Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

ano

ano

07-06-2010 om 17:37

Zit stuk

Weet niet meer wat te doen,man is verslaafd.Functioneert niet meer en ik kan en wil niet verder,nu wilde hij dat ik vanmiddag een bestelling deed van 300.00 euro iets wat totaal niet nodig is en we hebben de centen er ook niet voor maar het is voor de pc,ik heb geweigerd,resultaat...een paar flinke klappen gehad in bijzijn van kinderen.wat moet ik doen?

heel verdrietig

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

07-06-2010 om 17:49

Ano

Dat klinkt niet fijn!
Ik zou direct naar de huisarts stappen, en daar vertellen wat er bij jullie thuis gaande is. Hij kan je vast helpen met vervolgstappen.
Sterkte!

Gerdina

Gerdina

07-06-2010 om 17:52

Lieve ano

Heb je iemand waar je nu naartoe kunt? Samen met de kinderen? Even afstand lijkt me wel goed. Want dit is echt niet normaal!
Ik weet niet hoe het precies zit, maar als je je bij de politie meldt, moet hij een bepaalde tijd (2 weken?) uit huis en wordt er gekeken welke hulp er nodig is.
Er zijn hier op het forum mensen die er meer van weten, ik hoop dat die ook zullen reageren.
Heel veel sterkte, en blijf hier vooral schrijven!

Tinus_p

Tinus_p

07-06-2010 om 18:08

Overweeg

om meteen een advocaat te zoeken en zsm te regelen dat je geen last meer hebt van zijn schulden.

ano

ano

07-06-2010 om 18:13

Geen schulden

Hij heeft geen schulden het kleine beetje dat hij verdiend gaat naar huurhuis etc,voor de rest neem ik alle kosten voor mijn rekening,ik heb een baan,huurhuis staat op mijn naam,euvel is gewoon dat ik wil dat hij weggaat,ik wil hier blijven,maar hij weigert te vertrekken (kan ook nergens heen,heeft hier niemand,vrienden heeft hij verloren door die verslaving)Dit was natuurlijk niet de eerste ruzie dit speelt al langer,maar zo erg als daarnet,is nog nooit gebeurd,overigens moet ik er wel bij melden dat ik ook een paar rotklappen heb teruggeven.

Yta Chalne

Yta Chalne

07-06-2010 om 18:49

In bijzijn van de kinderen. Tja, dan is er geen doormodder-optie meer nu, dan moet je echt iets gaan doen. Dus advies inwinnen bij advocaat/ rechtshulp, huisarts, en, nummer een belangrijk: zorgen dat je kinderen hier geen verdere trauma's van oplopen. Die zijn je eerste verantwoordelijkheid.

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

07-06-2010 om 20:06

Oeffff

eens met de anderen die reageren...zoek alsjeblieft hulp en zorg ervoor dat je daar meteen mee van start gaat.
tis idd zo dat als je de politie meld wat er gaande is hij dan voor een aantal weken uit huis MOET en niet inje buurt mag komen.
in die tijd heb je tijd om een en ander op te nemen met advokaat enz...
sterkte en wees standvastig ...ZET DIT DOOOOOOR!!!Voor je kids maar ook voor jezelf.

begin opnieuw, zonder hem. Wees sterk en kies voor jezelf, je eigen welzijn, hij is een volwassen man die kan best voor zichzelf zorgen.

Vera*

Vera*

08-06-2010 om 09:34

Ano

Als eerste wil ik je veel sterkte wensen.
Een kennis van mij ging scheiden en aangezien het huurhuis op haar naam stond kwam ze vrij gemakkelijk aan aanmerking voor een ander huurhuis. Een verplichting om haar huidige woning (ex bleef achter) op te zeggen was er niet. Misschien kun je bij jouw verhuurder informeren?

