Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Ik

Ik

07-04-2009 om 16:06

Al meer dan een jaar geen sex meer

Ik ben al 20 jaar met dezelfde man, hij ligt iedere nacht naast me. Ligt naast me en dat is het dan ook letterlijk. Hij wil geen sex meer. Ik probeerde af en toe nog wat, maar hij heeft geen zin of hij krijgt geen erectie. We hebben ook verder weinig contact nog met elkaar, in relatietherapie geweest, hij wou niet meer, en hij vertelde dat hij eigenlijk nergens (!) meer behoefte aan had. Maar ik denk: alle mannen hebben toch op zijn tijd behoefte aan een lekkere vrijpartij? En vrouwen ook trouwens, ik wel tenminste! Ik mis het ontzettend, alleen het rare is, dat ik doordat hij niet meer echt wil hem ook steeds minder aantrekkelijk ga vinden. Ik wil dus wel sex, maar liefst met een ander, haha
Ik weet 100% zeker dat hij geen ander heeft, dus daar ligt het niet aan.
Nu durf ik het hem ook niet goed te vragen (hij praat moeilijk en al helemaal over gevoelens niet) waarom hij geen sex meer wil, maar ik ben bang dat het antwoord zal zijn dat hij mij niet meer aantrekkelijk vind! Ben wel wat kilootjes zwaarder geworden sinds de bevallingen. Niet echt veel, maar je lijf vernadert natuurlijk toch. Help.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Narcis

Narcis

07-04-2009 om 16:20

Ach meid toch

Wat een toestand! Natuurlijk heb je behoefte aan intimiteit en seks. Naast je ligt een plank in bed die jij het liefst zou bespringen. Bang zijn om afgewezen te worden. Maar je voelt je al afgewezen. Kunnen jullie niet in therapie? Het is maar een suggestie. Moet hij natuurlijk ook willen. Ik neem aan dat jullie er al over gepraat hebben? Ik bedoel dus de situatie tot dusverre.
Sterkte Meid.

Jippie

Jippie

07-04-2009 om 21:21

Aannames

"Maar ik denk: alle mannen hebben toch op zijn tijd behoefte aan een lekkere vrijpartij? En vrouwen ook trouwens, ik wel tenminste!"

Nou nee dus. Uit 3 jaar (lopend) ervaring
Maar wat wil je eigenlijk van 'ons'? Tips hoe hier mee om te gaan, toestemming voor sex met een ander of iets anders?

dc

dc

07-04-2009 om 22:00

Toch praten

het is toch een heel erg belangrijk onderdeel van een huwelijk, dus je moet er toch over praten, ook al is dat moeilijk. Als er een lichamelijk probleem is, dan moet hij misschien eens langs een arts, maar je hebt toch recht op intimiteit.

Doen jullie verder nog wel leuke en gezelige dingen samen?

Toosje

Toosje

07-04-2009 om 22:17

Achterhaald

Dat fabeltje is toch inmiddels wel achterhaald, dat mannen ALTIJD zin hebben???? Nee, niet ALLE mannen hebben ALTIJD zin. Net zomin als dat niet ALLE vrouwen minder van seks houden dan mannen. Ik vind dat teveel generaliserend.

Ik heb ook al een half jaar geen seks meer met mijn man. Hij heeft hier minder moeite mee dan ik.

Helaas, geen oplossing. Alleen een opmerking.

Groetjes,
Toosje

Ik

Ik

08-04-2009 om 10:49

Soms vlieg ik tegen de muren op!

Ja, we hebben we samen relatietherapie gedaan op mijn verzoek. We moesten toen verplicht samen iets leuks gaan doen, (ik bedoel geen sex hiermee, maar uit eten, naar de film etc) nou echt...dat werd helemaal niks. Waarschijnlijk omdat het huiswerk was! Dus samen leuek dingen doen is er ook niet meer bij en zo brokkelt de relatie steeds verder af. het enige wat er nog gezamelijk was, was af en toe een vrijpartij. Maar hij werd steeds vaker moe, wou vroeg naar bed om te slapen. Hij masturbeert nog wel, stiekem lijkt het.
Ik heb ook gelezen dat als je steeds minder sex hebt je er ook steeds minder behoefte aan hebt. Lijkt een vicieuze cirkel naar beneden. Dus ik probeerde wel regelmatig, maar hij had bijna nooit meer zin.
Ik vlieg soms bijna tegen de muren op. Ik wil aangeraakt, aandacht, intimiteit, sex! Maar, en dat verontrust me wel, steeds minder wil ik dat met hem. Ik bedoel: hij is binnen handbereik, zo dichtbij, zie hem iedere dag en toch..kijk ik steeds meer naar andere mannen, iets wat ik eigenlijk nooit heb gedaan.

