Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

annie

annie

08-11-2018 om 12:01

Heb ik kans om zwanger te zijn?

Hoi, ik ben een meisje van net twee weken 15 en heb een vriendje van 16. We hebben het denk ik ongeveer net iets langer dan een maand geleden voor het eerst gedaan. Veilig met een condoom en voor het komen gestopt. Vlak daarna hebben we het nog 2x op dezelfde manier gedaan. Ondanks dat het veilig was ben ik nog steeds heel bang dat ik zwanger ben, ik weet het de kans is heel klein maar alsnog. Ik ben al heel lang niet meer ongesteld geweest, dat is niet gek want ik ben het nog heel onregelmatig. Mijn laatste keer ongesteld zijn was eind augustus. En mijn een na laatste keer was ergens in april dus heel onregelmatig! Maar ik heb het gevoel dat ik dikker ben ofzo terwijl ik nog steeds hetzelfde weeg. Ik heb geen symptonen, heb alleen last van acne en een beetje gevoelige borsten. Daarnaast heb ik één dag gehad waar ik last had van mijn onderbuik en -rug. Ik weet dat het bijna niet kan, maar ben er toch bang voor.

Heb ik kans om zwanger zijn?

Zwangerschapstest

Het is handig om een zwangerschapstest te doen. Dat doe je ongeveer op het moment dat je verwacht ongesteld te worden. Dan weet je wat. De zwangerschapstesten zijn meer dan 90 procent betrouwbaar. En in het begin is het even uitproberen maar dan beheers je dat ook en wordt het makkelijker om even te checken.

Het is ook tijd om na te denken over zo goed mogelijke anticonceptie.Veiliger is condoom maar ook de pil. En wat doe je dan als je toch zwanger bent? Daar kun je vast over nadenken want de uitkomsten zijn divers en je weet het pas als het zover is.

Hoe beter jij geinformeerd bent en de voorbehoedsmiddelen maar de zwangerschapstesten weet te gebruiken des te kleiner de kans op een zwangerschap.

https://www.rutgers.nl/aanbod/publiekswebsites

De meeste (grotere) gemeenten hebben een gratis spreekuur voor jongeren waar je ook anoniem geholpen kunt worden aan informatie en behandeling.

Je kunt er samen met je vriend heen. Daar kun je ook alle vragen stellen.

En natuurlijk kun je ook altijd alleen of met een van je ouders naar het spreekuur van de huisarts.

Verstandig dat je die lichamelijke verschijnselen van jezelf serieus neemt. Zo ga je er mee om.

Guppie

Guppie

18-11-2018 om 16:01

Insulineresistentie

Een onregelmatige cyclus kan te maken hebben met insulineresistentie. Bij acne speelt het ook een rol. Heeft te maken met onze westerse manier van eten en leven.
Als je het veilig hebt gedaan is de kans erg klein.

Angela67

Angela67

18-11-2018 om 18:05

Guppie, je vergeet wat!

oestrogeendominantie, zeker in het zwangerschapsverhaal een faktor van formaat .
gr Angela

Sonja

Sonja

18-11-2018 om 22:06

koperspiraal

Ik raad je aan om een koperspiraaltje te laten plaatsen, dan ben je van alle onzekerheid af. Als je nog maar weinig ongesteld wordt, is de kans dat je een koperspiraaltje goed verdraagt, groot. Ik heb er ook een op ongeveer jouw leeftijd gekregen en dat is erg goed bevallen.
Voor een koperspiraaltje kun je naar de huisarts gaan. Ik geloof dat je het spiraaltje zelf moet kopen, kost een paar tientjes.
De pil heeft heel veel nadelen. En het is extra slecht om er zo jong al mee te beginnen.

Overigens is geen enkel voorbehoedmiddel 100 % betrouwbaar, dus je zult het altijd een beetje in de gaten moeten houden.

En verder denk ik dat de kans heel erg klein is dat je nu zwanger bent....

Plusmin

Plusmin

18-11-2018 om 23:36

Natuurlijk kan dat

Heel simpel gesteld: als je seks hebt kun je zwanger worden.

Als je voorbehoedmiddelen gebruikt en vooral wanneer je die volgens voorschrift gebruikt, is de kans nog maar heel klein, maar nog altijd niet onmogelijk.

De huisarts voor wie ik werk heeft met iedereen die zelf een voorbehoedsmiddel wil gaan gebruiken eerst een gesprek over wat het beste bij iemand past en geeft daar ook voorlichting bij.
Maak gewoon een afspraak, dan kun je alles even doornemen.

Altijd testen

Hoi annie,

allereerst wat dapper en goed dat je het navraagt en bespreekt! Blijf dat alsjeblieft met alles doen!

De kans dat je zwanger bent is klein, maar vriendinnen van mij zijn mét pil en mét condoom ook nog steeds zwanger geraakt. Dus het kan zeker.

Gun jezelf rust in je hoofd en haal gewoon een zwangerschapstest. Vraag het desnoods aan je moeder als je je daar fijn bij voelt. En anders kan je het heel simpel bij de action, het kruidvat of zelfs de meeste supermarkten halen.

Je kan het beter zeker weten!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.