Relaties Relaties

Relaties

Wie woont er apart?

Ik ben op zoek naar ervaringen van stellen die nog wel getrouwd zijn gebleven, maar elk apart wonen. Let wel, ze hebben hun relatie dus niet verbroken maar apart wonend voorgezet.
Ik vraag me gewoon af of zulke stellen bestaan, omdat zoveel mannen die ik gekend heb, nooit piekerden over apart wonen, dan was de relatie ook voorbij.
Het lijkt mij heerlijk om eens een (paar) jaar pauze van elkaar te hebben. Maar hoe kun je dat financieel bolwerken? wie deelt zijn of haar ervaringen met mij?

Ook mensen die net als ik ook verlangen naar een eigen plekje om te wonen, zijn van harte welkom hun motieven daarvoor tentoon te spreiden.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Helen

Helen

18-06-2010 om 19:45

Vrienden van...

... mijn vader hebben dat jaren gedaan. Eerst jaren samengewoond (waren meen ik niet getrouwd) en toen apart maar toch samen verder.
Er waren geen kinderen in het spel overigens, die waren het huis al uit. Zij woonden in hetzelfde appartementencomplex. Ik ben die mensen uit het oog verloren maar vond het een goede oplossing, wel de lusten en niet de laten. Zij voederen er wel bij in ieder geval.
Vriend en ik hebben het aan het begin van onze relatie gedaan, heel bewust en blij Maar dat is niet wat je bedoelt..

Leandra

Leandra

18-06-2010 om 20:37

Hier sinds een paar maanden

Wij zijn sinds april apart gaan wonen en hebben ook de scheiding in gang gezet die begin juni l is uitgesproken. We hebben nog wel een lat-relatie. Reden is psychische problematiek van man die niet langer houdbaar was voor beiden. Ex is hier 2 dagen in de week en doet dan huishoudelijke dingen en wat klusjes. We zijn officieel gescheiden omdat dat logischer was en handiger was voor het huis. We hebben een koophuis wat nu op mijn naam komt en ik ben bezig met de hypotheek. Voor de rest is alles al geregeld.We voelen ons hier beiden beter bij en met de kind ( 4 en 9) gaat het ook goed.We gaan ook regelmatig een weekend/1 nacht met z'n allen naar de stacaravan (nu van ex).Verder zien we wel hoe het loopt. Zit natuurlijk een hele geschiedenis achter deze breuk, maar dat is niet in een paar regels uit te leggen.

Vic

Vic

20-06-2010 om 16:46

Wij

Wij wonen sinds anderhalve maand apart. We zijn apart gaan wonen omdat het tussen mijn man en mijn kinderen niet goed ging. Nu zijn we samen als de kinderen er niet zijn, en dat is voor iedereen beter. Op zich loopt het goed nu, en hoe het verder gaat zien we dan wel weer. Misschien gaan we ooit nog wel eens samenwonen als we oud en grijs zijn, en misschien redden we dat niet eens met z'n tweeën. Het is in ieder geval best lastig om 'binding' te houden als je niet meer in 1 huis woont. Ik neem nu soms toch andere beslissingen dan ik zou doen als we dat zouden overleggen. En dat geldt andersom natuurlijk net zo. Mijn man is van zichzelf al behoorlijk eigenwijs en ik heb nu (nog) minder invloed op hem als toen we samenwoonden.
Financieel was het niet zo moeilijk. Ieder betaalt zijn eigen huis en onderhoud.

Gertrudis

Gertrudis

20-06-2010 om 20:39

Vader

Mijn vader en zijn vrouw zijn apart gaan wonen, alweer wat jaren geleden. We dachten dat de breuk definitief zou zijn, er werd gesproken over scheiden. Toen bleek dat ze allebei veel blijer waren zonder het gezanik in hun huis maar even blij waren als ze elkaar terug zagen tijdens het weekend. Ze leefden er echt naartoe en belden geregeld om op de hoogte te blijven.

Vrouw ging wonen in de streek waar ze altijd al wilde wonen, pa bleef thuis. De laatste tijd rijden ze over en weer, logeren nu weer hier, dan weer daar en het gaat goed. Ik zou er zonder dit verhaal niet in geloven maar nu wel. Latten kan een relatie goed doen.

