Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Biseksueel

Veel mannen in mijn leeftijd (65+) hebben in hun relatie/huwelijk geen of vrijwel geen seks meer maar nog wel de behoefte. Ze willen niet scheiden want er is nog altijd een goede band. De mannen kiezen er dan voor om buiten de deur hun behoeften te bevredigen. Ze willen niet vreemdgaan en zoeken dan genegenheid en intimiteit bij een andere man. Ze blijken dan biseksuele gevoelens te hebben. Is dit herkenbaar? Ik twijfel zelf om deze stap te zetten. Iemand ervaring? Tips?


Bijtje82

Bijtje82

05-12-2022 om 15:33

Ik vond het een beetje raar verwoord. Je bent wel of niet biseksueel. Niet omdat je minder seks hebt met je vrouw. Het is geen gelegenheidskwestie lijkt me. 
Als je dit als argument houdt voor jezelf, dan hou je jezelf voor de gek.

Daarbij is seks met een andere man net zo goed vreemdgaan als seks.met een andere vrouw. Ik zou dat eerste zelfs nog erger vinden.

Twan66

Twan66

05-12-2022 om 15:39 Topicstarter

sorry, onhandig verwoord door mij. De man in kwestie wist niet dat hij ook kon genieten van seks met een andere man. Toen hij dat ontdekte noemde hij dat biseksuele gevoelens. Dat is ook de reden dat ik dat mogelijk wil proberen. Hoe kom je er anders achter of je ook van seks met mannen onder elkaar kunt genieten.

Hoe kom je daar achter... Tja, het feit dat je het wilt proberen en dat je daar dus überhaupt al zin in hebt lijkt mij veelzeggend.

Ik heb bijvoorbeeld echt geen enkele behoefte aan seks met een andere vrouw. Ook niet 'om eens te proberen' 

En ja, het is natuurlijk ook gewoon hartstikke vreemdgaan

Bijtje82

Bijtje82

05-12-2022 om 15:50

Je zou ook gewoon kunnen investeren in een betere seksuele relatie met je partner. 

Als je mij dit zou flikken, zou je buiten gezet worden. 

Je wilt dus de veiligheid en houvast van een relatie en dan lekker ontdekken buiten de deur. 
Gewoon vreemdgaan en je lusten achterna ipv aan je relatie werken.

Ik zou zeggen dat je dat ontdekken dan vooral moet doen als wij klaar zijn in 3, 2, 1. Ik kan werkelijk niets met een partner die de oplossing in een relatie daarbuiten zoekt.
Zeg dan dat je klaar bent, word vrijgezel en ga je gang.

Het is niet omdat je bi-seksueel bent of denkt te zijn dat je dan allebei moet hebben of dat dat een geldig excuus is om niet monogaam te zijn.

Tenzij je een open relatie hebt, maar dan zou je deze vraag niet hoeven stellen.

Veel mannen in mijn leeftijd (65+) hebben in hun relatie/huwelijk geen of vrijwel geen seks meer maar nog wel de behoefte. Ze willen niet scheiden want er is nog altijd een goede band. De mannen kiezen er dan voor om buiten de deur hun behoeften te bevredigen.


Correct me if I’m wrong, maar de vrouwen van die mannen hebben dan toch ook minder seks? Vinden die mannen het ook prima als die vrouwen ervoor kiezen om die behoefte dan maar door een ander te laten bevredigen? Misschien wel door een vrouw, want die snapt waarschijnlijk beter wat een vrouw graag wil. Of is het dan wel ineens vreemdgaan? 

Ben ik de enige die moeite heeft om Twan serieus te nemen? Niet om het bisexueel zijn maar hoe de vraag gesteld wordt? Ik zou het eerst bespreken met je vrouw: “lieverd, ik voel zo’n drang van binnen, tot het we…” oh nee wacht dit was Sebastiaan..
Ik ken genoeg mannen die later achter hun homo gevoelens komen maar die gaan niet eerst peilen op OO. Het gaat meestal met flink wat worsteling.
Sini

Als je zo veel mannen kent die dit zo ervaren, waarom kom je het hier dan vragen? Wat wil je bereiken met je bericht?