Ik

Ik

08-04-2009 om 21:47

Niet iemand anders

Nee, je zou denken, hij heeft iemand anders, maar ik weet echt heel zeker dat dat niet zo is. Hij kijkt nooit naar andere vrouwen en ik heb ook al eens meegemaakt dat een andere vrouw hem wel leuk vond en hij had echt helemaal niets in de gaten.
Hij heeft een heel regelmatig leven van werken, sporten en hobbies in een strak schema, daar past echt niets in. Hij heeft ook geen vrienden.
Kennelijk heeft hij echt geen behoefte meer aan sex met mij. En ook geen behoefte om samen iets leuks te doen.
Hij heeft ook wel eens gezegd dat hij dat normaal vind als je elkaar al zo lang kent.
Maar stel dat hij opeens wel weer iets wil, dan zou ik het niet meer leuk vinden, ik ben zo langzamerhand behoorlijk op hem afgeknapt door zijn stoIcijnse gedrag. Op de man af vragen is heel confronterend, ook voor mij en daar kan hij ook niet echt goed mee omgaan, heb ik gemerkt. Hij wil liever nooit praten over wat er in hem omgaat. Lastig, maar ik zit er wel behoorlijk mee. En dit is wel typisch zo'n situatie waarin het niet raar is dat er iemand echt vreemd gaat. De therapeut zei ook dit ook, maar hij haalde zijn schouders op en gelooft waarschijnlijk echt niet dat ik zoiets zal doen.
Hij moest ook zeggen op één van die sessies waarom hij nooit eens een compliment maakt naar mij. Hij antwoordde dat hij dat niet kon, voor zijn gevoel moest hij daar zo'n enorme drempel voor over om iets leuks te zeggen en het kwam nooit in hem op.
Ik heb ook wel eens gedacht dat hij misschien homo is, maar dat is het ook niet.
Toen ik ging nadenken over hoe het was toen we nog wel vaak sex hadden, bedacht ik me dat ik altijd het initiatief moest nemen. En nu is dat niet meer doe, gebeurt er dus ook niks. En dat is niet alleen met sex, maar met alles! Sinds ik geen energie meer kan opbrnegen om met alles het initiatief te nemen gaat het dus snel bergafwaarts met onze relatie. En het gekke is dat hij vindt dat ik een probleem heb en hij heeft echt nergens last van!

dc

dc

09-04-2009 om 07:04

Weg?

ik ben niet zo snel ermee, maar volgens mij kost je relatie je veel meer energie dan dat het iets oplevert. Je kunt een relatie niet eenzijdig in stand houden. Ik zou m'n biezen pakken.

une femme

une femme

09-04-2009 om 09:04

Goh, wat naar voor je. Is je man altijd al zo passief geweest? Of is hij opeens veranderd? En lachen of praten jullie nog wel eens? Of is er helemaal geen communicatie meer? En hoe doet hij met de kinderen?
Ik denk toch dat je hem er eens echt mee moet confronteren dat dit voor jou niet houdbaar is. Ik vind het maar moeilijk te begrijpen dt hij het allemaal best vindt. Zo'n in emotioneel opzicht "armoedig" bestaan wil toch niemand. Nee, zoals jij het omschrijft zou ik het niet vreemd vinden als jij verliefd werd op een ander.
Groet une Femme

Mop

Mop

09-04-2009 om 14:04

Mijn ex

wilde na een tijd ook geen sex meer. Type man? Beetje zoals die van jou, ik. Werken, sporten, kerk, weinig vrienden.Beetje passief thuis zitten. Als ik wel eens zei: Kijk is dat geen mooie vrouw? Dan haalde hij zijn schouders op. Was totaal geen losbol, keek nooit om naar andere vrouwen, had het er nooit over en was tussen de lakens( als we het deden) een rustige bijna saaie minnaar.Het is een wonder dat onze kinderen zijn verwekt. En na een antal jaar....kwam ik erachter dat hij zich helemaal suf ......
Van hoeren tot vrouwen via internet. Vrouwen die hij voorhield dat hij een relatie wilde met hun om ze op die manier het bed in te krijgen.Na een paar keer was de spanning eraf en ging hij weer op jacht.
Natuurlijk hoeft dat bij jou totaal niet aan de orde te zijn. Maar niets is wat het lijkt...

