Relaties Relaties

Relaties

Saskia

Saskia

25-08-2009 om 10:39

Vriendschap man/vrouw

Hoe zouden jullie reageren als je man vertelde dat hij op zijn vakantie, waar jij niet mee was, een aardige, gezellige vrouw heeft ontmoet en met haar heeft afgesproken om een week na de vakantie samen te lunchen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxx

Maxx

25-08-2009 om 10:50

Nou

Ik zou een borrel oid voorstellen, zodat jij kennis met haar kan maken. Aangezien ze nu allebei weer in Nederland zijn, kan dat gemakkelijk.
Veel plezier, Maxx

zou er niet blij mee zijn. Zoals Maxx hierboven zegt, is meegaan misschien een idee (als manlief dat tenminste wil). Misschien zie je spoken en is het inderdaad gewoon vriendschap.

Niet

gelijk spoken zien. Hij is er eerlijk over dat zegt al heel veel. En kan ze idd niet thuis bij jullie komen dan zie je snel genoeg hoe het tussen hun gaat.

Saskia

Saskia

25-08-2009 om 11:20

Andersom

Het gaat niet om mijn man. Ik heb op vakantie een man ontmoet met wie het gelijk klikte. We hebben veel samen gegeten, met een groepje, en zijn naar het strand geweest. Na thuiskomst heeft hij gebeld en me uitgenodigd om te lunchen. Als het mijn man zou zijn zou ik daar niet blij mee zijn. Ik zal wel snel genoeg merken of hij alleen vriendschappelijke bedoelingen heeft of dat hij wat anders van plan is.

koentje

koentje

25-08-2009 om 11:41

Weet

waar je aan begint. En denk goed na voor aan een relatie met een getrouwde man begint...

Kaaskopje

Kaaskopje

25-08-2009 om 12:15

Saskia

Als je hem samen met je man uitnodigt bij jullie thuis zul je er snel genoeg achter komen.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-08-2009 om 12:16

Koentje

Loop je niet een béétje op de feiten vooruit?

Tinus_p

Tinus_p

25-08-2009 om 12:33

Hmm

Saskia:
"Ik zal wel snel genoeg merken of hij alleen vriendschappelijke bedoelingen heeft of dat hij wat anders van plan is."
Weet hij dat je een partner hebt, en was hij op vakantie al 'wat van plan'?

Saskia

Saskia

25-08-2009 om 12:51

Geen geflirt

Ik heb op vakantie niets gemerkt van geflirt. We hebben het wel gehad over mijn relatie die op zijn eind loopt. Ik ben het afgelopen half jaar bezig geweest mijn relatie te redden en maar mijn partner heeft erg veel twijfels over ons en wil geen toezeggingen doen, het is een nogal gecompliceerd verhaal. Het laatste waar ik op zit te wachten zijn verwarrende situaties maar ik vind het wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen.

Christientje

Christientje

25-08-2009 om 13:40

Jaloers

Mijn antwoord op je 1e vraag zou zijn 'ik zou jaloers zijn wanneer mijn man alleen op vakantie zou gaan en daar een leuke vrouw zou leren kennen, waarmee hij uit eten wil bij thuiskomst.'
Ik begrijp dat het precies andersom is, nu ik alles doorgelezen heb. Jouw relatie loopt op z'n eind, dat heb je die man verteld en het klikt en hij wil contact houden. Misschien zie ik dingen die er niet zijn, maar wanneer je tegen een man zegt dat je relatie op z'n eind loopt en je hebt gezellig contact samen, dan zou hij best eens kunnen denken dat er 'meer inzit' ?
Christientje

Verwarrende situaties

Als je geen zin hebt in verwarrende situaties moet je niet gaan lunchen. Als je eigenlijk wel zeker weet dat je man dit niet leuk vindt en je wil het gezeur er niet over hebben..............niet doen! Dan zou ik het bij telefooncontact en mail houden.

dynastie

dynastie

25-08-2009 om 13:48

Niet doen

"Als het mijn man zou zijn zou ik daar niet blij mee zijn."

