Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

corrie

corrie

14-04-2017 om 16:22

condoom als voorbehoedsmiddel

Omdat ik geen hormonale anticonceptie wil gebruiken overwegen mijn man en ik de condoom als voorbehoedsmiddel. We hebben al kinderen maar zouden er over een paar jaar nog een bij willen hebben (als het ons gegund is). Zijn er ouders met ervaring met het gebruik van condooms voor een langere periode, dus een paar jaar of langer? Is het echt vervelend en minder leuk voor de man? Bederft het de pret omdat het zo'n 'gedoe' is? En last but not least;was het effectief of kwamen er alsnog kindjes?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-04-2017 om 16:37

Tja

Ik vind het zelf niets, zeker niet voor de lange termijn. Zelf heb ik een koperspiraaltje, zonder hormonen dus. Daar heb je geen omkijken naar, en merk je niets van.

Miep Kraak

Miep Kraak

14-04-2017 om 20:24

Ja hoor

jaren condooms gebruikt. Om precies te zijn vanaf dat we ons eerste kind wilden tot nadat de laatste geboren was en we zeker waren dat het gezin compleet was. In totaal zo'n 13 jaar, minus de 3 periodes dat ik zwanger mocht worden (dat ging vrij snel iedere keer) of zwanger was (3 keer).

Wij deden dat om dezelfde redenen die jij noemt. Het is bij ons altijd heel goed gegaan, nooit een ongewenste zwangerschap gehad. Maar we waren er wel altijd heel zorgvuldig mee. Volgens het boekje, zeg maar. Mijn man vond wel dat het allemaal wat minder gevoel gaf en hij was wel blij dat ze weg konden nadat hij gesteriliseerd was.

boterbloem

boterbloem

14-04-2017 om 21:52

Net als Miep

en heel tevreden met deze keuzes (eerst een periode condooms en daarna sterilisatie).

corrie

corrie

14-04-2017 om 23:04

dus

ondanks minder gevoel toch prima te doen? Verschilt vast ook wel per persoon. Ik hoop niet dat mijn man het na een tijdje zat wordt.

In ieder geval goed om te lezen dat er meer mensen jarenlang condooms gebruiken. Het enige nadeel vind ik de kosten, maar alles beter dan troep en gesleutel in/aan mijn lichaam.

@Phryne Fisher; Ja van alle overgebleven opties zie ik het koperspiraaltje toch als best of the worst maar alsnog vind ik het geen prettig idee om een object in mijn baarmoeder te laten plaatsen (als in niet natuurlijk) vervolgens ook weer gedoe met onregelmatige bloedingen en zo. Nou ja, gewoon liever niet.

Ardanne

Ardanne

15-04-2017 om 00:12

ja hoor

Ja hoor, hier meestal Kruidvat condooms (wat minder duur dan zo'n merk) en al vele jaren. Om wat preciezer te zijn: ± 20 jaar. Ik ben begin 40 en rond mijn 20e had ik een paar jaar de pil. Vervelend was dat. Ik voelde me opgeblazen, vlugger somber en had veeeeel minder zin in seks. Dus waar dient het dan nog voor?

Grote voordeel van condooms is dat je een paar dagen je vruchtbare periode hebt en dat seks dan veel leuker is. Ook voor de man!
Als je gewend bent dat de man na een tijdje een condoom moet pakken, wordt dat ook wel een fijn ritueel. Ik heb er echt niets op tegen en mijn man ook niet.
Klein gevoelsverschil wel, maar niet per se alleen maar vervelend.

Van een condoom is het slecht zwanger worden hoor. Je hoort wel eens van scheuren, maar ik snap dat niet zo, misschien doen ze van alles met hun hand als de man het eenmaal om heeft? Geen idee, nooit ervaring met scheuren.

Wij doen aan periodiek condoomgebruik.

Saar

Saar

15-04-2017 om 00:22

gedoe

Wij vonden het wel gedoe, het moet ook maar bij je passen.
Inderdaad, precies volgens het boekje, en dat past zo slecht bij ons!
Ik was ook steeds wel wat bezorgd, dat toch iets van voorvocht op de een of andere manier naar binnen zou komen. Ik was dan extra alert (hee, waar ga je met die hand naartoe?)
Niet heel relaxt voor mij. Halfslapende vrijages waren er ook niet meer bij.
Hier blij toen er na ong 2 jaar toch weer een mirena kwam.

Saar

Saar

15-04-2017 om 00:26

moet er wel bij zeggen

dat mirena ook gewoon goed bevalt. Of misschien wil ik dat ook wel gewoon
In ieder geval dus geen bijwerkingen die me echt opvallen.
Ik zie wel altijd enorm op tegen inbrengen ervan. Maar vond condoom dus zo'n gedoe dat ik het er toch weer voor over had.

Ad Hombre

Ad Hombre

15-04-2017 om 13:52

Gewoon proberen

Het voordeel is dat je het makkelijk even uit kan proberen. Dus koop een gezinsverpakking (oeps, verkeerde woord) en doe het er een tijdje mee. Bevalt het, ga er dan vooral mee door, zo niet probeer dan vooral eens een koperspiraaltje. Niet iedereen heeft er last van, je hebt er 5 jaar geen omkijken naar en er komt geen hormoon aan te pas.

Wij vinden condooms vreselijk, maar als jullie ermee kunnen leven, waarom dan niet...

corrie

corrie

15-04-2017 om 14:48

Bedankt

voor de reacties!

Guppie

Guppie

07-01-2018 om 21:10

Pessarium?

Bij seks speelt vooral de uitwisseling van energie. Met de barriere van het condoom ertussen is dat toch een stuk minder.
Je kan nog een pessarium of femcap overwegen. Wel op de juiste manier gebruiken en dan is ie nog iets minder betrouwbaar dan de pil maar ook geen afglijden, zoals met een condoom en geen gedoe op moment supreme, omdat je hem iets langer van tevoren in kan brengen. Een dal-orgasme schijnt veel prettiger te zijn; bij een orgasme zonder ejaculatie. Minder snel zwanger worden maar moet je geoefend in zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.