Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Schaam

Schaam

28-07-2010 om 18:36

Intieme vraag over schaamstreek scheren...

Hallo,

Zoals de vraag in de titel al zegt heb ik een nogal intieme vraag: hoe scheren jullie je "onderkant"?
En dan bedoel ik het moeilijke te bereiken deel tussen de benen?
Mij lukt het nog wel om aan de voorkant een mooi gestyled "streepje" te krijgen, maar hoe krijg ik in hemelsnaam een mooie onderkant zonder kleerscheuren?

Hoe doen jullie dat? Met scheermes, epilator? Met hulp van je partner of spiegel? Kan je dat ook ergens laten doen? (een soort kapper voor vagina's, haha. Zou mij en brug te ver zijn; misschien wel een gat in de markt!!)

Ben benieuwd naar jullie tips!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
elos

elos

28-07-2010 om 19:48

Vanavond de eerste keer

Na vele verwondingen die ik mezelf heb toegebracht op dit gebied gaat het vanavond gebeuren: duurzaam ontharen mbv elos techniek. Over een half uur ga ik met mijn onderkant bloot voor een wildvreemde. Een behandeling of 6 moet afdoende zijn. Ga voor volledig kaal.

Weelderig

Weelderig

28-07-2010 om 21:50

Elos, zou je dat wel doen?

Over een paar jaar mogen vrouwen misschien gewoon weer vrouwen zijn, en loop jij de rest van je leven met een kleuterdoos. Waarom laat je het aan de voorkant niet gewoon staan? Dat is toch makkelijk te scheren of harsen?

SM

SM

28-07-2010 om 21:53

Gewoon

Hurkend onder de douche. En dan verder op gevoel. Dus met een scheermesje en schuim. Vaak voel ik later nog wel een haartje hier of daar, maar dat maakt toch niet uit? Ik scheer trouwens alles weg, een subtiel streepje werd bij mij altijd een vaag bosje...

Scheerkwast

Scheerkwast

28-07-2010 om 22:41

@ elos en weelderig

Volledig kaal kan inderdaad over een tijdje weer 'uit de mode' zijn. Ik hoorde van mijn dochter dat er al ondergoed bestaat met aan de voorkant schaamhaar erop geprint, voor diegenen die de hele handel definitief hebben laten verwijderen en spijt hebben....

Badje

Badje

29-07-2010 om 09:22

Voet op badrand

Ik zit 1 voet op de badrand en dan voorover bukken om te kijken. Dus bij rechtervoet scheer ik rechts van de schaamlippen en andersom.
Overigens vind ik het met recht een k*t-klusje! Alhoewel ik het fijn vind om daar glad te zijn, is het geen favo-bezigheid, laat staan dat ik er opgewonden van word of het mijn man zou laten doen...

elos

elos

29-07-2010 om 11:07

Geweest

Er blijft toch een landingsbaantje staan. Van ong. 2 cm breed. Maar ik heb nu haargroei tot een flink stuk bovenbeen en bij de zijkanten ook flink. En dat gaat allemaal weg. 't Gaf trouwens wel een heet branderig gevoel nadien. En van mode trek ik me normaal weinig aan.

miemie

miemie

29-07-2010 om 11:26

Laten doen

Scheren gaat bij met jeuken als de hel.
Wanneer je bij Rotterdam in de buurt woont kun je bij Ilda terecht, en zo zijn er vast wel meer:
http://www.ildaschoonheidssalon.nl/index.html

Merel

Merel

29-07-2010 om 15:59

Gewoon voorover gebogen

Hmm ik doe niets bijzonders, gewoon beetje voorover buigen en met mijn ene hand de boel wat strak trekken en dan gewoon met een scheermesje erover (ik gebruik scheerolie van de kruidvat) de eerste paar halen is het natuurlijk vol haartjes, die spoel je af (ik doe het staand tijdens het douchen dus) en dan gewoon blijven scheren tot het kaal is, links en rechts. Gaat eigenlijk prima, dat jeuken gaat na een tijdje over, heb nu nergens meer last van en scheer zo om de paar dagen even.

Merel

Gewoon laten doen

door je man Het is ons zondagochtend ritueel elkaar scheren.

Minet

Minet

31-07-2010 om 10:46

Nou lis@

Hij mag alles doen in mijn schaamstreek zolang hij maar geen mes in zijn handen heeft!

Och Minet

Hij is er zo zuinig op!

