Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

She-Devil

She-Devil

20-07-2009 om 08:17

Wraak!

Ondanks dat ik weet dat het niet geciviliceerd is en niet verstandig, wil ik het toch: wraak!
Mijn man en ik zijn al een tijdje uit elkaar, ik heb tijdens onze langdurige relatie regelmatig vermoedens gehad dat hij vreemdging, maar kon er nooit de vinger op leggen.
Nu wel uit elkaar zijn (wat ik overigens om andere redenen ook erg graag wilde, die scheiding) komen de verhalen los van vrouwen om mij heen en blijkt dat hij inderdaad nogal eens vreemd is gegaan en ook langdurig relaties onderhouden heeft naast onze relatie.
En ondanks dat ik blij ben dat wel uit elkaar zijn en dat ik de man veracht, wil ik opeens toch heel erg graag wraak voor mijn gekwetste ego.
Wie heeft wraak genomen en wat heb je gedaan?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

20-07-2009 om 08:49

Tip

Koop een tweedehands servies, reageer daar je woede op af -scherven brengen geluk. Wraak nemen op mensen is niet zo slim.

Heb je kinderen?

Tinus_p

Tinus_p

20-07-2009 om 10:19

Kinderen

Shedevil:
"En ja ik heb kinderen."
Dan is het tov je kinderen asociaal om hun vader te pesten.

Shedevil:
'Maar ik bén al gelukkig, ik zit niet in zak en as, heb alles op een rijtje en toch wil ik graag iets met mijn gekwetste ego!"
Als je nog zo serieus aan wraak denkt, ben je niete cht gelukkig. Dan vertel je jezlef rationeel dat je gelukkig zou moeten zijn.
Beste tip: Word idd eens vreselijk boos -maar zonder dat op anderen af te reageren.

Eer aan jezelf houden

is de beste vorm van wraak.

Wraak nemen kost veel energie en die kan je beter in je eigen geluk en in het geluk van je kinderen steken.

Ik begrijp best dat je er de balen van hebt dat je ex is vreemd gegaan, maar het is mosterd na de maaltijd. Beter kwijt dan rijk

Dussssssss, plan lekker een dagje voor jezelf. Ga naar de kapper (of wat dan ook), ga lekker shoppen in de uitverkoop en relax.

Vanaf deze kant is het makkelijk praten, maar dit lijkt mij de beste oplossing. Spendeer de energie lekker aan jezelf en de kids! Die vent is het niet waard.

Greetz
Mariska

Als je wraak wilt nemen

..graaf dan eerst twee graven.

Spreuk van Confucius geloof ik. Of een andere wijsgeer.

Wraak nemen zonder jezelf te schaden bestaat niet. En dan heb ik het nog niet eens over je kinderen.

Zoek de weg naar rust in je hart. Hij ligt voor je klaar. In wat meer alledaagse taal: het is te veel eer voor je ex om je nog met zijn fouten te bemoeien. Wees blij dat je zelf niet bent zoals hij is. Geniet daarvan.

Ooit

gehoord of gelezen; de beste wraak is je vijand vergeven...

In mijn persoonlijke geval ben ik allang klaar met de betreffende persoon, maar dat weet die persoon niet. Die wil mij echt niet tegenkomen en stiekum geniet ik wel een beetje van die wetenschap.

Jons

Balletmama76

Balletmama76

20-07-2009 om 11:17

Wraak kan soms helpen

Ik heb toen mijn ex en ik uit elkaar gingen zijn nieuwe vlam gebellt en haar dingen over hem verteld, waarvan hij echt niet wilde, dat zij het weet. Hij was ook al tijdens onzer huwelijk met haar aan het scharrelen geweest en had de zielige niet begrepene echtgenoot gespeelt bij haar en was dan ook bij haar ingetrokken.
Zijn vriendin vond het wel erg interessant en deze relatie duurte hierna niet meer lang...

Hierna had ik vrede en geen verdere wraak-acties meer, ex en ik hadden een "clear bill". Het heeft mij geholpen, ermee af te sluiten.

Vernielingen plegen oid zal ik uiteraard nooit doen. Da's gewoon laag.

margje van dijk

margje van dijk

20-07-2009 om 12:09

Documentaire (o.t.)

