Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

marie

marie

08-11-2018 om 12:27

Bloed bij eerste keer

Bij mijn eerste keer seks ben ik gaan bloeden. Tot ongeveer een week daarna heb ik bij het plassen bloedverlies en lichte pijn gehad, is dit normaal?

Er is vast een puberwebsite

waar je antwoord kan krijgen.

Lilian.

Niet iedereen is puber bij "de eerste keer". Verder vind ik het geen rare vraag, welke leeftijd dan ook.

Marie, je schrijft:"heb ik gehad", dus je klachten waren na een week over.
Dan zou ik me nu verder maar geen zorgen maken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-11-2018 om 19:39

Eens met Wil40

Mocht dit bij een volgende keer weer optreden dan zou ik even naar de dokter gaan.

Alak

Alak

10-11-2018 om 18:11

Ook

Ik had dat ook, niet alleen bij de eerste keer. Ik heb later altijd gedacht dat het maagdenvlies toen nog niet goed door was. Heb dat wel een tijdje gehad met sex. Verder geen pijn, wat jij wel had Heel licht bloedverlies bij mij, het is vanzelf over gegaan

Altijd checken

Hoi Marie,

het kan heel goed zijn dat je tijdens je eerste keer jezelf iets bezeerd hebt. Dat komt vaak doordat je of nog niet helemaal nat genoeg was, of niet helemaal ontspannen. Maar een bloeding is wel redelijk normaal.

De vraag van mij is alleen, waar bloed je nu nog? Als het in je urine zit, kan het een ander iets aanduiden, dan wanneer het uit je vagina zelf komt.

Als het namelijk uit je vagina zelf komt, dan kan het prima zijn dat je nog aan het herstellen bent. Maar komt het uit je urinebuis, met je plas mee zeg maar, dan kan er iets anders aan de hand zijn. Een brandend gevoel bij het plassen kan heel goed komen door een blaasontsteking.

Deze had ik vroeger ook heel vaak na de seks. En dit kan je heel goed voorkomen om na dat je seks hebt gehad, direct naar de wc te gaan om te plassen en je vagina goed te wassen. LET OP!! Niet met zeep. Nooit met zeep of iets anders dan water. Daar komen weer hele andere ongemakken van.

Als het met je plas mee naar buiten komt, zou ik toch even naar de huisarts gaan om te controleren of je een blaasontsteking hebt. Dit is gelukkig helemaal niet zo eng, je hoeft alleen maar in een potje te plassen en het af te geven.

Hoop dat het je helpt!

Anke

Anke

23-11-2018 om 11:22

Voorspel

Het allerbelangrijkste is goed en lang voorspel en wachten met penetratie totdat je goed nat bent. Eerder moet je er nog niet aan beginnen. Goed voorspel maakt seks ook leuker! Mijn gyn vertelde dat 60% van vrouwen niet bloedt bij de eerst keer, blijkbaar zit jij bij de 40%. Als je je zorgen maakt, bespreek het dan even met je huisarts.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.