Religie en Spiritualiteit Religie en Spiritualiteit

Religie en Spiritualiteit

Roos Vicee

Roos Vicee

19-05-2012 om 15:07

Cursus koinonia?

Zijn er hier mensen die de opleiding/cursus SvP (school v. Pastoraat) bij Stichting Koinonia (www.koinonia.nl)gedaan hebben?
Ik overweeg deze te gaan doen vanaf komend seizoen maar zou graag wat ervaringen horen van mensen die 'm ook gedaan hebben. Is het waar dat het ondanks dat het maar 1x in de maand cursusdag is, het toch heel erg veel tijd vergt? Heel veel boeken lezen en eindeloos verslagen schrijven? Ik wil de cursus 'erbij' gaan doen, dus als het echt een heel pittige cursus is w.b. tijdsbesteding, dan moet ik er toch vanaf zien denk ik.
Ik hoop op reacties! Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Te doen

ik heb m zelf -nog- niet gedaan, maar enkele vriendinnen wel.Ik heb wel (bijna) alle boeken gelezen..en ook de scripties (laatste jaar)van vriendinnen. Het is idd. véél leeswerk, maar de boeken zijn meestal wel goed/makkelijk om doorheen te komen en het maken van verslagen is wat ik hoor ook goed te doen. Het vraagt natuurlijk discipline, dat je regelmatig leest en aan je verslagen werkt.De vriendinnen deden de cursus ook naast hun gewone werk. Ik denk dat het wel scheelt wat je vooropleiding(vmbo of vwo scheelt natuurlijk wel) is en wat je interesse is, of je het al wel wat herkent vanuit je werk bv. Het is wel ook heel persoonlijk, je verandert er wel door, daar gaat ook tijd/energie in zitten. maar ik heb alleen maar leuke enthousiaste berichten gehoord, altijd was het een aanrader!

Roos Vicee

Roos Vicee

20-05-2012 om 11:32

Boeken

Hey Rugby, dank je wel voor je reactie!
Je schrijft dat je (bijna) alle boeken die voor de cursus gelezen moeten worden, al gelezen hebt. Kun je een aantal van die boeken noemen? Mogelijk dat ik er ook al een aantal van gelezen heb...

tonny

tonny

20-05-2012 om 11:49

Lijkt me een goed plan roos!

Heb ook een paar boeken van de website gelezen, heb 's even gekeken. Als het thema je interesse heeft, is het vast goed te doen.

Site

ik heb de boeken geleend, ik weet zo niet meer welke, sorrie! Maar op de site staan een aantal boeken,vooral van Hans Groeneboer zelf, herken ik er van. Hij geeft veel lessen.
Waarom wil je de cursus doen? Om je zelf te ontwikkelen of wil je cht pastoraal werk (in de kerk) doen? Ik heb het toedertijd dus zijdelings gevolgd, ivm het helpen opzetten van een Pastoraal Team in onze kerk. Ik kon zo de insteek van het christen zijn combineren met mijn vak als psychiatrisch verpleegkundige.Ik vond het vooral heel boeiend, om jezelf te ontwikkelen.
Ik kan navragen over die boeken, als je wilt...

Roos Vicee

Roos Vicee

23-05-2012 om 09:15

Ach ja, natuurlijk

Ach ja natuurlijk... dat ik daar niet op kwam... de boeken staan uiteraard ook op de site vermeld Daarvan heb ik er nog maar twee gelezen... Als je het na kunt en wilt vragen, graag! En anders zie ik het wel hoor. Het onderwerp heeft zeker mijn interesse dus wat dat betreft zit het wel goed. Zwak punt van mij is alleen dat ik er te weinig tijd voor vrijmaak... Keuzes maken...
Ik wil de cursus vooral doen als vervolg op een eerdere (kortere) cursus, m.n. idd voor persoonlijke ontwikkeling. Maar daarnaast hoop ik dat ik mijn verworven kennis ook in praktijk kan en mag gaan brengen. Dat gebeurt nu al een beetje, dus dat zal vast en zeker uitgebreid worden. Idd heel boeiend!
Ik ben heel benieuwd! Ook naar de boekenlijst

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.