Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Geen seks meer in lange relatie.


Labyrinth schreef op 22-11-2023 om 20:43:

' Tenslotte vind ik het nogal aanmatigend om te stellen dat blijken van liefde en blij zijn met elkaar altijd fysiek moeten zijn, en anders is de relatie liefdeloos en heb je niks bij elkaar te zoeken.' Mee eens. Ik ken een stel, waarin veel liefde is, geen fysieke liefde, recent als bezegeling van hun liefde getrouwd.

Een ander aspect waar to en andere mannelijke reageerder zich kan afvragen is of de seks voor zijn vrouw wel zo leuk en bevredigend is. 'Een kwartier op en neer' daar zou toch menig vrouw heel graag en heel snel van afwillen. In plaats van al je aandacht bij experimenteren te leggen, misschien je daar in verdiepen en dat minnaarschap leren beoefenen.

Dat eerste is zeker niet het geval en heb ik ook nooit geschreven. Ik zie seks als een onderdeel van de totale intimiteit die je als liefdes partners met elkaar kan beleven.

Met het laatste ben ik het geheel eens, daar was bij ons sprake van maar dan omgekeerd.

Sorry voor de meerdere losse berichten, maar het lukte mij niet om meerdere quotes in een reactie te plaatsen.

Tof dat er zoveel reacties komen, het geeft je toch ook weer andere inzichten. Het is wel bijzonder dat er in een aantal reacties mannen over een kam geschoren worden, terwijl daar volgens mij niet echt aanleiding toe is.

Karel_66 schreef op 23-11-2023 om 20:46:

[..]


Ik ben het in het algemeen met je eens dat een goede scheiding is beter dan een slecht huwelijk. Wij hebben echter zelden ruzie en als het wel gebeurd dan hebben we meer woorden op een fatsoenlijke manier. Dat onze kinderen de laatste jaren geen affectie meer tussen ons zien vind ik wel een slecht voorbeeld. Al met al denk ik nog steeds dat in onze situatie de kinderen nu beter af zijn dan wanneer we gaan scheiden.

Op dit moment kan ik idd geen seks of intimiteit met haar meer hebben. Er zijn ook mannen die hierin niet heel anders zijn dan de gemiddelde vrouw.

Als jullie de daadwerkelijke problemen niet kunnen bespreken en uit de weg gaan heb je ook geen ruzie. Maar hoelang wil je een liefdeloos leven volhouden? Wanneer zijn de kinderen oud genoeg en ga jij het tot die tijd uitzitten? 

Intimiteit is echt wel de basis van een relatie. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.