Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

postcrisis

postcrisis

28-08-2009 om 20:43

Weer verder na crisis

Een half jaar geleden stond mijn wereld op zijn kop. man zei zo maar uit het niets dat hij het "niet leuk" meer vond. Hij wilde ook niet vechten, het was gewoon klaar. Ik was wanhopig. Er is ook een klein jochie van 6 jaar en ik vond dat we daarvoor moesten vechten. Hij vond van niet. Om een heel lang verhaal kort te maken: na héél veel praten, bezoek aan een relatietherapeut en een aantal drastische veranderingen zijn we nu nog bij elkaar en de sfeer is beter dan hij in tijden is geweest. We hebben weer seks op zéér regelmatige basis, we lachen weer, praten weer, echt prima dus.

Waarom dan dit verhaal zou je zeggen? Van de week hadden we weer eens een evaluatiemomentje en ik merk dat ik nog steeds heel onzeker ben. De angst voor een herhaling zit bij mij erg diep. Man zegt dat voor zijn gevoel het beter gaat dan de afgelopen 3 jaar bij elkaar (en dat is uit zijn mond een groot compliment) en hij vindt dat ik "gewoon" niet zo onzeker moet zijn. We hebben veel geleerd de afgelopen maanden en hij zegt dat we nu zo communiceren dat het echt niet meer zover komt. Maar ja, dat is makkelijk praten he.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Hoe kreeg je dat vertrouwen weer? Wat was daarvoor nodig? Ik merk dat ik tegen anderen nog steeds zeg dat het "best wel goed" gaat terwijl man het inmiddels over een nieuw huis en mogelijk een tweede kind heeft. Vanuit hem gezien is het dus echt gewoon helemaal goed. Hoe zorg ik nou toch dat ik niet zo onzeker ben?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

29-08-2009 om 08:19

Eh niet

je man kan dus zonder alarmsignalen 1 keer je wereld op z'n kop zetten, dus ik vind het normaal dat je er niet op kunt vertrouwen. En afdoen met dat het voor hem nu ok is vind ik een beetje zwak.

Ik zou beginnen met zeggen dat je de belofte wil dat hij de volgende keer veel eerder met duidelijke berichten komt, en aangeven dat het nog wel een tijd gaat duren voor je de situatie weer kunt vertrouwen.

Sterkte!

liora

liora

29-08-2009 om 09:25

Tja

Wat zegt het over hem dat hij zo omslaat als een blad aan een boom, en dat twee keer?

Wil jij wel getrouwd zijn met iemand die zo onvoorspelbaar is?

Ik snap heel goed dat je onzeker bent en vind het nogal makkelijk van je man om het af te doen met dat alles nu goed is.

Liora

LB

LB

29-08-2009 om 10:55

Moeilijk

Hoi, erg moeilijk, mijn man is ook geen prater en als hij zegt dat hij iets zo vind is dat zo... Mijn man praatte ook over een ander huisje, een derde, we hebben in en om huis vanalles veranderd een vakantie gehad. Maar toch hield hij het ruim een 1/2 jaar vol om niet te zeggen dat hij wat miste.
Pas op denk aan jezelf (he zijn woorden die ik krijg van andere). Dat is echt belangrijk, stel je voor dat als jij op je emotioneelste tijd van een tweede misschien weer in een "sleur" raakt.... eat doet hij dan, is hij er voor je?
Pas op je gevoel en verstand kunnen (net als bij mij) tegenpolen zijn. Maar luister echt naar je verstand. Dan weet je man ook wat JIJ wilt. Hoe moeilijk dat ook is. En wie weet..... komt het allemaa goed voor jezelf met of zonder hem! Denk aan jezelf en aan je KIND!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.