Relaties Relaties

Relaties

zucht

zucht

15-04-2010 om 23:00

Zou ik dat ...? [... zeggen of niet]

Ik heb al in een antwoord hierboven geschreven dat mijn partner graag/gemakkelijk flirt ed, Zo was ik enige tijd geleden erop uit gekomen dat hij een 'schatje' had, ze constant aan elkaar dachten, elkaars steun en toeverlaat, kusjes in het rond, vol ongeduld naar elkaar uitkijken edm...
Nu speelt bij mij soms de gedachte of ik daar iets over zou zeggen tegen de partner (van mijn partner zijn 'schatje')
Zouden jullie dat graag -op een fatsoenlijke manier- te horen krijgen, zouden jullie willen weten hoe je partner met iemand van het andere geslacht omgaat? (ik weet niet hoe 'ver' ze met elkaar gegaan zijn) Zouden jullie kiezen voor een eerlijke inlichting of alles in stilte toedekken (ga ikzelf er wat aan hebben/opluchting, of zal het mij toch weer meer nadeel geven)
Hoe/wat zouden jullie doen, lijkt jullie het beste (ook ivm mijn eigen verwerking natuurlijk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
johanna

johanna

15-04-2010 om 23:12

Wees direct

in plaats van indirect.

Als je een probleem hebt met het gedrag van je man, moet je in de eerste plaats bij hem zijn.
De partner van het schatje inlichten neemt je probleem niet weg. Dat is je gebrek aan communicatie met je eigen onrustige cq vreemdgaande man, niet de partner van de vrouw waarmee hij scharrelt.

Voor je zelf opkomen dus Zucht, volgens mij is dat al eerder met je besproken in dit topic. Afwachtend, voorzichtig en afhankelijk rond de hete brij heen draaien en onschuldige mensen in het probleem betrekken in de hoop dat zij het probleem voor je gaan oplossen lijkt me redelijk zinloos.

zucht

zucht

15-04-2010 om 23:30

Duidelijk

Naar mijn partner ben ik hierover al heel duidelijk en direct geweest,maar ik moet toegeven dat ik niet meer juist weet wat ik nog echt van hem kan geloven, en dat weet hij.Hij laat zien dat hij mij niet kwijt wil,zegt er veel 'spijt'(pfft) van te hebben, Ik ben er al tot vervelens toe over begonnen met hem Maar ik durf echt wel zeggen dat wij ook veel aan elkaar hebben,een toch wel sterke band...
Maar ergens blijft dat vreten, is het niet afgerond, misschien is dat juist omdat ik er 'alleen' mijn partner op aangesproken heb en ik ergens toch met de vraag zit ivm 'schatje' en haar partner, hoe zij er nu tegenover staan (waarschijnlijk weet schatje haar partner er helemaal niets van). Dat is nog een donkere ruimte waar ik met vragen over zit, toedekken of afwerken ?

angel3

angel3

16-04-2010 om 08:53

Nee hoor

kan me niet voorstellen dat DAT het probleem is. Het probleem is je man. Die liegt en komt ermee weg, want jij slaat aan de twijfel maw je vertrouwt hem niet en dat is terecht als er 1 vreemdgaat. Dat kan wel weer goedkomen maar laat je niet aanpraten door je man dat het 'raar' is dat je twijfelt. Het vertellen aan partner van schatje heeft echt geen zin. Dat zijn hun zaken.
Je moet hier zelf mee dealen. En dat gaat niet over na 2 gesprekken. Als een partner vreemdgaat dan duurt het heel lang voordat je uit de shit bent samen. Dat kost energie, huilen, verdriet, moeite, veel tijd, veel praten. Dat is niet na een paar gesprekjes weer goed.
Dus werk aan de winkel bij je eigen vent, laat je niet afschepen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.