Home » Forum » Religie en spiritualiteit » Ex man gelovig en ik

Ex man gelovig en ik..?

33 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
Kandelaar4
Poten van mjn leerstoel

Wauwh wat diepgaand voor een puberbrein! Ik dacht alleen maar aan kampioen worden met volleybal èn paardrijden ;-)
Ja ik snap wat je bedoelt met het bidden. Ik denk dan altijd in termen van bidden met je verstand en bidden met je hart. Met je hart bidden is me weleens gelukt en voelt ongelooflijk prettig. Maar meestal bid/ bad ik met mijn hoofd en dan voelt het eigenlijk bijna achterbaks.

Nee dat is precies wat ik tegen de kerk heb... ik heb het gevoel dat elk kerkbestuur eigen regeltjes maakt. Terwijl ik niet het idee heb dat dat de bedoeling van het geloof is.... zo is het niet bedoelt dat iedereen maar eigen regels opstelt..

Flanagan
Puberbrein (ot)

Zo vreemd is dat niet, pubers kunnen heel gevoelig zijn en eigen gedachtes hebben als ze tegenslagen ontmoeten.
In die tijd ging het niet lekker tussen mijn ouders en als zij uit elkaar zouden gaan, had ik het gevoel dat de stoel waarop ik zat, wankelde omdat één poot minder sterk was. Je opvoeding en eigenwaarde wordt je door je ouders meegegeven en zij zijn een voorbeeld. Als zij uit elkaar gaan ipv elkaar liefde geven of fouten kunnen vergeven, dat waren die poten van de stoel met de woorden liefde en vergeving ook niet zo stevig als een fundament.

Gelukkig zijn ze een voorbeeld geworden hoe uit diepe dalen te kruipen, met geduld. De woorden geduld en tijd kom je in de bijbel veel tegen. Ik denk dan aan de 40 jaren in de woestijn of tijdsbestekken in andere verhalen. Maar ook aan de wijze spreuken en gezegdes van de oudere mensen in een bejaardentehuis ( met tijd komt raad of geduld is een schone zaak) en de wijze waarop rust is gekomen in huwelijk van mijn ouders. Het geeft mij de inzicht geven om niet in paniek te raken als het even niet lekker gaat. Maar dan is het wel fijn om je gevoel uit te spreken met God ipv opkroppen.

(Ik ben wel blij voor je dat jij toendertijd bezig was met kampioenschappen. )

Pagina's