Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

winniethepooh

winniethepooh

17-07-2010 om 09:29

Wat doen jullie saampjes

Hallo

Ik had even een vraagje wat doen de meeste ouders s'avonds of als ze samen vrij zijn
kijken jullie dan tv samen of een spelletje??
Bij ons is het namelijk zo als de kids op bed liggen dan gaat mijn man achter de wii en komt daar pas s nachts achtervandaan en dan zit ik maar of achter de pc of boven tv tekijken voor een keer vindt ik het niet erg maaar dit gaat zo dag in dag uit elke dag weer
en als ik er dan wat van zeg dan krijg ik een grote mond
en zegt hij van ja wat moet ik anders doen dan
nou nu had ik gistern zoiets van ja wat houdt onze relatie dan nog in als je er zo over denk
dus ik was eigenlijk benieuwd wat andere zo doen...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

17-07-2010 om 12:53

Wat ben ik blij dat we geen wii hebben

Dit is dus een van de redenen waarom ik geen Wii wil hebben. De huiskamer tv is om tv te kijken en niet voor spelletjes. En als er al een Wii was gekomen, ik ben tenslotte niet alleen de baas in huis, zou ik toch geëist hebben dat die niet na half 9 aan zou staan, tenzij dat duidelijk geen probleem is. Naar de slaapkamer verbannen worden vanwege een spelletje is natuurlijk idioot. Maar dat is mijn mening.
Ik denk trouwens niet dat je meteen een huwelijkscrisis hebt als de vrijetijdsbesteding niet helemaal vlot verloopt. Hoe je dat doet is nu eenmaal erg persoonlijk. Ik zit erg vaak op de computer 's avonds terwijl man tv kijkt, dan zitten we dus niet gezellig 'saampjes' op de bank en niemand die dat een probleem vindt. Liever dat dan dat ik verplicht mee moet kijken met de voorkeur van mijn man en omgekeerd vindt mijn man mijn voorkeur ook niet altijd geslaagd. Hij kijkt reikhalzend uit naar het moment dat het doek ook in Nederland voor As the World turns valtNog twee jaar afzien voor hem.

winniethepooh

winniethepooh

17-07-2010 om 12:58

Re:?

Ik mag wel mee wiien maar ik hou daar niet van..

winniethepooh

winniethepooh

17-07-2010 om 13:03

Re wat ben ik blij dat we geen wii hebben

weetje ik vindt het helemaal geen probleem dat hij aan het gamen is ik zit dan ook wel regelmatig achter de pc maar er is toch wel meer dan alleen maar gamen of niet?
het is elke dag hetzelfde..
komt thuis drinkt koffie eet zijn eten en gaat hup aan de wii
we hebben ook nog 3 kinders rondlopen...
en de wii staat in de woonkamer netzoals de pc omdat ik dat gezelliger vindt ook als de kinderen erachter zitten dan hoeven ze niet alleen in een kamertje te zitten en heb je toch nog contact

Vroeger zat pa achter de krant verschanst

en nu is het de Wii. Allebei wat onbereikbaar.

Kun je niet eens samen in de tuin werken na het avondeten?
De zolder opruimen?
Samen met de kinderen een spel doen?
Een eind fietsen met elkaar?
baantjes trekken in het open zwembad? Vrienden uitnodigen en barbecuen?

En natuurlijk iets wii- achtigs aanschaffen wat je met z'n allen kunt doen.

Dat wii-en is gewoon erg makkelijk, net als de krant vroeger. Niet raar hoor, dat hij daaraan behoefte heeft na een dag werken.

Maxime.M

Maxime.M

17-07-2010 om 14:18

Wat voor spelletjes dan?

Wat voor spelletjes doet ie dan op de wii? Jij zit dus met een soort springende man in de woonkamer de hele avond?
Hier is het soms een avond dat we allebei achter een pc/laptop zitten...halverwege de avond roepen we dan gekscherend naar elkaar 'gezellig zijn we he?" ... maar we kijken ook vaak tv samen, of eentje kijkt tv en de ander zit achter de computer. En we kijken vaak een goede film van filmnet. Soms gaat de tv uit en zitten we met een wijntje te kletsen. Maar het vaakst is het dus tv kijken.

Ik zou afspreken dat hij het een beetje moet afwisselen, een avondje in de week lekker wii-en is geen punt, maar iedere avond is wel wat veel.

Maxime

Talia

Talia

17-07-2010 om 14:52

Winnie

Volgens mij is het geen punt om allebei eigen bezigheden te hebben 's avonds. Waar ik wel moeite mee heb als ik jouw verhaal lees, is dat je man helemaal zijn eigen gang gaat. Mijn man zit ook vaak 's avonds aan de pc, maar dan hebben we wel eerst rustig gegeten, samen opgeruimd en kinderen in bed gelegd, eventueel nog een ander huishoudelijk ding gedaan wat is blijven liggen en als alles gedaan is, komt er tv of pc of wii etc. En we gaan gewoonlijk ook tegelijk naar boven. Dat maakt de avond toch "samen", terwijl we niet precies hetzelfde doen.

