Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

De "eerste keer naar bed" in een nieuwe relatie

Hoi,

Na ruim 2,5 jaar heb ik nu sinds eind december weer een nieuwe relatie met een lieve vrouw. Alles loopt prima en we zijn echt verliefd. Mijn nieuwe partner popelt om met mij te vrijen maar ik ben nogal onzeker na ruim 5,5 jaar geen (intieme) seks meer gehad te hebben.

Ik wil het ook niet op een teleurstelling laten uitdraaien. Is dit een raar idee of ben ik misschien nog niet klaar voor intieme seks. We hebben al veel gedaan tot nu toe en werden er allebeide wel opgewonden van. Alleen nog geen gemeenschap.

Iemand misschien tips?

zomaareenpapa

Mascha

Mascha

22-02-2019 om 09:16

Beetje humor?

Toen ik mijn nieuwe partner leerde kennen was hij inmiddels ook alweer een jaar of 4 alleen. Hij maakte er gewoon grapjes over, zo van 'ik weet misschien niet meer hoe het moet hoor' en dan moesten we er wel om lachen. Vervolgens gingen we het dus met een condoom doen en ging hij deze omdoen (hij liep even naar de gang, daar was wat meer licht en zei toen, 'nou tot over een half uur' (omdat het omdoen zo onhandig ging), ach ja en dat haalt de spanning eraf. En hij was helemaal niets verleerd hoor

Trix

Trix

22-02-2019 om 09:44

Sowieso

Maak er niet zo'n ding van. Seks is een middel, geen doel op zich. Heb je je ook zorgen gemaakt of je nog wel een leuk gesprek kon voeren? En of je nog wel een leuke tafelgenoot bent?

Focus je op de intimiteit en op je partner en laat het verder| allemaal gebeuren. Als het de eerste keer tegenvalt, wees er open over, lach erom en kijk uit naar de volgende keer.

Nasja

Nasja

22-02-2019 om 11:25

De eerste keer is meestal niet top

Zoals de titel al zegt: je moet aan elkaar wennen, soms gaat het wel aardig, soms is het een klungelpartij. Dat begrijpt zij heus wel. Als je elkaar lief vindt, kun je erom lachen en vanaf dat moment wordt het alleen maar beter. Probeer er een beetje van te genieten.

Maro

Maro

22-02-2019 om 18:13

of je zegt het gewoon

Als een nieuwe liefde dit met mij zou bespreken zou ik dat super lief vinden.

Ik ken dat gevoel...

Toen we de laatste 5 jaar van ons huwelijk uit elkaar gegroeid waren, was er in die periode ook geen sex meer.
Dat maakte dat ik na de scheiding ook moeilijk 'over de streep' te trekken was en daardoor wat kansen gemist; ik denk een combinatie van 'plankenkoorts' en faalangst.
Maar één keer de sprong gemaakt, merkte ik wat ik al die tijd had gemist en was er geen houden meer aan.
Gewoon doen, zou ik zeggen !

Paasei

Paasei

25-02-2019 om 11:20

doet me denken..

.. aan toen ik mijn huidige partner leerde kennen. Een man van 50+, wat ik best oud vond. Onze eerste echte avond samen verliep behoorlijk passievol, maar toen puntje bij paaltje kwam deed paaltje niks meer.. Ik heb me uiteraard erg begripvol opgesteld maar heb me achteraf wel stiekem zorgen gemaakt of dit een 'leeftijdsdingetje' was. Gelukkig bleek het meer te maken te hebben met spanning en prestatie-angst. Zoals William hierboven omschrijft. Mijn angst bleek ongegrond. Het is helemaal goed gekomen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.