Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Mae

Mae

27-06-2017 om 22:38

Handtastelijke hosteleigenaar

Ik ben een jonge moeder van twee hele lieve kindjes.

Afgelopen zomer ben ik voor het eerst zonder de kindjes op vakantie gegaan met mijn beste vriend.
We hebben een rondreis gemaakt door Europa met als op één na laatste bestemming: Milaan. In Milaan hadden wij een hostel geboekt waar we sliepen in een gedeelde kamer.
Toen ik op de eerste ochtend mij aan het opmaken was in de centrale hal sprak de eigenaar van het hostel mij aan. Hij vroeg hoelang ik hier verbleef en op welke kamer ik sliep. Zo naïef als ik ben, vertelde ik dat ik op kamer 4 sliep en er drie nachten zou blijven. Hij gaf mij een knipoog en liep weg.
De volgende ochtend vertelde mijn beste vriend dat de desbetreffende eigenaar die nacht onze kamer binnen was gelopen en toen hij zag dat mijn beste vriend nog wakker was zich terug snelde naar de deur. Ik vond dit heel erg raar, maar dacht er niet te veel bij na. Die namiddag sprak de eigenaar mij weer aan op een moment dat ik alleen was. Hij pakte mijn middel vast en gaf weer een knipoog.
De ochtend daarna werden mijn beste vriend, onze kamer genoten en ik wakker en was onze badkamer deur eruit gehaald en stond aan de andere kant van de kamer. Onze kamergenoten gaven aan dat ze het maar een vaag hostel vonden met rare eigenaren. Naar aanleiding van deze opmerking vertelde mijn beste vriend hoe de eigenaar zich tegen over mij opstelde en dat hij de vorige nacht de kamer was binnen gekomen. De kamergenoot schrok en vertelde dat hij dat de afgelopen nacht weer had gedaan. Mijn beste vriend en ik twijfelde om te blijven, maar omdat het hiernaa nog maar één nacht zou zijn hebben wij besloten om te blijven.
Die avond zijn we uit gegaan in het centrum van Milaan. Ik had met mijn ouders de afspraak om hen te appen zodra ik die nacht terug was in het hostel. Dit was ik die avond echter vergeten, wat ervoor zorgde dat mijn vader, zo bezorgd als hij is, de volgende ochtend naar het hostel belde met de vraag of hij mij kon spreken. Toen de eigenaar die ochtend mijn kamer in kwam en vroeg of ik met hem mee kon komen, omdat hij mijn vader aan de telefoon had schrok ik kapot. Mijn beste vriend stond onder douche en had geen idee. Ik liep met de eigenaar mee naar zijn kantoor en nam de telefoon op. Ik vertelde mij vader dat alles oke was en hing weer op. Toen ik weg wilde lopen begon de eigenaar mij weer vast te pakken bij mijn heupen. Hij hield mij vast, betaste daarna mijn borsten en raakte andere plekken aan waarvan ik het niet wilde.
Ik heb mijzelf losgetrokken en ben naar de kamer gerend. Heb mijn beste vriend het berhaal verteld en zonder twijfels hebben we onze koffers gepakt en weggegaan.

In het begin vond ik het vooral vervelend dat dit gebeurd was, maar nu merk ik dat ik kleine aanrakingen al erg kan wantrouwen. Mijn beste vriend zegt dat ik met iemand moet gaan praten, maar ik ben bang dat deze situatie daar niet ernstig genoeg voor is. Een vriendin van mij spreekt van aanranding. Ook hiervan weet ik niet of ik het zo kan noemen.

Heeft één van jullie misschien iets soortgelijks meegemaakt en kan mij hierin adviseren?

Liefs,
Mae

@Emma

@Emma

28-06-2017 om 00:01

aanranding

Het gaat erom hoe jij reageert op wat hij doet. Misschien vind je jouw reactie in eerste instantie overdreven, maar het is er wel en het is toch écht jóúw reactie. Hij is ver over de grens gegaan bij jou. Persoonlijk vond ik jouw antwoord op zijn vraag naar jouw kamer geen uitnodiging voor hem om jouw 's nachts op te zoeken. Hij heeft dat echt verkeerd ingeschat. Een hosteleigenaar hoort te weten dat je dat niet doet bij je klanten.Je kunt nu eindeloos discussiëren over hoe anders dat is voor Italiaanse mannen of uit allerlei andere culturen, maar voor jóú is hij te ver gegaan en dat telt nu. Neem je (fysieke) reactie serieus en ga naar je huisarts of naar slachtofferhulp. Echt, het is helemaal niet gek hoe jij hierop reageert. Je zal ze de kost moeten geven, die hebben geleerd dat dit allemaal maar gewoon is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.