CC

CC

17-07-2010 om 15:12

Talia

Ik print dit uit en hang het op de koelkast. Weet je met allebei een drukke baan (omdat het financieel nodig is) 3 kinderen (waarvan 2 ook andere ouders hebben) verlies je eigenlijk uit het oog wat "samen" kan betekenen. Dank je!

dc

dc

17-07-2010 om 16:04

Bij ons

De kinderen gaan bij ons nogal laat naar bed, dus man komt 19u thuis, we eten, hij speelt een spelletje met ze, ik ruim de keuken op (ik wil dan even kindpauze), daarna lezen we allebei 1 kind voor. Rond 21u gaan we naar beneden en kijken we vaak samen tv, of hij kijkt iets en ik zit met een boek ernaast. We gaan meestal samen naar bed.

Soms hebben we een periode dat er 1 computerspelletjes speelt, dat duurt dan een paar weken en dan is het weer over. Wij willen juist een WII gaan aanschaffen om samen te kunnen spelen.

Janna3

Janna3

17-07-2010 om 18:01

Tot een uur of tien

hebben we onze eigen bezigheden. Meestal breng ik de kinderen op bed en werk ik nog een wasje weg terwijl manlief nog even achter de computer duikt om zijn werkdag voor te bereiden. Maar rond tien uur gaan we even samen zitten met een glaasje en een tv-programma of een film. En we gaan zeker eens per maand even wat eten om de dingen die ons bezig houden door te spreken. Ik vind regelmatig iets samen doen wel heel belangrijk voor je relatie. De Wii wordt hier alleen door de kinderen gebruikt...

winniethepooh

winniethepooh

17-07-2010 om 21:29

Lieve allemaal

Bedankt voor jullie berichtjes
als eerst hij doet geen springspelletjes je hebt ook heel veel rustige spelletjes voor op de wii..
Maar ik heb de net even met mijn man zitten praten hierover en mijn gevoelens hierover geuit en gelukkig zijn we het er over eens dat hij wat minder moet gamen ik snap ook wel waar het bij hem vandaan komt hij is erg druk met werken werkt 7 dagen in de week ivm eigen bedrijf en als hij dan thuis komt is dit zijn ontspanning ik heb hem dat ook uitgelegd en we zijn er nu uit dat hij niet elke dag doet gamen en als hij gaat gamen dan is het nadat de kids op bed liggen en we gaan weer eens instellen om 1 keer in de maand samen wat te gaan doen uit eten bijv........ ik hoop dat dit werkt...

Maxime.M

Maxime.M

18-07-2010 om 13:05

Haha ja

We hebben geen wii dus ik moest meteen aan hele actieve spellen denken, vond het wel een grappig idee, zo'n springende man de hele avond (zou er ook wel onrustig van worden trouwens)
Maar goed, er zijn goede afspraken gemaakt, wat meer de balans vinden is al voldoende toch.

maxime

Kaaskopje

Kaaskopje

19-07-2010 om 02:01

Fijn

dat jullie er over konden praten en er een redelijke afspraak uit is gerold

Talia

Talia

19-07-2010 om 11:51

Dank je cc

Op de koelkast? *bloos*

angelina ballerina

angelina ballerina

21-07-2010 om 20:15

Eigen bezigheden

Mijn man en ik hebben ook onze eigen bezigheden. Ik lees de krant, computer, werk of lees een boek, man doet ongeveer hetzelfde maar kijkt iets vaker tv. Soms kijken we samen maar meestal doen we ons eigen ding. Wel zitten we in dezelfde kamer en zijn we beiden bereikbaar, dit is voor mij wel belangrijk. Ik vind het prettig mijn eigen ding te doen en man ook maar tussendoor praten we wel met elkaar. Daarnaast gaan we regelmatig samen naar de thermen of uiteten. Ook doen we in het weekend altijd leuke activiteiten met de kinderen. Ik vind het prettig mijn eigen ding te doen en hou niet van het verplicht gezamenlijke dingen moeten doen maar vind het wel prettig dat we regelmatig met z'n allen iets doen, ook ontbijten we samen, eten we 's avonds altijd samen en drinken we daarna samen koffie, dit is voor mij genoeg.
Fijn dat jullie erover hebben gepraat, hopelijk gaat man daadwerkelijk minder wiien.

bertje1

bertje1

23-07-2010 om 11:12

Pff wat een vent

misschien moet je de wii per ongeluk eens onklaar maken. kijken wat ie dan gaat doen. voor de tv hangen?

Kaaskopje

Kaaskopje

23-07-2010 om 13:56

Bertje

Net zoiets als 'per ongeluk' zwanger worden, 'per ongeluk' heel veel geld uitgeven zonder het te vertellen, 'per ongeluk' .... Ik zou per ongeluk een scheiding aan vragen als mijn eega dat soort praktijken er op na hield.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-07-2010 om 22:41

Pelle

Heb je het tegen mij? Zo ja, ik heb het hele draadje gelezen. Maar ik hou niet van adviezen om per ongeluk expres iets te doen om tot een ander door te dringen, of iets voor elkaar te krijgen.
Als je het niet tegen mij had.. het blijft mijn mening, maar dan had ik het hier nu niet neergezet

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2010 om 00:09

Kaaskopje

Nee, tegen Bertje volgens mij. Ik ben het erg met je eens. Vraag je toch ineens prongluk de scheiding aan zeg, tsk tsk.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2010 om 15:40

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.