Relaties Relaties

Relaties

vastberaden

vastberaden

10-10-2009 om 15:34

Zomaar een vraag: komt een affaire altijd uit?

Even zomaar een vraag naar aanleiding van een discussie die ik laatst had met een vriendin.

Zij is ooit verliefd geweest op een ander, heeft dit opgebiecht (nadat de affaire al was afgelopen) en is mede hierdoor inmiddels al weer een tijdje gescheiden. Haar mening is - achteraf - dat je ontrouw beter niet kunt opbiechten, ongeacht of je bij elkaar blijft of niet. En ik ben het met haar eens.

Maar nu vroeg ik me af: komt ontrouw altijd uit? Of is het mogelijk om een affaire altijd voor jezelf te houden? Ik kan me voorstellen als 2 levens elkaar nooit kruisen, het nooit hoeft uit te komen.

Dus mijn antwoord zou zijn: nee, dat hoeft zeker niet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Terpi

Terpi

10-10-2009 om 15:53

Zonder het te willen aanmoedigen

Weet ik persoonlijk zo al van 2 affaires die nooit uitgekomen zijn. Beide trouwens wel met levens die elkaar kruisen, en mensen die ervan wisten maar niets zeiden. Wil niet zeggen dat ik het eens ben met de stelling dat je het beter nooit kunt vertellen hoor, en verder is de affaire van mijn exman wel uitgekomen Vandaar het woord ex ook, maar die relatie was ook zonder affaire vermoedelijk wel op de klippen gelopen.
Groet Terpi

Ondersteboven

Ondersteboven

10-10-2009 om 16:16

Mijn reactie

Het hoeft niet uit te komen..MAAR...het komt wel vaak uit en dan met alle leed van dien.
Beter is voor de behoefte er is om buiten de deur te eten om eens goed te kijken wat er nou eigenlijk mis gaat in een relatie. Vaak is het gras niet groener bij de buren of bij een ander...integendeel.
De affaire-behoeftige zou zelf eens goed in de spiegel moeten kijken en zich afvragen wat hij/zij nou mist en dat bespreekbaar maken...daarmee kan voorkomen worden dat gedachten groeien tot verlangens, grenzen vervagen en gevoelens voor de eigen partner in een soort troebele toestand komen die uiteindelijk voor niemand prettig zijn.

(B)engel

(B)engel

10-10-2009 om 18:52

Nee.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen: nee, het hoeft niet altijd uit te komen. Mijn affaire dateert alweer van jaren geleden, maar mijn ex-partner weet tot op de dag van vandaag nergens van.

Tirza G.

Tirza G.

10-10-2009 om 22:28

Nou

Ik zou als de dood zijn voor dementie. Dat je ineens allerlei gezellige details uit je verleden op gaat zitten lepelen tegen je kinderen ofzo.

Tirza

Haha tirza

juist als je dement bent zullen je kinderen niet serieus reageren op je uitspraken,ze zullen hooguit zeggen; ach ,ze is in de war ,ze noemt papa Kees in plaats van Jan.

(b)engel

Mijn kinderen weten ervan. Alleen het gedeelte dat het zich heeft afgespeeld terwijl ik al een relatie had, heb ik achterwege gelaten.....

Caillic

Caillic

11-10-2009 om 20:44

Ja tirza

Zowel mijn opa als mijn oma hebben, onafhankelijk van elkaar, en alle schaamte voorbij, op een gezellige verjaardag behoorlijk uit de school geklapt. Het was voor de kleinkinderen interessant, maar voor de kinderen bijzonder schokkend. Dat werd dus een heftige verjaardag.

Doornroosje

Doornroosje

12-10-2009 om 19:32

Nee

Nee niet iedere affaire komt uit. Maar met de stelling dat je een affaire beter niet kunt opbiechten ben ik het niet eens, althans niet als algemene stelling. Het hangt van de situatie af of het verstandig is om op te biechten. Soms wel, soms niet.
Als ik het niet had opgebiecht was ik nu gescheiden geweest. Bij ons heeft het de intimiteit weer hersteld en ons laten inzien dat we hard moesten vechten om oude patronen te doorbreken.
Doornroosje

Doornroosje

Yvon Meijer

Yvon Meijer

13-10-2009 om 20:52

Niet altijd maar,

Wat versta je onder uit komen? Dat de partner er achter komt of ook als anderen er achter komen en partner niet? Volgens mij komt het meestal wel uit omdat mensen graag kletsen en vooral ook graag over zichzelf kletsen. En als jij wel je mond kan houden dan kan degene met wie er vreemd gegaan wordt misschien zijn/haar mond niet houden.

Maaik

Maaik

21-10-2009 om 12:48

Ook niet tegen een vriendin

Als je zelf niet van plan bent om het op te biechten, ga er dan ook geen vriendin mee lastigvallen. Je brengt haar niet in een makkelijke situatie om haar deelgenoot te maken van iets dat niemand ooit mag weten. Zij heeft er toch niet om gevraagd om een heel groot geheim met zich te moeten meedragen?

Maaik

effe anoniem voor een keertje

effe anoniem voor een keertje

21-10-2009 om 16:48

Niets vertellen heeft ook zijn nadelen ...

Niets vertellen aan je vriendin(nen) heeft ook een nadeel zoals ik zelf aan den lijve heb kunnen ondervinden helaas ...

Ik heb 2 jaar lang een buitenechtelijke verhouding gehad met een man en heb daarover nooit iets verteld tegen mijn vriendin. Inderdaad ook omdat ik haar er niet mee wou belasten en ook omdat ik me ergens diep van binnen ook schaamde ? Ik wilde gewoon niet horen dat ik fout bezig was want dat wist ik zelf maar al te goed !
Kortom, toen het uiteindelijk fout liep tussen mij en mijn 'minnaar' stond ik dan ook helemaal alleen in mijn verdriet. Doordat ik het niemand verteld had had ik achteraf ook niemand om het mee te kunnen delen en ik moet toegeven dat ik het daar erg moeilijk mee heb gehad en eigenlijk nog steeds want het is allemaal nog erg recent ...

ano

ano

22-10-2009 om 12:28

Inderdaad

je staat alleen met je verdriet. Ik heb het ook meegemaakt. Het was vreselijk zwaar om alleen te dragen, maar toen vond ik ergens ook dat ik dat verdiende ....
Toen ik na mijn scheiding mijn huidige vriend leerde kennen, heb ik het hem meteen verteld. Hij reageerde heel positief en ik ben blij dat dit "geheim" niet tussen ons staat.

Ano

Mijn zus heeft 2 jaar een affaire gehad

ze viel kilo's af in die tijd door de stress. Ze voelde hele heftige emoties maar kon dat met niemand delen. Uiteindelijk kwam het uit omdat de vrouw van haar minnaar iets vermoedde en dat aankaarte bij de ex van mijn zus. In die tijd was hij niet de ex.....

Het hoeft niet uit te komen denk ik, maar ik denk dat vooral vrouwen het ontdekken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.