Relaties Relaties

Relaties

vastberaden

vastberaden

08-09-2009 om 12:57

Vriendschap met mannen

Tot mijn vriendenkring behoort - uiteraard? - een aantal mannen. Sommige mannen ken ik nog van vroeger, sommige heb ik recent leren kennen en sommige hebben mijn man en ik als stel leren kennen.

Nu heb ik 1 vriend waar ik regelmatig mee sport. Hij is ook masseur en hij heeft al een paar keer aangeboden om me te masseren. Mij lijkt dit dus heerlijk. Momenteel heb ik nogal veel werkdruk dus dan is het extra lekker.
Toen ik hierover vertelde aan mijn man, reageerde hij behoorlijk heftig. In redelijk onbedekte bewoordingen gaf hij aan dat hij dat helemaal niet ziet zitten.

Eigenlijk vind ik dat ik dat prima kan doen. Ik heb niks met die vriend (ja: een waardevolle vriendschap), ik wil niks met hem en dat geldt vv ook. Maar ik weet zeker dat áls ik het doe, ik een huis met ellende zal hebben.

Laatst heb ik gelunched met een mannelijke oud-collega. Gewoon op een terras in mijn woonplaats. Heel gezellig, niks aan de hand. Maar dat heb ik niet eens verteld.
Maar eigenlijk wil ik dat niet. Ik wil daarin gewoon eerlijk kunnen zijn. Zonder ruzie te krijgen.

Mijn man gelooft niet in man-vrouw vriendschappen. Ik wel.

Hoe gaan jullie om met dat soort verschillen van inzicht? Trek je je eigen plan of pas je je aan? Of is er nog een soort tussenvorm? Of hoort dit (niet doen dus) bij het rekening houden met elkaars gevoelens?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Morgana Fata

Morgana Fata

08-09-2009 om 13:12

Ben jij het?

Ben jij DE vastberaden?
In dat geval zal je man dit misschien zien als een deel van van je zelfstandigheidsproces. Daar zat hij natuurlijk toch al niet op te wachten he? Hij wil geen verandering bij jou.
Ik vind het wel kunnen hoor, maar kijk vooral na het achterliggende probleem.

Hoe toepasselijk!

Ik vind het wel kunnen, vriendschappen tussen mannen en vrouwen. Maar er zijn ook zoveel voorbeelden waar het uiteindelijk niet bleek te blijven bij een platonische relatie. Ik heb diverse mannelijke vrienden waar ik nooit iets mee heb gehad en nooit mee zal krijgen. Heb ook mannelijke kennissen, die denken hun slag te kunnen slaan. Moeilijke is, dat ik het van te voren nauwelijks kan inschatten. En soms is een "nee" genoeg en wordt de omgang voortgezet, en soms blijk de vriendschap toch een illusie te zijn.

Fély

Morgana Fata

Morgana Fata

08-09-2009 om 13:51

Moeilijk hoor

Het klinkt vast wat lullig, maar dit zat er natuurlijk aan te komen. Jij wilde meer tot jezelf komen, hij wilde dat niet. Jij doet het toch, en nu sta je lijnrecht tegenover elkaar.
Hoe gaat het verder met de relatie? Zit er verder al verbetering in? En hoe zie je de toekomst?
Dit soort dingen verzwijgen, of niet ter sprake brengen, zorgt ervoor dat je relatie een hele andere wending krijgt. Of je dan oprecht kan spreken van gelijkwaardigheid weet ik niet. Zou je ermee kunnen leven? En wat is het alternatief?

mamamia

mamamia

08-09-2009 om 15:45

Seks

Ik denk dat je man jou wel vertrouwd, maar die vriend(en) niet. Mijn man heeft het ook wel eens gezegd. Hij heeft er niks op tegen dat ik met een man op een terrasje zit of what ever. Maar zijn idee is dat negen van de tien mannen er toch ietsje meer bij voelen. Hoe vaak zeggen ze ook alweer dat een man per dag aan seks denkt? Jouw man weet dat, heeft hetzelfde en weet dat die andere mannen dat ook hebben.

Kiki

Kiki

08-09-2009 om 16:08

Ik geloof wel in vriendschappen met mannen

ik heb zat vrienden zonder dat ik daar meer mee wil.
Om eerlijk te zijn zou ik het als nogal beledigend ervaren als mijn man daar moeilijk over zou doen.