Brave Hendrik

Brave Hendrik

14-08-2010 om 22:46

Wees een echte vrouw

en heb haar!
Sorry voor deze masculiene uiting, maar ik wil toch even de mening van een man geven.
Vrouwelijk schaamhaar vind ik persoonlijk erotisch. Kale lipjes doen mij denken aan de duizenden luiers die ik ververst heb. Daarnaast vind ik het leuk om met schaamhaar te spelen.
Mijn advies: verwijder met mate.

Minet

Minet

15-08-2010 om 10:13

Een man

Brave Hendrik is inderdaad maar een man die niet staat voor hoe alle mannen denken, net zo min als dat Schaam staat voor alle vrouwen die graag een mooi glad onderkantje hebben.
Van mij dus wel een advies voor Schaam: koop bij de drogist de Intuition, een scheersysteem voor dames waarbij rond het mes het scheerschuimblok zit. Je gebruikt hem dus heel makkelijk onder de douche, even natsproeien, en scheren maar. Vergeet niet de iets minder strakke delen met een hand strak te trekken voordat je het mesje eroverheen haalt
En echt, je hoeft er geen zicht op te hebben, gewoon strak houden en scheren maar.

m ik

m ik

18-08-2010 om 09:21

Ik gebruik

voor de moeilijk bereikbare plekken gewoon ontharingcreme

m ik

m ik

18-08-2010 om 21:32

Haha

geweldig ... haring ... ach bij sommige ruikt het wel zo :s

Sarcas

Sarcas

21-08-2010 om 05:24

Kleuterdoos?

@Weelderig (en ook een beetje @Brave Hendrik)

?
Dus vrouwen zijn alleen vrouwen als ze zich niet (willen) scheren? En mannen? Mannen die zich boven of onder en/of links en rechts scheren zijn geen echte mannen? Mag het knippen van haren nog wel, of alleen niet te kort bij vrouwen en niet te lang bij mannen? Het vingernagels? Mogen vrouwen die kort hebben? Of moeten die dat juist?
Het vrouw zijn lijkt me niet echt af te hangen van het al dan niet hebben van schaamhaar. Niet zo veroordelend zijn.

En nu ik het daar toch over heb…

Kleuterdoos.

Ik heb een hekel aan dat woord. Het woord betekent dat de bezitter van voornoemde doos een verwerpelijke keuze heeft gemaakt waar het de snit van het schaamhaar betreft. Diegene die het woord gebruikt lijkt er fijntjes op te willen wijzen dat een vrouw die haar schaamhaar scheert haar vagina in iets pre-puberaals verandert. Daarmee gelijk een partner van zo’n vrouw die zo’n schaarse begroeiing interessant vindt, laat ik voor het gemak mijzelf nemen, een lik uit de pot der geperverteerden gevend.

Het woord wordt spottend gebruikt. En ik vraag me af wat je, maar ook andere gebruikers, bezield om dat zo op te schrijven. En kom me niet aan met ‚dat heb ik zo niet bedoeld’. Dan schrijf je het ook niet op. Dan zeg je bijvoorbeeld ‚kale doos’.

*moppperdemopper*

En waarom zegt geen vrouw hier wat van? Maak ik me soms weer eens druk om niets?

*shouderophaal*

Sarcas

popjen

popjen

22-08-2010 om 09:27

Ja sarcas

Ja hier dan, een vrouw die het met je eens is...
Ik heb nooit zoveel van mn schaamhaar gehouden en haal het al weg ( met luie tuusenpozen) sinds ik het heb.
En dat heeft niks te maken met dat ik een kinderdoosje zou willen, trouwens, ik vind de onthaarde geheime delen van volwassen vrouwen er toch echt een beetje anders uitzien dan die van een kleuter.
Het stoort mij ook, de benaming kleuterdoos suggereert dat je kennelijk tegemoetkomt aan een perverse pedoneiging van je man/vriend ofzo.

Ik houd gewoon niet van schaamhaar, en bovendien wel van gelikt worden. Een like en een dislike die heel goed samengaan

Popjen

Toosje

Toosje

23-08-2010 om 06:57

Streepje

Nu je het zegt, Sarcas. Zou ik daarom na een jarenlange periode van een kale doos zijn overgestapt tot het laten staan van een streepje? Omdat ik door velen de associatie met een kleuterdoos kreeg bij het volledig kaalscheren?

Groetjes,
Toosje

Meike

Meike

24-08-2010 om 00:44

Gewoon haar hier!

