dacht eraan dat zoiets niet leuk is voor het kind in kwestie.
Ook al is de opmerking in de eerste posting geen uiting van pedofiele neigingen, in vind het niet getuigen van afstemming op het kind. Als ze er ten minste bij was. Hoe oud is het kind eigenlijk.

M

koentje

koentje

09-02-2011 om 10:31

En deze dan

;Mijn zoontje van drie was op een hete dag in het kinderbadje aan het spelen ze waren in hun blootjes, met zijn kleine neefje. Wij, de moeders en grote neef (16) zaten er omheen.
Op een bepaald moment zit mijn zoon met zijn billen naar grote neef, waarop hij inde lucht een grijpgebaar maakt alsof hij iemands van achter bij de heupen pakt en komt met zijn bekken naar voren. Daarbij de woorden:"Stop je leuter in een peuter"

Grappig?
Ik was perplex.

Kwestie van smaak

en mijn soort humor is het niet, bovendien als je een nieuw huis hebt dan moet de gast gewoon leuk en enthousiast doen, zeker naar een kind. Dus dan zet je jezelf over heen en ga je gewoon alles langs en dan zeg je overal iets aardigs over.

Rosase

Rosase

09-02-2011 om 13:42

Ja, die is smakeloos

Koentje,

Dat is gewoon geuzentaal onder pubers.

De eerste keer dat ik hem hoorde stonk ik ook perplex.Was bij een bedrijfsbezoek tijden de introductie week op het hbo. Kreeg wel een heel apart idee van mijn "stoere" klasgenoten.

Was zijn moeder ook perplex? Of kreeg ie van haar wel een veeg uit de pan?

Het ligt er aan

als mijn zwager deze opmerking zou maken,zou ik er om kunnen lachen.ik vertrouw mijn zwager en vind dit gewoon humor.ik weét dat ik er niets achter hoef te zoeken.

de opmerking van Koentjes neef*stop je leuter in een peuter* vind ik van een geheel andere orde,dat vind ik niet kunnen ,heel grof en kwetsend.
ik zou daar ook zeker wat van gezegd hebben.

Evenzo

Evenzo

09-02-2011 om 13:47

Koentje

Als ik de moeder van die tiener was, had hij direct een fikse draai om zijn oren gekregen van mij. Zoiets zeg je gewoon niet, ook niet als je 16 bent!!

koentje

koentje

09-02-2011 om 14:48

Gelukkig

werd zijn moeder inderdaad even heel boos. Maar ook zij had een moment van perplex staan!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.