Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

bertje1

bertje1

24-11-2020 om 19:03

50+ vrouw, moeilijker klaarkomen?

hallo daar dan. inmiddels 50+ bereikt, vraag me af, heb ook al wel wat gelezen, dat klaarkomen (bij vrouwen) lastiger is.. lijkt inderdaad te kloppen, pf, 'vroeger' nog niet zo lang geleden kon ik dat zomaar in laten we zeggen 30 sec. of 1 minuut (soms langer, wil niet opscheppen hahaha), nu lukt het soms niet! (vooral als ik het zelf doe ook)
Totaal geen enkele last van droogte of zo.
lijkt wel of ik meer nodig heb, meer druk, op je weet wel waar, pf wil niet teveel in detail treden.
wie heeft tipjes?
klopt dit feit?
ps. wel gewoon opgewonden!

50-min

50-min

25-11-2020 om 15:17

Herken het wel

Kwam je vroeger door alleen penetratie, zonder externe stimulatie? Dat is mij nog nooit gelukt, en ik heb ook wel wat meer tijd nodig dan een minuut. Als ik het zelf doe gaat het wel wat sneller dan tijdens seks met mijn man. Die heeft tegenwoordig steeds minder tijd nodig, of houdt het minder lang vol (wel 50+), en ik heb meer tijd nodig, dus dan maak ik het liever even zelf af.

Paasei

Paasei

26-11-2020 om 09:37

Llees deze eens

Mooi geschreven stuk over veranderingen in seksualiteit na je 45ste.

https://www.depaarsekeizerin.nl/info-adviezen/verandering-seksualiteit-na-je-45ste

bertje1

bertje1

26-11-2020 om 09:37

misschien 1 of 2x gelukt met alleen penetratie lijkt of er meer 'druk' nodig is..tja.
inderdaad zelf afmaken kan maar dat duurt dus ook langer.
het is niet een heel hot issue, maar viel me gewoon op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.