Vertrouwen is toch het allerbelangrijkste in een relatie

Mamamia

mamamia*Ik denk dat je man jou wel vertrouwd, maar die vriend(en) niet*
daar gaat het niet om,als de man van vastberaden zijn vrouw vertrouwd,moet dat voldoende zijn.

mamamia*Hoe vaak zeggen ze ook alweer dat een man per dag aan seks denkt? Jouw man weet dat, heeft hetzelfde en weet dat die andere mannen dat ook hebben. *

Dat vind ik wel een heel vreemde opmerking,alsof het denken aan sex betekend dat hij met iedere vrouw het bed in wil stappen.
ik denk ook regelmatig aan sex,maar ben zo monogaam als wat,of ik nou in de kroeg ben of in de supermarkt mannen tegenkom,ik denk er niet aan om vreemd te gaan,dat is gewoon een principe van me,terwijl ik dus best weleens aan sex denk,dat staat los van elkaar.

of denk jij,mamamia,dat elke man zowiezo een vreemdganger is? alleen maar omdat hij regelmatig aan sex denkt?

Yvon Meijer

Yvon Meijer

08-09-2009 om 16:38

Vriendschappen

Als je relatie heel goed is en je zeker van elkaar bent en je vertrouwt elkaar, dan lijkt me een vriendschap man-vrouw geen enkel probleem. Maar als je relatie al spanningen heeft en misschien wat wankelt zoals bij jou het geval is, dan kan ik me heel goed voorstellen dat hij daar moeite mee heeft en er onzeker van wordt. Moet je andersom eens voorstellen dat je man op de massagetafel ligt en een dame zijn rug insmeert met olie en haar handen over zijn blote rug laten gaan. Wat zou jij er van vinden?

mamamia

mamamia

08-09-2009 om 16:54

Even wat rechtzetten

Sus-anne, het gaat mij erom hoe in het algemeen de mán denkt. Ik zelf denk gewoon als een vrouw hoor, net zoals jij zo te lezen! Ik denk zeker niet dat mannen potentiele vreemdgangers zijn.

Maar ik verplaats me even in de man van vastberaden. Want vastberaden vraagt zich af waarom hij er zo'n moeite mee heeft, vertrouwt hij haar soms niet?

Jawel, haar wel. Hij weet wel dat vastberaden gewoon lekker gemasseerd wil worden, zonder dat ze daarbij aan sex denkt. Maar hij vertrouwt die kerel voor geen cent. Hij weet wel zeker dat die andere man het maar al te lekker vindt om vastberaden te masseren.

Mijn eerste posting was wat kort ivm tijdgebrek, ik hoop dat ik het nu duidelijker heb kunnen uitleggen wat ik bedoel!

Gr mamamia

Balletmama76

Balletmama76

08-09-2009 om 18:01

Vriendschappen met mannen...

...ik heb meer mannelijke dan vrouwelijke vrienden en collegas. Helemaal niks mis mee, zolang iederen in het speel weet, dat het maar vriendschap is en blijft.

En ja, schunnige grapjes worden er ook weleens gemaakt.

Zo was ik eigentlijk altijd al, dat ik beter met mannen kon dan met vrouwen. Heb ook altijd wel een beste vriendin gehad, maar de meeste vrienden van mij zijn gewoon mannen.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-09-2009 om 01:54

Mamamia en vastberaden

Want vastberaden vraagt zich af waarom hij er zo\'n moeite mee heeft, vertrouwt hij haar soms niet?

Jawel, haar wel. Hij weet wel dat vastberaden gewoon lekker gemasseerd wil worden, zonder dat ze daarbij aan sex denkt. Maar hij vertrouwt die kerel voor geen cent. Hij weet wel zeker dat die andere man het maar al te lekker vindt om vastberaden te masseren. ===

Ik lees vaker dat mensen dat zo zien. Maar wat maakt het voor hém uit of de vriend zijn vrouw wil versieren als zijn vrouw daar totáál niet ontvankelijk voor is, als zijn vrouw hem daar zó'n zeker gevoel over kan bieden dat hij zich daar volledig gerustgesteld in kan voelen. Vrouwen zijn toch geen willoze popjes die hun man ogenblikkelijk vergeten zodra een andere man in haar buurt begint te kwijlen? Me Tarzan, you Jane! Ik zou het trouwens wel netjes vinden als vrouwlief een vriend die overduidelijk op de versiertoer gaat uit zijn rol van vriend zet.
Of je de gevoelens van de man van Vastberaden nu voortkomen uit 'ongerustheid' of uit onredelijke jaloezie kan ik niet beoordelen, maar ik vind wel dat Vastberaden rekening moet houden met wat voor hem acceptabel is en zo'n massage is blijkbaar meer dan hij verdragen kan. Niet doen dus. Samen een kop koffie drinken of sporten: wel doen.

Vriendschap wel maar..