Morgana Fata

Morgana Fata

08-06-2010 om 10:32

Stappen

Ten eerste heb je van een paar flinke klappen ook wel een paar flinke blauwe plekken. Ga dus vandaag nog naar de politie en doe aangifte. Rij vervolgens door naar een advocaat en laat die een verzoek tot voorlopige voorzieningen indienen bij de rechter. Of je via de politie een paar weken je man uit huis kan laten zetten weet ik niet, maar als dat niet lukt, ga dan een paar weken naar een vriendin, met de kinderen! Via de voorlopige voorzieningen vraag je de rechter om voorlopig woonrecht voor jou en de kinderen. Het huis staat op jouw naam, dus waarschijnlijk ga je dat wel krijgen, zeker als jij de verzorgende ouder van de kinderen bent/blijft. Voor je man zal het waarschijnlijk als een verrassing komen, wat ook in jouw voordeel werkt.
Als je nu de juiste stappen onderneemt, kan het allemaal snel gaan hoor. Voor het nieuwe schooljaar ziet je situatie er helemaal anders uit.

Annie

Annie

08-06-2010 om 10:42

Goed nadenken wat je wilt

Ik wil je niet verontrusten, maar dit kan alleen maar erger worden. Met elkaar klappen geven ga je een bepaalde grens over, zeker wanneer het in het bijzijn van de kinderen gebeurt. Je moet jezelf echt te raadde gaan, wat je wilt. Als je wilt dat hij weg gaat, moet je naar de politie. Maar na een paar weken mag hij weer terug en dan? Is het dan toch niet beter om zelf samen met je kinderen (tijdelijk) ergens anders onderdak te zoeken?
Overigens, als je besluit om bij de politie melding te doen van huiselijk geweld, heb je grote kans, dat het voorval door de politie bij het AMK wordt gemeld. Mijn persoonlijke ervaring is, dat wanneer je een einde maakt aan de situatie (in mijn geval een scheiding) dat je dan weinig problemen hebt met het AMK en het dossier vrij snel wordt gesloten. Dat lijkt me wel iets om rekening mee te houden.

Sancy

Sancy

08-06-2010 om 11:57

Informatie

kun je onder andere hier lezen:
http://www.huiselijkgeweld.nl/
Er is een mogelijkheid om een tijdelijk huisverbod te krijgen zoals anderen als zeggen. Deze site geeft informatie aan professionals, maar kan jou ook een beeld geven van wat dat inhoudt:
http://www.huisverbod.nl/

Lean1

Lean1

10-06-2010 om 22:53

Tijdelijk huisverbod

heb je niet zomaar als je je even bij de politie meldt. Deze wordt uitgesproken wanneer er een accuut gevaar is ivm huiselijk geweld. Politie komt erbij de hulpofficier van justitie komt erbij, er wordt een risico-inventarisatie gemaakt en dan is uiteindelijk de burgemeester degene die bepaalt of het uitgesproken wordt. In eerste instantie voor 10 dagen waarin er een casemanager is die binnen 10 dagen een probleemanalyse en hulpaanbod maakt en uitzet voor alle betrokkenen, slachtoffer, pleger en kinderen.Wanneer dit niet loopt of er groot gevaar is voor recidive is er een mogelijkheid het huisverbod tot 28 dagen te verlengen.

Het is slim om te bellen met het steunpunt huiselijk geweld 09001262626, postcode invoeren en je komt bij het steunpunt in je regio. Daarnaast kun je wanneer de situatie nog onveiliger wordt een beroep doen op de vrouwenopvang, mogelijk kun je daar een plek krijgen. Verder is de tip voor een advokaat een zeer goede, kan ook via het juridisch loket. Aangifte doen is ook een aanrader omdat je dan duidelijk maakt dat je niet zo behandeld wenst te worden, verder sta je sterker wanneer het gaat om de toewijzing van het huis en de kinderen.
Nog even: Dit is bijzonder schadelijk voor de kinderen, er zijn onderzoeken die uitwijzen dat kinderen die in een situatie van huiselijk geweld opgroeien vergelijkbare problemen hebben/krijgen als kinderen die zelf slachtoffer van geweld zijn.

Tijd voor actie dus, is het niet voor jezelf, dan wel voor je kinderen!!

Veel sterkte,Lean

Lean1

Lean1

16-06-2010 om 10:46

Ano

Hoe is het nu met je?

Lean

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.