Ik herinner me een of andere documentaire (nee, de naam van de documentaire herinner ik me dus niet meer) waarin een oude Engelse dame (van adel geloof ik) in het mooiste upperclass English heel bedaard vertelde hoe ze als wraak de mouwen van alle overhemden van haar echtgenoot geknipt had. De hele kast, met daarin minstens 30 keurig gestreken overhemden aan hangertjes, was ze langs geweest met de schaar en er was geen overhemd meer waar nog mouwen aan zaten.

Ik vond het subliem.

Maar ik denk niet dat ik in werkelijkheid de moed zou hebben om het te doen.

Trouwens, dan zou mijn man eerst al zo'n kast met 30 gestreken overhemden moeten hebben (dat op zichzelf is al een utopie).

Margje

Fem

Fem

20-07-2009 om 12:29

Ik ben ook zeer wraaklustig

Al is het maar omdat ik altijd smul van die 'wraakverhalen'. Zijn toch vaak de meest hilarische verhalen. Zelf ken ik het gevoel niet. Maar als zelf gelukkig worden de zoetste vorm van wraak nemen is, dan heb ik inderdaad wraak genomen. Maar ja, wraak was daarvoor niet de motivatie. Ik wilde gewoon gelukkig zijn. Hihi Froger-style

Polly Shearman

Polly Shearman

20-07-2009 om 12:53

Ik zou

ook buitengewoon boos zijn op alle mensen die van de affaires wisten en mij nooit iets hebben verteld!
Laatst ontmoete ik een vrouw, die buitengewoon vijandig tegen mij deed, later hoorde ik van haar buurvrouw dat haar man heel vaak vreemd gaat en dat die vrouw dat niet weet maar wel vermoed en daarom zo vijandig tegen alles en iedereen doet.
Ik begrijp niet dat die buurvrouw haar dan niet gewoon even inligt, zeg buuf, je man doet het met die van nr 14.. en met het meisje van de slager, dus tegen polly kan je best aardig doen hoor.!!!!

niet om mij.. maar om die vrouw..
het is toch afschuwlijk dat je later moet horen: oh dat wist iedereeen!!!!!!

en wraak op je man? hmmm tuurlijk is dat niet goed, maar vast wel heel lekker.
Hmm idd zijn auto vol storten met troep, suiker in zijn tank gooien?
hmm of als je rijk bent: een team mensen inhuren die hem gaan achtervolgen, zodat hij last krijgt van achtervolgingswaanzin, helemaal niemand meer vertouwd.. hmm zoals in die film the game~!
oh sorry ik heb ene zieke geest

Tinus_p

Tinus_p

20-07-2009 om 13:10

En dan?

SheDevil:
"Ik hoop dat het hem achtervolgt, dat is dan mijn wraak."
En wat heb je nu bereikt?

Balletmama76

Balletmama76

20-07-2009 om 13:48

Wraak is zoet

Bij ons was het ook zo, dat iederen het wist, en inderdaad, het deed pijn.

Ben ook nogaal op slinkse manier aan de nr van ex' nieuwe vlam gekomen toen - heb zijn mobielrekening laten omleiden naar mijn ouders huis, en zie daar, haar nummer!
Ik heb haar dus alle dingen verteld, die hij tijdens onzer huwelijk zo geflikkt heeft en hij zat nogaal naast haar, toen ik het haar vertelde, dat was het leukste. Exlief ging helemaal uit zijn dak, hij wilde echt niet, dat zij het weet.

Zij heeft hem dan ook gedumpt, en op eens stond exlief er zonder dak boven zijn hoofd - sneu hoor!

Verder heb ik de immigratiedienst gebellt, waar hij zijn nieuwe verblijfsvergunning moest afhalen, en omdat ze hem toen verdachten, dat hij met mij een "verblijfs-huwelijk" had, moest hij 75 Euro betalen - anders was het gratis geweest.

Heb ook mijn compleet salaris van de bankrekening gehaalt, zodat hij er geen winst meer aan had. Hij zeurde dan, dat hij uiteraard ook zijn salaris met mij gedeelt heeft (deze kwam eerder binnen, voor het uit was) en ja, dat was wel sneu voor hem, he?