..massage Mwah, dat toch niet.
ik heb ooit samen met een vriendin een massagecursus gevolgd. Hartstikke leuk. Mannen en vrouwen door elkaar, maar alles heel discreet en grote handdoeken om bep delen af te dekken.
Maar toen was vriendin een keer ziek en werd ik ingedeeld bij een meneer. Een voor mij niet aantrekkelijke meneer, maar toch kreeg ik een wat vreemd gevoel toen ik zijn rug masseerde. Het is toch wel een wat intiem contact, bijna erotisch. Ik heb dat gevoel natuurlijk makkelijk kunnen onderdrukken, ik kende die man niet persoonlijk en vond hem ook niet leuk om te zien. Maar bij een goede vriend.... tja daar zit vaak toch ook aantrekkingskracht bij dus dan zou ik het niet zo gauw doen.

Masseren kostte mij...

...in het verleden zeker drie vriendschappen!

Ik kan daar hele lange verhalen over kwijt maar neem van mij aan dat ik me alleen nog maar laat masseren door mijn eigen partner of door een erkende fysiotherapeut in een praktijk als ik keihard door mijn rug ben gegaan, anders niet.

mirreke

mirreke

09-09-2009 om 12:16

Masseren

Mijn lief is masseur, die ook bij mensen thuiskomt. Hij geeft allerlei soorten massages, aan vrouwen en mannen. Het is idd een soort intieme handeling, maar juist omdat hij professioneel (dus als beroep) bezig is, gaat dat vanzelfsprekend nooit over een grens.
Ik kan me voorstellen dat het onduidelijker zou kunnen zijn voor je man wanneer jij gemasseerd wordt door een masseur die je als vriend hebt leren kennen en die het nu als een vriendendienst aanbiedt. Misschien wil hij je bij jullie thuis komen masseren zodat het voor je man ook vertrouwd is...?
Overigens vind ik ook dat mannen en vrouwen gewoon vriendschappen kunnen hebben zonder dat dat tussen partners tot problemen moet leiden. Zelf ben ik eerlijk gezegd meer op vrouwen gericht, mijn lief heeft vriendschappen met zowel mannen als vrouwen. Geen probleem, voor beiden niet.

Tirza G.

Tirza G.

09-09-2009 om 13:38

De grenzen van de relatie

Wat mij in mijn lange, lange levenservaring wel eens opvalt: als mensen beginnen te pulken aan de eerder schijnbaar zo logische grenzen in hun relatie mbt vriendschappen met het andere geslacht, is of gaat er iets mis.
Koffiedrinken, samen sporten, samen uit, masseren: allemaal dingen die dan ineens tot drie cijfers achter de komma uitgeplozen moeten worden. Koffiedrinken mag, maar dan alleen ergens waar ook andere mensen zijn, alleen op werkdagen, zonder likeurtje. En als dat dan "vaststaat", wordt er aan gemorreld. Goh, waarom eigenlijk niet in het weekend, waarom eigenlijk niet in een leuke rustige uitspanning in het bos, waarom eigenlijk géén likeur......
Ik denk (nogmaals, ervaring ) dat het niet gaat om de koffie of de randvoorwaarden. Het gaat om die grens, die wordt blijkbaar ineens als beknellend ervaren. En dáár zit het probleem, niet in die koffie of die massage.

Tirza

Laminaat

Laminaat

09-09-2009 om 14:47

Massage

Kennen jullie deze scene uit Pulp Fiction nog over een voetmassage?

http://www.youtube.com/watch?v=1Fn4Wkat7Ic

Groetjes,
Laminaat

Laminaat

Laminaat

10-09-2009 om 19:59

Voetmassage tekst

Voor de youtubehaters:

Jules: Whoa, whoa, whoa, whoa... stop right there. Eatin' a bitch out, and givin' a bitch a foot massage ain't even the same fuckin' thing.
Vincent: It's not. It's the same ballpark.
Jules: Ain't no fuckin' ballpark neither. Now look, maybe your method of massage differs from mine, but, you know, touchin' his wife's feet, and stickin' your tongue in her Holiest of Holies, ain't the same fuckin' ballpark, it ain't the same league, it ain't even the same fuckin' sport. Look, foot massages don't mean shit.
Vincent: Have you ever given a foot massage?
Jules: [scoffs] Don't be tellin' me about foot massages. I'm the foot fuckin' master.
Vincent: Given a lot of 'em?
Jules: Shit yeah. I got my technique down and everything, I don't be ticklin' or nothin'.
Vincent: Would you give a guy a foot massage?
[Jules gives Vincent a long look, realizing he's been set up]
Jules: Fuck you.
Vincent: You give them a lot?
Jules: Fuck you.
Vincent: You know, I'm getting kinda tired. I could use a foot massage myself.
Jules: Man, you best back off, I'm gittin' a little pissed here.

(Pulp Fiction 1994)

Groetjes,
Laminaat

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.