Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Relaties Relaties

Relaties

Bengel

Bengel

21-09-2010 om 08:28

Zooooo kwaad!

Ik ben al ruim een week zo kwaad op m'n man. Hij zegt tegen andere vrouwen schatje, lievert en schoonheid (maar niet tegen mij). En laatst zei hij tegen iemand (die zei het zo koud te hebben), dan kom maar met mij in bed liggen (werkelijk, een hardere klap in mijn gezicht kon hij me niet geven, toen hij dat zei). Later zegt hij tegen mij, je weet toch niet wat ik doe als jij avonddienst (tot 23:30) hebt. Ik vind dit soort dingen echt niet leuk. Gister waren we bij iemand op bezoek, waar ik de spanning tussen deze vrouw en mijn man kon voelen. Oftewel, ik vertrouw m'n man voor geen meter meer, en hij hoeft me ook al een week niet meer aan te raken. Ik ben zo kwaad, dat ik hem niet eens ter verandwoording/verduidelijking kan vragen. Bang dat ik ga schreeuwen, en de kinderen daar s'avonds van wakker worden.
Ben ik nou terecht kwaad? En hoe moet ik hem over dit gebeuren aanspreken, zonder hem aan te vliegen en te schreeuwen? Nog langer wachten, in de hoop dat mijn kwaadheid niet te voorschijn komt?
Ik weet het niet meer, maar nog langer toneelspelen naar andere toe, wil ik niet meer.
Ik ben blij dat ik hier even m'n ei kwijt kon.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
klaver

klaver

21-09-2010 om 08:43

Terecht

Ik weet niet of je de conclusie kunt trekken dat hij ook daadwerkelijk vreemd gaat. Daar zou ik zelf geen energie in steken (wellus-nietes). Zijn gedrag zoals jij dat beschrijft, vormt wat mij betreft al voldoende reden tot boosheid. Ik vind dat je hem kunt zeggen dat je het absoluut niet leuk vindt dat hij zo met andere vrouwen omgaat, dat hij jou daar mee kwetst en dat je wilt dat hij daar mee ophoudt.

klaver

klaver

21-09-2010 om 08:44

Als hij je niet begrijpt, vraag dan hoe hij het zou vinden als jij zo tegen jullie mannelijke vrienden zou aanschurken.

koentje

koentje

21-09-2010 om 09:44

Ik denk

niet dat hij vreemdgaat: zo'n engerd als jij hem beschrijft daar gaat geen vrouw mee in zee!

Je bent zeer terecht kwaad. Doet je man dit vaker of is dit iets nieuws? Als ik jou was zou ik zorgen dat de kinderen ver uit de biuurt zijn (logeren bijv.?) en dan eens een diepzinnig gesprek er aan te wagen, voor je de scheiding aanvraagt omdat hij weigert zijn gedrag bij te stellen.
Misschien wat kort door de bocht, maar dit gedrag zou bij mij kotsneiging oproepen!

Bengel

Bengel

21-09-2010 om 09:49

Antw.

Bedankt voor je reactie.

ik heb eerder de neiging om naar hem te schreeuwen: dat hij zich gedraagd als een vrijgezel, daarna dat gedoe op te rakelen, en hem vervolgens te vragen met hoeveel andere vrouwen hij inmiddels gekust en "gekrikt" heeft (maar dat vragen gaat niet lukken, dat zal ook wel weer schreeuwen zijn).
Of hij iets met die vrouw gedaan heeft, daar kan ik inderdaad beter geen energie in steken.
Ik heb om iets anders al eens gevraagd hoe hij het zou vinden als ik dat met een vriend zou gaan doen, toen kreeg ik als antwoord dat ik dat toch niet ging doen, daar kon hij mij te goed voor. (sta je dan, met je mond vol tanden).

Bengel

Bengel

21-09-2010 om 09:56

@koentje

Braakneigingen heb ik ook (van kwaadheid).

niemie

niemie

21-09-2010 om 10:27

Boos

Ik kan me je kwaadheid goed voorstellen!

Hoelang vertoont hij dit gedrag al? Deed hij dit altijd al maar begint het je nu te ergeren, of is het iets van de laatste tijd?

Het lijkt er op alsof hij je expres hiermee wilt kwetsen en/of uitlokken.