Nu is hij de slimste nog niet, want laatst gaaf hij mij ook de nummer van zijn huidige vriendin - volledig vrijwillig, ik had er niet om gevraagd. Ik zal het nu niet meer doen, ben ook de Caritas niet, he? Ergens heb ik wel het gevoel dat hij juist wil dat ik het haar vertel, omdat het lijkt nogal geen gelukkige relatie te zijn, zal kunnen, dat hij van haar af wil.

Maar dat lost ie maar lekker zelfst op...:-p

Balletmama76

Balletmama76

20-07-2009 om 14:15

Geen opene rekening meer

En, voordat iemand zich nu geroepen voeld, mij aftekraaken, omdat ik deze arme jongen zo getreitert heb:
Achteraf gezien was het goed zo - want ik had niet meer het gevoel, met hem een opene rekening te hebben en had mijn tanden laten zien.
Het heeft mij bespaart, om heel lang wrok in mij te dragen en zodra het gedaan was, voelde ik vrede - alle rekeningen betaalt, tijd om aan je nieuwe leven te beginnen, meid!

Ik was zelfst in staat hem te vergeven en nu kunnen we weer goed met elkaar opschieten (zie draad "ex en contact").

Balletmama76

Balletmama76

20-07-2009 om 14:46

Tops

Inderdaad, nooit voor de kinderen slecht over de andere praten, dat is ook mijn bovenste regel.

Natuurlijk, dochterlief is nu 9, dus zij wil wat meer details weten over waarom haar vader en ik niet meer bij elkaar zijn. Hij heeft best erge dingen gedaan, dat weet zij, maar ik heb haar ook uitgeleggt, dat mensen, die een oorlog of iets anders ergs meegemaakt hebben, hierdoor vaak veranderen, ook al willen ze dat niet eens. En dan domme dingen doen, die voor andere mensen niet begrijpelijk zijn (ex was in Bosnië tijdens de oorlog).

Beter dan mouwen knippen

Was een kennis die AL zijn ex-partners kleding aan elkaar genaaid had op de middag voordat de spullen opgehaald werden. Vond ik wel sterk, niets kapot, wel een hoop werk (voor allebei de partijen trouwens).

Ik zou She-Devil trouwens adviseren inderdaad gewoon haar eigen leven te gaan leiden. De beste wraak is er fantastisch uit te zien en je fantastisch te voelen. En op die manier doe je je kinderen ook goed en houd je ze erbuiten.

Mariel (niet wraaklustig)

Morgana Fata

Morgana Fata

20-07-2009 om 15:53

Eer aan je zelf houden

Doordat ik zelf vol met wraakzuchtige gevoelens zit, heb ik niet zoveel met 'de eer aan jezelf houden'. Je bent boos, en niet zo'n beetje ook.
Ik was er zat van, constant maar voelen dat ik niet boos mocht zijn, dus ik ben er eens goed voor gaan zitten en heb allerlei nare dingen bedacht. Zijn nieuwe auto vernielen, of 'perongeluk' onderkotsen , stenen door de ramen gooien, flinke bedreigingen uiten. Hem fysiek aanvallen. Zijn neus breken, hem in z'n ballen trappen. Hem zwart maken op werk. Snollie opzoeken en in elkaar meppen. Ik kan boeken vol schrijven met alle nare dingen die ik met hem zou willen doen.
Uiteindelijk doe ik niks, want daar schiet ik niks mee op. Wel heb ik mijn loyaliteit naar hem toe los gelaten. Dus als mensen vragen hoe het nou zit, dan vertel ik dat. Het huiselijk geweld, de ruzies, het vermoedelijke overspel. Ik heb niks te verbergen. Hij vind het waarschijnlijk wel erg dat ik die dingen openlijk vertel, maar dat is mijn probleem niet. Maar goed, dat is dus niet uit wraak, maar uit zelfbehoud.
O ja, ik zou hem nog een doosje met naaispullen geven, die staat hier klaar nu. Denk dat ik erbij zeg: omdat je zo van naaien houdt.