Bijtje; het is absoluut niet waar wat je zegt. Er zijn zat 'gelegenheids-biseksuelen'. Het gebeurt gewoon heel vaak dat dit op latere leeftijd omhoog komt borrelen of omdat men in een omgeving is waar veel mensen van het eigen geslacht verkeren.

Wat er in kan meespelen is dat je op oudere leeftijd soms opener bent geworden; niet meer zo homofoob en minder veroordelend. Veel mensen maken zo'n soort ontwikkeling door.
Je bent dan al in feite je hele leven biseksueel maar je kon ér niet bij', het niet voor jezelf toegeven of gewoon eindelijk bij je ware gevoelens. De meeste mensen zijn niet 100 procent homo of hetero. Heel veel mensen zijn biseksueler dan ze denken of willen weten.
Het is dus niet zo simpel als 'geen sex met je vrouw, dus we worden maar even bi'.

Daarnaast sta je ook direct klaar om deze hele stap, die alleen nog overwogen wordt, te veroordelen als vreemdgaan. Je weet toch helemaal niet of zijn vrouw ervan weet en hoe ze er in staat? En of het gewoon een fantasietje is die hij op deze manier uit?

Ik zie het toch anders. Deze man denkt dat vreemdgaan met een man geen vreemdgaan is en probeert het zo goed te praten. Zo zijn er ook mensen die zeggen dat het alleen vreemdgaan is als er penetratie plaatsvindt en niet als mensen elkaar met de hand of mond bevredigen. Tja, zo kun je het voor jezelf goedpraten.  

Pippeltje schreef op 05-12-2022 om 20:05:


Daarnaast sta je ook direct klaar om deze hele stap, die alleen nog overwogen wordt, te veroordelen als vreemdgaan. Je weet toch helemaal niet of zijn vrouw ervan weet en hoe ze er in staat? En of het gewoon een fantasietje is die hij op deze manier uit?

"Ze willen niet scheiden want er is nog altijd een goede band. De mannen kiezen er dan voor om buiten de deur hun behoeften te bevredigen. Ze willen niet vreemdgaan en zoeken dan genegenheid en intimiteit bij een andere man. Ze blijken dan biseksuele gevoelens te hebben. Is dit herkenbaar? Ik twijfel zelf om deze stap te zetten. Iemand ervaring? Tips?"

Hij twijfelt om de stap te nemen, praat over een groep die het geen vreemdgaan noemt, maar het wel doet: intimiteit met iemand buiten de relatie.

Als partner het zou weten hoeft hij de vraag niet te stellen; wat is hier als de daad bij het woord gevoegd wordt geen vreemdgaan aan dan?

Ik vind het apart dat je stelt dat dit voor een grote groep geldt. 
Feit is dat wanneer je buiten je partner om intimiteit buiten de deur zoekt, of dat nu met een man of een vrouw is, dat dan vreemdgaan heet. Dat is niet iets dat goedgepraat hoeft te worden met 'er was geen penetratie' of 'diegene is van hetzelfde geslacht'.
Ik zou inzetten op het verbeteren van je eigen relatie door met je vrouw te bespreken wat je mist.

Ik denk dat veel mensen niet 100% hetero zijn maar dat er sprake is van een glijdende schaal. Dus Twan66, als je biseksuele fantasieën of gevoelens hebt die eerder nog niet zo boven kwamen drijven, dat kan natuurlijk. 

Maar als je stiekem dingen wil uitproberen met een man, is het natuurlijk wel vreemdgaan. Dus ik zou dat alleen doen in goed overleg met je vrouw; zoals je hier al kunt merken ligt je vraag gevoelig bij veel vrouwen. Hoe doen die andere mannen die jij kent dat eigenlijk? 

of je t nu met een man of een vrouw wil gaan doen, het is vreemdgaan, bedrog, liegen. Dus aub ga eerst scheiden en leef je dan lekker uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.