Dan moet je het niet doen. Behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden. Ook als je relatie op zijn eind loopt. En maak eerst af waar je mee bezig bent voor je je in nieuw avontuur stort.

Primavera

Primavera

25-08-2009 om 13:59

Oranje licht

Saskia:"We hebben het wel gehad over mijn relatie die op zijn eind loopt... Het laatste waar ik op zit te wachten zijn verwarrende situaties maar ik vind het wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen."
Dit lijkt me een oranje licht situatie. Jij zit in een situatie, waarin je erg ontvankelijk bent voor vriendelijkheid van andere mannen. Hij weet dat en nodigt je alleen(?) uit. De kans op verwarrende situatie lijkt me groot.
Hebben jullie het ook over zijn partner gehad. Heeft hij die of niet? Dat is me niet helemaal duidelijk uit je verhaal. Ik denk dat je hoe dan ook eerst duidelijk moet hebben wat je met je relatie-die-op-zijn-eind loopt doet, voordat je gaat lunchen. Wil je daar nog in investeren, dan is het denk ik normaal om je partner bij de lunch te betrekken.
Heb je eigenlijk geen zin om met je huidige partner erbij te lunchen dan vraag ik me af waarom je nog wacht op toezeggingen van zijn kant. Hij twijfelt dan nog, maar jij bent kennelijk al uitgetwijfeld. Zeggen dat je het twijfelen beu bent en het wat jouw betreft afgelopen is als hij zo moeilijk kan beslissen kan hem ook ineens over zijn twijfel heen helpen en maakt de zaak tenminste duidelijk.
Wat zijn eventuele partner betreft geldt hetzelfde. Bestaat die, dan bij de lunch betrekken om nog een nieuw iemand te leren kennen.
Kortom of je remt en nodigt de partner(s) uit bij de lunch of je besluit dat er weinig te remmen valt omdat jouw relatie eigenlijk afgelopen is en hij geen relatie heeft en dan geef je flink gas en zet je eerst een punt achter je eigen relatie en dan zie je wel of het alleen een vriendschap wordt, meer dan een vriendschap of juist geen vriendschap wordt. Bij twijfel remmen en lunch uit of afstellen, dan weet je zeker dat je niet in verwarrende situaties terecht komt.
Groetjes Primavera

Saskia

Saskia

25-08-2009 om 14:13

Voor mij heel duidelijk

Ik heb er alles aan gedaan om mijn relatie te verbeteren maar hoe harder ik probeer, des te meer mijn partner zich terug trekt. Teken aan de wand is dat ik toen ik terug kwam van vakantie afstandelijk werd begroet, geen kus, en mijn partner direct ging slapen en de volgende ochtend om 6 uur op vakantie ging. Ik heb hem expliciet gevraagd of dit betekende dat het nooit meer goed komt tussen ons maar daarop wilde hij geen antwoord geven. En ik wil niet degene zijn die de relatie beëindigt omdat ik nog steeds van hem houd.
Dat alles staat los van mijn lunchafspraak. Ik zei dat ik het niet prettig zou vinden als mijn partner zoiets zou doen, maar ik weet zeker dat hij zich daardoor niet zou laten tegenhouden. De lunchafspraak is wat mij betreft vriendschappelijk en ik ben op het moment niet ontvankelijk voor mannen met romantische bedoelingen. Die vermoed ik ook niet bij deze man, maar ik wil toch graag weten of zijn vrouw er vanaf weet.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-08-2009 om 15:06

Met je extra informatie erbij

Krijg ik ondanks je dappere woorden dat het vriendschappelijk is toch een ander beeld van de situatie. Als blijkt dat de vakantievriend 'thuis' best van je gecharmeerd is, is het misschien toch lastig om dat te negeren. Helemaal als je huwelijk op zijn laatste pootjes loopt.
Het is denk ik voor jou heel belangrijk om een standpunt in te nemen. 1. Sta je open voor een nieuwe relatie? Omdat je weet dat je huwelijk ten einde loopt zou je het 'risico' op romantische verwikkelingen met de vakantievriend kunnen accepteren. Persoonlijk vind ik het niet echt een charmante manier om uit elkaar te gaan, maar goed.. hoe vaak kom je iemand tegen waarmee het echt klikt? 2. Ga je voor alles proberen om het huwelijk te redden? Dan lijkt het mij geen goed idee om met een andere man te lunchen. Geef je man geen kruit om mee te schieten dus.