Muriel

Muriel

20-07-2009 om 15:56

Ooit gelezen

In een tijdschrift stond eens een artikel over wraakacties (Viva, Flair ofzo?). Eén sublieme actie is mij bijgebleven. Iemand had in de zoom van de gordijnen garnalen genaaid en die gingen vreselijk stinken. Ze hadden geen idee waar de stank vandaan kwam. Zat hij dan, met zijn nieuwe liefje, in een stinkend huis. Uiteindelijk verhuisden ze naar een ander liefdesstulpje, omdat het niet meer ging. En de gordijnen? Die verhuisden mee!

Groetjes,
Muriel

Tinus_p

Tinus_p

20-07-2009 om 16:44

Morgana

Morgana:
'Doordat ik zelf vol met wraakzuchtige gevoelens zit, heb ik niet zoveel met \'de eer aan jezelf houden\'. Je bent boos, en niet zo\'n beetje ook."
O, maar die boosheid is normaal, begrijpelijk en op een bepaalde manier ook gezond. Het bagatelliseren van zulke emoties maakt je meestal alleen maar overspannen.
Vandaar mijn eerste tip over servies; die was op een bepaalde manier serieus bedoeld. Reageer je woede wel af, maar niet met wraak op je ex. Is rot voor je kinderen, je ex zou eens wraak terug kunnen nemen, en of je er verder iets mee opschiet is de vraag.

Tirza G.

Tirza G.

20-07-2009 om 16:50

Die documentaire van margje

Die heb ik ook gezien. Maar volgens mij, Margje, had ze niet alle mouwen er af geknipt, maar alle knoopjes. Heel secuur en zorgvuldig. En dan met zo'n keurig accent van: dan kan die Snolliebollie van hem ze er fijn weer aannaaien - ook in de categorie: ze houdt zo van naaien - maar dan de Engelse equivalent.
Verder had ze alle flessen van zijn verzamel-hobby-wijnvoorraad aan de melkboer meegegeven met het verzoek om naast iedere pint milk bij de klanten op zijn route een flesje Dom Perignon 1952 of whatsoever te zetten.

Ach ach ach. Hoe subtiel en stijlvol. Ik herken het gevoel op zich wel, maar ik ben niet zo wraaklustig aangelegd gelukkig. Krijg lekker het l*z*rus, omdraaien en losssssss - da's meer mijn stijl

Tirza

Julie

Julie

20-07-2009 om 17:48

Ferrari

Hoe ging dat verhaal ook weer? Stel gaat uit elkaar, moeten de boedel scheiden. Hij vraagt haar om de Ferrari te verkopen. Dat doet ze en vangt er honderd euro voor.

Fem

Fem

20-07-2009 om 18:40

Morgana fata

Ik ben het geheel eens met Tinus. Waarom zou je niet mogen voelen dat je boos bent? Woede voelen in zo'n situatie is geheel terecht, lijkt me zo. Nou wil ik weer even niet zweverig gaan klinken (maar ik doe het toch ; accepteer je woede. Mocht je uiting willen geven aan je gevoel, doe dit dan alleen voor jezelf. Zelf schreef ik een woedende, nietsontziende brief. Gelukkig 'vergat' ik 'm te posten. Heeft mij enorm geholpen. Woede voelen is een normale reactie. Er is alleen veel voor te zeggen je niet door die emotie te laten leiden.
Overigens klopt het niet dat ik totaal niet uit wraakgevoelens heb gehandeld. Tijdens onze relatiebreuk was ik psychotisch. In psychotische toestand heb ik mijn auto (die ik van hem had gekregen) tegen de voorgevel gepland. Nadat ik eerst al zijn spullen door de ramen naar buiten heb gegooid. Maar dat was dus niet bepaald een bewuste wraakactie. En het gevolg (gedwongen opname + separatie) bracht ook niet bepaald voldoening. Hoewel.. als ik het doortrek naar nu wel. Het was wel een keerpunt. Maar goed, nu dwaal ik af.