Ze wonen niet riant en doppen elk hun eigen boontjes. De ene heeft een wasmachine en daar wordt dan gewassen, de andere woont in een leuke buurt en dan gaan ze daarheen tijdens weekends.

Zij dachten dus niet meteen aan latten maar het is er wel op uitgedraaid. Het is fijn te zien hoeveel ze aan elkaar hebben op een ontspannen manier, niet met het gekibbel van vroeger.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-06-2010 om 01:24

Vriendin

Mijn vriendin is het huis uit te gaan om rust te krijgen. Toen de kinderen nog niet alleen thuis konden zijn logeerde ze in het 'gezinshuis' als haar man voor zijn werk afwezig was. Al vrij snel was duidelijk dat ze nooit meer volledig terug zou willen en heeft ze de scheiding opgang gezet.
Voor mij is dit juist een voorbeeld van hoe (tijdelijk) apart wonen leidt naar een scheiding en verwarrende tijden voor de kinderen. Omdat mijn vriendin het huis uitgegaan is en de kinderen bij hun vader zijn gebleven, is het contact met haar kinderen er bepaald niet op vooruit gegaan. Hoewel ze nog geen 5 minuten bij elkaar vandaan wonen is het érg moeilijk om even naar hun moeder te fietsen. Zowel vader als vriendin vinden dat de kinderen niet gedwongen mogen worden. Persoonlijk vind ik dat vooral de ex-man harder zijn best had moeten doen om de kinderen naar hun moeder te sturen en mijn vriendin mag best eens wat meer laten merken dat ze het erg vindt dat ze zo weinig komen. Ze heeft de kinderen bij haar ex-man gelaten omdat ze vond dat de kinderen zoveel mogelijk met rust gelaten moesten worden en gewoon in hun eigen omgeving moesten blijven. De scheiding was tenslotte niet hun probleem.
Ik vind de onverschilligheid naar hun moeder toe naar om te zien, vooral ook omdat ik weet dat mijn vriendin een geregeld contact best mist.

Isa

Isa

21-06-2010 om 14:26

Mijn ouders

Toen ik 21 was en net het huis uit ging zijn mijn ouders apart van elkaar gaan wonen. Scheiden wilde ze niet maar samen in 1 huis was een ramp. Ik wou dat ze dat jaaaaren daarvoor al hadden gedaan, wat was ik dan een stuk gelukkiger geweest. Gaat heel goed zo. Ze kunnen niet met en niet zonder elkaar. Mijn moeder wordt knettergek als mijn vader elke dag over de vloer zou zijn en andersom ook dus voor mijn ouders werkt het super en dus voor ons ook want ruzies zijn er praktisch niet meer. We zijn inmiddels 16 jaar verder en het gaat nog steeds prima op die manier. Ze hebben nog een gezamelijke bankrekening en allebei hun eigen bankrekening.

(ex)vriendin

Heeft een boerderij, het ene gedeelte woont hij, het andere gedeelte zij. Ieder zijn eigen leven, eigen ambitie's, eigen hobby's. Ze zijn al 16 jaar (v) echtgenoten, zij heeft een kind via ivf (BOM) en leerde hem kennen op latere leeftijd, hij was de KNO arts van haar IVF BOM kind Het werdt en is een ramp, beiden tegen de pensioen's gerechtigde leeftijd, verstrengelde emotionele en geldelijke belangen's. Geef mij maar mijn ambitieloze nietszeggende ongeschoolde leven. Geniet van iedere rode aardbei in mijn tuin, de verse kruiden, de eitjes van mijn kippetje's (woon in een nieuwbouwwijk!! en mijn halfbloed kleinzoon(3)die me vandaag belde met: Ich LieBe dich!

En toch stem ik PVV Shoot me!

Groet, Yvette

Kaaskopje

Kaaskopje

22-06-2010 om 01:01

Yvette

Het verhaal van je ex-vriendin begrijp ik, het is een ongelukkige situatie blijkbaar. Maar dan... Wat heeft ambitiegebrek, een kip, aardbeien, enz. te maken met het onderwerp en waarom moet je noemen dat je een halfbloed kleinzoon hebt en evengoed op de PVV stemt?? Het verband ontgaat mij. Is je ex-vriendin met haar kno-arts getrouwd om zijn geld? Is je schoonzoon moslim?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.