Primavera

Primavera

25-08-2009 om 15:38

Simpel

Saskia:"maar ik wil toch graag weten of zijn vrouw er vanaf weet." De oplossing is simpel: vraag of zijn vrouw meekomt, dan weet ze er tenminste zeker van.
Het lijkt me absoluut noodzakelijk dat ze ervan af weet om niet in situaties terecht te komen als deze: http://www.ouders.nl/cgi-bin/TMMforum/NFshowpost.cgi?actueel=0&archief=1thread=146885&forum=28&post=2357225

Persoonlijk heb ik 2 maanden geleden tijdens een werkdiner een man leren kennen waar het er wel inzit dat er zich een vriendschap kan ontwikkelen en waar ik bovendien vaker mee te maken zal krijgen door werk en gemeenschappelijke vriendschappen. Het volgende etentje is expres gepland inclusief partners en gezin zodat iedereen elkaar leerde kennen. Hartstikke gezellig en voor herhaling vatbaar. Ik verwacht van hem hetzelfde als hij met iemand vriendschappelijk wordt. Zijn vrienden worden ook vroeg of laat aan mij voorgesteld, alleen met iemand van het andere geslacht gebeurd dat net iets eerder.

Dat je zeker weet dat je man zich niet door een vervelend gevoel van jou zou laten tegenhouden is natuurlijk geen excuus om het alvast zelf te doen. Als je (nog) van je partner houdt waarom zou je dat doen? Je komt alleen maar nog een stukje verder van elkaar te staan, Ga je hem ook vertellen dat je met een andere man gaat lunchen of communiceren jullie helemaal niet meer met elkaar?
Jullie relatie klinkt doodongelukkig. Ik denk niet dat het 'vanzelf' goed komt door af te wachten en langs elkaar heen te leven. Of je forceert de boel en begint weer met elkaar te communiceren (kan goed of fout gaan) of je wacht af tot één van beide de moed heeft om de knoop door te hakken. Meestal gebeurt dat als één van beiden vroeg of laat iemand tegen komt die wel warmte, vriendschap en interesse kan geven in schril contrast met de dagelijkse eenzaamheid.
Je zegt dat je nu niet ontvankelijk bent voor mannen met romantische bedoelingen, maar dat ben je snel genoeg. Ieder kilheid, niet gegeven kus of onverschilligheid doet weer een druppel uit de liefdesemmer wegsijpelen. Iedere in aanraking komen met hoe je het wel zou willen maken de barsten groter en opeens is ie leeg.
Ik heb er niet veel ervaring in, maar met wat ik om mij heen heb gezien bij relatiecrisissen was de kans op het weer lijmen van de breuk een stuk groter in die gevallen waarbij er niet gewacht werd tot de twijfelende partner zijn afscheidsproces afgelegd had, maar waarbij de boel geforceerd werd doordat de ander partner stampij maakte of besloot dat ze het zelf niet meer zo trok.
Nou ja, sterkte. Doe in ieder geval niets stiekem, ook niet alleen vriendschappelijk, want de kans op vervelende situaties wordt dan groot.
Groetjes Primavera

koentje

koentje

27-08-2009 om 11:13

Kaaskopje;

Ja, klopt!!
Ik ben een heel zwartgallig type!

linda

linda

31-08-2009 om 20:08

Ik zou het niet leuk vinden...

maar weet je... als jouw eigen relatie op z'n laatste pootjes loopt...

wie weet is het wel dé manier om m te redden. Als jouw eigen partner het zo zou doen, zonder om jouw gevoelens te denken, dan kun jij het ook doen.

Laat ik het zo zeggen: been there, not done it, eeuwig spijt van -zoek een relatietherapeut (of 2 tegelijk) als je relatie je toch nog lief is (of als er kinderen in het spel zijn).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.