Heb me er wel eens eerder over verbaasd, dat ontharen. Ook ik heb associaties met prepuberale meisjes. Begrijp dat het mode is, ook bij mannen. Maar ik vind het niets. Haarloos word je vanzelf wel, als je bejaard bent. Tot die tijd laat ik het lekker staan, wat kort geknipt hooguit, of een bikinilijn op z'n tijd.

Niks landingsstreepje, laat staan een Brazilian... Ook mijn man houdt van haar. Zo zie je maar, smaken verschillen.

M.

Bastet

Bastet

24-08-2010 om 07:48

Meike

Bejaarden zijn beslist niet haarloos,en ik heb er heel wat gezien in mijn verpleeghuistijd.
Bastet

Polly Shearman

Polly Shearman

24-08-2010 om 10:20

Grijs

hier altijd wat rustige donsjes, geen enorme bossen.
Maar als de dag komt dat mijn man grijze schaamharen gaat krijgen ( grijs borsthaar is al gesignaleerd!!?!) dan gaat alles eraf! Haar of geen haar: Kaal DENK!

Toosje

Toosje

24-08-2010 om 10:37

Haha polly!

Dat lijkt mij ook niet echt een prettig vooruitzicht. Aan de andere kant: als het haar op z'n hoofd grijs wordt, haal je er toch ook geen scheermes overheen?

Groetjes,
Toosje

grijsje

grijsje

24-08-2010 om 11:40

En daarom gaat alles bij me weg

ik krijg zelf steeds meer grijze schaamharen. Erg lelijk vind ik zelf. En daarom ga ik morgen voor de tweede Elosbehandeling, alles weg. Beter een kale doos dan een dichtbehaarde grijze doos. Behandeling 1 heeft al tot veel reductie haar geleidt.

Bastet

Bastet

24-08-2010 om 18:58

Jeetje polly

het zal me toch roesten of mijn mans schaamhaar grijs is of niet....
Bastet

Polly Shearman

Polly Shearman

24-08-2010 om 19:18

Roesten

Ik weet ook niet waarom ik het zo erg vind. Het stomme is dat ik val op oudere mannen. En grijs hoofd haar vind ik geen probleem maar toch gruwel ik bij de gedachte aan grijze schaamharen en een flubber hang kontje. Vreselijk hé. Had dat soort oppervlakkig heden ook nooit van mezelf verwacht. Want zeg nou zelf, waarom op oude mannen vallen als ze niet zichtbaar oud mogen worden. Groet polly

grijsje

grijsje

24-08-2010 om 21:48

O polly, ik snap je

mijn minnaar is 15 jaar ouder. Ik ben gek op zijn grijze borsthaar maar ik ben blij dat hij vanaf zijn 25ste al zijn schaamhaar afscheert. En zijn hoofd met grijze krullen, ook te lekker voor woorden.

Tondeuse

Scheren heb ik wel een paar keer geprobeerd maar ik krijg er allemaal pukkeltjes van en de aangroeiende haartjes gaan vreselijk jeuken.
Ik hou de boel nu kort getrimd met de tondeuse en dat bevalt goed. Wel eng om met zo'n ding je onderkant te bewerken, maar tot nu toe nog geen verwondingen opgelopen!

Toosje

Toosje

25-08-2010 om 13:27

Tip van toosje

Kruidvat verkoopt eigen merk after shave lotion (wit flesje met roze letters). De afbeelding laat een paar benen zien, maar ik smeer het al jaren op mijn venusheuvel. Sindsdien nooit meer ingegroeide haartjes en irritaties. Ook geen pukkeltjes. Misschien wat voor jou, Triple?

Groetjes,
Toosje

Erotic-Angel

Erotic-Angel

25-08-2010 om 22:17

Haar mag weer :d

helemaal geweldig. Haar mag weer.

En hoe ik dat weet?
Ik ben op dit moment bezig met het maken van een erotische website, en bij het zoeken naar content kom ik steeds meer en meer dames tegen die haar hebben in het kruis.

Goed, de haren lijken op het baardje dat George Michael in de jaren 80 had, maar het zijn heel duidelijk haren.

Kortom, kaalscheren is niet meer nodig, waxen ook niet, nu mogen we er met de tondeuse over heen

Angel

grijsje

grijsje

26-08-2010 om 08:39

75% al verdwenen

na 1 elos behandeling is al zoveel haar verdwenen. Ik heb gisteren een bikini gekocht. Normaal gesproken liep het haar door tot op mijn bovenbenen. Nu komen er geen hele bossen meer uit. Ben blij!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.