Relaties Relaties

Relaties

Roosje77

Roosje77

09-03-2011 om 21:32

Waarom word je niet meer binnen gevraagd?

Ik heb deze week al 3 keer gehad dat ik bij bekenden iets moest langsbrengen (2 kennissen en de buurvrouw). Het verbaast mij ontzettend dat ik dan niet wordt binnengelaten! Ik bedoel niet jas uit en thee drinken, maar gewoon even al staand in de woonkamer het dingetje afgeven en even een kletspraatje. Maar vervolgens sta je wel buiten 10 minuten op de stoep te kletsen.
Zelf vraag ik mensen altijd direct "wil je even binnenkomen", al is het alleen maar om die koude lucht tegen te houden, maar ook omdat ik dat gewoon aardig vind. Of verlang ik teveel?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

09-03-2011 om 21:59

Omdat het binnen een puinhoop is?

Misschien was het huis niet visitevriendelijk genoeg in orde en zouden ze vervelend vinden om je in een puinhoop binnen te vragen?
Misschien was er in de woonkamer een kind aan het huiswerk wat er absoluut niet tegen kan om afgeleid te worden?
Misschien lag er een zieke echtgenoot op de bank te snurken?
Misschien zat er in het nisje naast de boekenkast een geheime minnaar die zich aan het zicht probeerde te ontrekken?
Misschien hebben ze net een neurotische kat aangeschaft die niet op vreemden gesteld is?
Geen idee, er kunnen legio redenen zijn waarom iemand je op dat moment even niet iemand binnen wil hebben. Ik zou het niet op mezelf betrekken of er iets achter zoeken.
Groeten Primavera

sassie

sassie

10-03-2011 om 12:32

Of...

Ze denken er gewoon niet verder bij na. Als de buurvrouw iets komt langs brengen, laat ik haar ook niet binnen en handel ik het gewoon bij de deur af. Niet omdat ik haar niet binnen wil hebben, maar misschien heeft buuf het al druk genoeg en komt het even snel langs brengen.
En er kunnen legio andere redenen zijn zoals hierboven aangegeven zijn.

Ik zou zeggen…zoek er niet teveel achter. Mensen doen wel vaker dingen zonder enige reden. Hoeft dus totaal niets met jou te maken te hebben.

Massi Nissa

Massi Nissa

10-03-2011 om 13:51

Hee grappig

Ik neem regelmatig iets voor andere bewoners van ons appartementencomplex aan. Als dat pakje dan wordt opgehaald, is het nog nooit in me opgekomen om de buurman/vrouw in kwestie binnen te vragen. En ja, vaak mondt het wel uit in een praatje op de drempel (overigens uit de wind, wij wonen twee hoog en de voordeur is binnen). Gos.
Groetjes
Massi

Kaaskopje

Kaaskopje

10-03-2011 om 14:52

Nee zeg...

verwacht jij echt dat je overal altijd naar binnen gevraagd wordt? Als er 10 minuten voorbij gaan bij de deur met kletspraatjes, hoe ontstaat dat dan? Met andere woorden: Van wie gingen de kletspraatjes bij de deur uit? Hield jij ze aan de praat, of waren die mensen lang van stof? Afgeven betekent afgeven, dat is een korte handeling.
Als het mij gezellig lijkt om bij te kletsen met iemand waar ik iets af moet geven, bel ik van te voren op met de vraag of dat gezellig is en daar tijd voor is. Ik verwacht niet automatisch dat ik binnen gevraagd word.

Primavera

Ik zie die minnaar al voor me, op zijn hurken naast de boekenkast. Geweldig!
Bij ons zou de puinhoop in huis trouwens wel een reden kunnen zijn.

Roosje77

Roosje77

10-03-2011 om 20:25

Reactie

Ik verwacht helemaal niet dat ik steeds binnen wordt gevraagd door! Er wordt hier net gedaan alsof ik lang van stof ben en mensen mij buiten de deur willen houden. Dat is echt niet het geval.
Ik bedoel het gewoon vanuit een houding van gastvrijheid, net zoals ik al zei "wil je even binnenkomen". Ik zeg dan in de praktijk heus wel vaak "nee hoor, bedankt, ik kom alleen wat afgeven". Het gaat erom dat ik gastvrijheid mis. En die 10 min op de stoep gingen dan ook echt niet van mij uit. Ik kreeg allerlei vragen van "hoe was dit en dat" enzo. Maar ik vind dus wel, dat als je met iemand aan jouw deur zolang staat te praten, dat je dat dus net zo goed even binnen kan doen.

dynastie

dynastie

11-03-2011 om 01:26

Gastvrijheid

Ik ben eerlijk gezegd niet zo gastvrij wanneer er zonder afspraak iemand aan de deur staat. Ik vind het fijn om even voorbereid te worden op een bezoekje, dan kan ik me daar op instellen. Misschien is het zoiets?

Klaartje

Klaartje

11-03-2011 om 10:23

Hier

Komt iedereen langs de achterdeur. Voordeur wordt alleen gebruikt door mensen hier voor het eerst zijn. Het scheelt natuurlijk dat wij op een boerderij wonen. Daar is dat toch meer de gewoonte. Als iemand aan de achterdeur staat vraag ik altijd wel of ze verder willen komen en bied ik koffie oid aan. Als het bij mij een rommel is kijken ze er maar overheen, en als het niet uitkomt dat ze binnenkomen (moet werkenof boodschappen) zeg ik het gewoon. Gelukkig heb ik geen minnaar die naast de boekenkast zit
Ik zit er ook totaal niet mee dat iemand onverwacht komt, laat ik gewoon mijn huishouden liggen.

Marlou H.

Marlou H.

11-03-2011 om 11:17

Grappig onderwerp

Mijn man liet de buurman ook voor de deur staan en staan vervolgens een kwartier te praten. Beiden vonden het complete onzin dat ik zei dat ze beter binnen konden gaan staan praten. Zat niks achter dus.

In een andere situatie liet iemand mij ook altijd buiten staan. Deze dame heeft naar nu blijkt een drankprobleem. Vermoedelijk stond er op die momenten dus drank op tafel.

Kortom er kan van alles of niks aan de hand zijn.

Marlou

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.