Morgana Fata

Morgana Fata

20-07-2009 om 19:27

Loslaten

Kijk, uiteindelijk moet je loslaten, of dat in ieder geval najagen. Maar hoe je daar komt, dat is voor iedereen een persoonlijke queste.
Tinus, het zou goed kunnen dat jij me erop wees dat ik ook best even boos mag zijn (in dat geval, nog dank daarvoor, het heeft me goed gedaan). En hoe meer mensen dat noemen, hoe beter die boodschap overkomt.
Fem, eigenlijk zeg je wat ik bedoel Accepteer je woede. Als je nl. in ontkenning gaat leven, of in onmin met je eigen gevoelens, wordt het alleen nog maar zwaarder. Accepteren dat je boos bent, en daar -voor jezelf- uiting aan geven, helpt dan enorm.
Maar een oorlog ontketenen met je ex lijdt waarschijnlijk alleen maar tot nog meer ellende. Dan zou je iets anoniems moeten doen, en dat voelt dat weer zo laf. Loslaten dus, en hoe je daar komt....

mijk

mijk

20-07-2009 om 20:53

Ik heb laatst met

een vriendin urenlang songteksten lopen bedenken over haar ex. Ze is zangeres en we stelden ons helemaal voor hoe ze op koninginnedag de hele stad voor zong hoe hij in een elkaar stak.. Erg gelachen! En ik heb me wel eens voorgesteld dat ik hem met zijn nieuwe vriendin tegen zou komen.Ik zou dan adviseren hem nooit geld te lenen de condooms nooit achter wegen te laten...

Wat bijzonder

..dat je zo'n draai maakt binnen het tijdsbestek van één dag.

Het laat heel duidelijk zien dat wraak je van jezelf afbrengt terwijl je door de woede toe te laten juist dichter bij jezelf komt.

Petje af!

Zoete wraak

Mijn vriend werd jarenlang vernederd door zijn vrouw en keer op keer aan de kant gezet. Uiteindelijk vond hij de kracht om voorgoed met haar te breken. Nu loopt hij zo trots als een pauw met zijn nieuwe gezinnetje door de stad en passeert haar met opgeheven hoofd. Haar emails over hoe fout zij is geweest en hoe rot zij zich voelt werden onbeantwoord gedelete. Voor het eerst in 10 jaar voelt hij zich echt gelukkig, mooier kan het bijna niet. Welke wraakactie kan daar tegenop?

Morgana Fata

Morgana Fata

21-07-2009 om 22:52

Doetje

En zo blijk ik toch weer een doetje, heb het doosje overhandigd en er verder geen opmerking bij gemaakt. Dus gaat het vooral om het gevoel van wraak nemen, niet bij de actie op zichzelf. En dat geeft dan ook weer een goed gevoel, het wel kunnen, maar het niet doen, dus toch erboven staan.

Dirkje

Dirkje

22-07-2009 om 21:02

She devil

Je kunt dan wel afgedaan hebben met jouw ex, maar ik denk dat dat vooral een rationeel iets is. Het feit dat er nu meer en meer bewijzen komen voor het feit dat hij jou jaren bedonderd heeft met anderen, doet juist iets met je gevoel. Dat bevestigt misschien wat je blijkbaar al jaren vermoedde zonder dat je er de vinger op kon leggen, maar aan de andere kant is het ook zo kwetsend dat hij zo is omgegaan met jou en jullie relatie. Zoiets is ook met terugwerkende kracht kwetsend. Het tast je gevoel van eigenwaarde aan. Volgens mij helemaal niet gek dat het je kwetst tot in je ziel.
Sterkte en groet,
Dirkje

Morgana Fata

Morgana Fata

23-07-2009 om 12:30

Heen en weer

En zo zal je nog wel een paar keer heen en weer slingeren. Dat merk ik zelf tenminste heel duidelijk. Uiteindelijk blijven we gewoon aan de vrolijke, niet wraakzuchtige kant.

1 nachtje slaap en een halve fles wijn?

bij mij heet dat gewoon 'een week voordat ik ongesteld moet worden'.

Dus in die zin dat die *WRAAK* gevoelens over 3 weken weer hun kop laten zien... Sterkte ermee !

Menselijk

natuurlijk denk je als eerste aan hem, voor jou was het wel echt en oprecht.

Ik ben blij dat ik nog nooit een man heb gehad die vreemd ging, ik zou niet weten wat ik met mijn gevoel zou moeten doen, heel menselijk die wraak gevoelens, wees maar lekker een tijd boos, dat mag best.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.