Minke

Minke

11-04-2009 om 08:31

Mop wat erg

Jeetje Mop wat een verhaal, wat verschrikkelijk. Vooral omdat het zo'n brave man leek. Wat zal je een hoop verdriet gehad hebben. Dat een man verliefd kan worden op een ander dat is beroerd maar nog te bevatten maar stiekem ernstig seksverslaafd? Had je nooit het gevoel dat er iets was of had je een gevoel waar je de vinger niet op kon leggen?

madieke

madieke

11-04-2009 om 19:54

Hulp

wat erg, Ik. Dit is heel slecht voor je eigenwaarde, weet ik uit eigen ervaring. Ik heb ook een vriend gehad die het na een jaar opeens niet meer "kon". Het was bij hem een soort angst, had volgens hem niets met mij te maken. Na lang aandringen is hij naar een therapeut gestapt, ook zijn we nog in relatietherapie geweest. Echter, het mocht niet baten, onze relatie ging uit.. Achteraf bezien had het denk ik ook met z'n geloof te maken, wij waren ongehuwd samen (lat) en hij kwam uit een heel gristelijk milieu, dus schuldgevoel en zijn moeder waarvan hij geen liefde heeft gehad..
Blijf met elkaar in gesprek, laat hem hulp zoeken (apart of samen) en anders.. houd je niet niet veel langer vol vrees ik..
sterkte!

Narcis

Narcis

11-04-2009 om 20:15

Mop

Hadden wij dezelfde man?

Mop

Mop

12-04-2009 om 11:23

Minke

Natuurlijk had ik al redelijk snel door dat er iets aan de hand was maar je bent verliefd en je steekt je kop in het zand. En...je denkt dat je iemand kunt veranderen. Ik ben heel vrij op het gebeid van sex. Dus in het begin botste het best toen ik merkte dat hij zo tam tussen de lakens was. Toen ik er uiteindelijk ( na jaren) achter kwam dat hij sexverslaafd was kon ik dit helemaal niet meer rijmen.
Ik ben zo blij dat ik uiteindelijk na 14 jaar de moed bij elkaar heb geraapt om te gaan scheiden. Dat neemt niet weg dat ik nog steeds verdriet van heb. Ik wilde uiteindelijk toch graag oud met hem worden.
Maar als ik bij hem was gebleven was alles maar dan ook alles stuk gegaan. Niets was meer zeker. Ik kan niet teveel in detail treden vanwege mogelijke herkenbaarheid.
Als afsluiting van mijn huwelijk heb ik toen mijn verhaal ( in het kort hoor) in een damesblad verteld.Daar ben ik nog steeds heel blij mee. Waarom? Geen idee....

Mop

Mop

12-04-2009 om 11:25

Narcis

Jeetje heb jij dit ook meegemaakt? Ik neem aan dat je uiteindelijk ook bent gescheiden?
Tja, of we hebben daarwerkelijk dezelfde man gehad Hij was tenslotte al een keer getrouwd.

Mop

Mop

14-04-2009 om 14:12

Tulpje

Mijn ex man is ook sexverslaafd Tulpje. Alleen kwam daar nog eens bij dat hij ( zoals de therapeuten dat zo mooi omschreven)het madonna-hoer complex. ( Even googlen)Nadat de verliefdheid eraf was wilde hij geen sex meer met mij. Ik was de moeder van zijn kinderen dus zag mij niet als iemand waar je sex mee hebt.
Zoals al gezegd ging het heel ver en is ook 2 x zijn baan kwijt geraakt.
Zoekt jouw man het ook buiten de deur omdat jij moeite hebt om met hem sex te hebben?
Ik ging er compleet aan onderdoor en ondanks dat ik zo blij ben dat ik niet mer met deze man hoef te leven vind ik het vreselijk.

Narcis

Narcis

17-04-2009 om 14:23

Mop en tulp

ja, ik ben inderdaad gescheiden. Mijn ex-man wilde ook geen nee horen. Het onderwerp is helemaal platgeluld, om het zo maar zo te noemen. Trouwens, seks is voor mij niet meer echt geweldig. Ik kan nl. niet meer klaarkomen omdat ik niet meer ontspannen met seks om kan gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.