Bah, wat een nare situatie.

buitenstaander

buitenstaander

21-09-2010 om 10:45

Minnenijd

Je man gedraagt zich onbeschoft. Niet alleen naar jou, maar ook naar die andere vrouwen.

Door de minnenijd die hij bij jou heeft opgeroepen, kijk je misschien/waarschijnlijk anders tegen de mensen in jouw omgeving aan, dan als jouw man jou niet zo jaloers had gekregen.

Je schrijft bijvoorbeeld: ¨Gister waren we bij iemand op bezoek, waar ik de spanning tussen deze vrouw en mijn man kon voelen.¨ Wat denk je; zou die vrouw misschien ook niet een zekere spanning tussen jullie hebben gevoeld? Jullie leven tenslotte al een week in onmin met elkaar! Je kunt nu wel veronderstellen dat die vrouw een en ander ´leuk´ vindt, maar dat is nog maar zeer de vraag!

Mijn advies: laat je niet langer ringeloren door je man! Zorg (hoe dan ook) voor de nodige (gemoeds)rust, en ga dan eens na waar het conflict over gaat.

Bengel

Bengel

21-09-2010 om 13:27

Antw.

Een jaar of 2 terug heeft hij ook al eens tegen andere vrouwen schat en schoonheid gezegd, toen ik er iets van zei, is hij ermee gestopt (voor zover ik weet). Sinds een maand of 2 is dat weer begonnen. Maar andere bij hem in bed uitnodigen heeft hij (voor zover ik weet) nog nooit aangeboden. Als je dat ook nog zo'n reactie krijgt van, jij weet toch niet wat ik doe als jij niet thuis bent.....
Die "vrouw" is begin 20 en vrijgezel (misschien dat het daardoor er bij mij nog harder is aangekomen).

Starry Night

Starry Night

21-09-2010 om 17:41

Dit is gewoon pesten

En pesten hoef je niet te accepteren. Ik zou alleen proberen het een keer wel uit te spreken en dat dan zonder schreeuwen te doen. Want met wat je te vertellen hebt sta je volledig in je recht, daar hoef je heus je stem niet bij te verheffen. En volgens mij weet hij dat drommels goed.

bengel

bengel

22-09-2010 om 07:59

Gepraat

Gisteravond vroeg m'n man ineens weer wat me nou dwars zat (heeft hij al vaker gevraagd, maar daar had ik geen antwoord op gegeven). Toen heb ik dus gezegd dat ik het niet leuk vond dat hij andere schatje en schoonheid noemde, en dat hij iemand bij hem in bed uitnodigde, dat dat een klap in m'n gezicht was, en dan ook nog zeggen dat ik niet zie wat hij doet als ik weg ben, en dat ik hem hierdoor niet meer vertrouwde. Hij bleef er heel rustig onder, en zei dat het wel erg laag van hem zou zijn als hij vreemd zou gaan (ik heb zelf niks over vreemd gaan gezegd, bedacht ik me later). Ik heb hem eigenlijk helemaal niet gevraagd of hij vreemd gegaan was, terwijl dit wel in mijn hoofd zat.
Vanavond maar eens vragen, of hij dan zo laag geweest is.

Op de kast!

Volgens mij hoef jij je nergens druk om te maken. Ik heb het idee dat hij jou (om wat voor reden dan ook) op de kast heeft willen krijgen, en dat is gelukt. Als je er vanavond op doorgaat krijgt hij helemaal zijn zin, zou ik dus niet doen. Wel zou ik hem duidelijk maken dat hij zichzelf voor gek zet met zijn gedrag, en dus daar beter mee kan ophouden.

Gr. Poezie.

koentje

koentje

22-09-2010 om 12:08

Goed beschouwd...

gaat hij dus totaal niet in op de inhoud van wat je tegen hem zegt bengel!
Luistert hij wel eens naar je?

Bengel

Bengel

23-09-2010 om 17:42

Koentje

Ik moest over jouw reactie even flink nadenken.
Maar volgens mij luisterd hij niet echt.

Ik vind dat je je woede wel erg opkropt

misschien tijd voor een assertiviteitstraining?

ilsepilse

ilsepilse

26-09-2010 om 17:26

Erg

het is inderdaad en act van -no respect - naar jou toe, ik zou dit ook niet pikken.
goed dat hij toch doorhad na een week (hehe) dat er iets op je maag lag .. zucht...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.